کد : 1573 ۱شهریور ۱۴۰۳ ساعت 17:24
عاملان درگیری در تالش بازداشت شدند

گردشگران و مسافران، فرهنگ و نظم روستا را رعایت کنند

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: همان طور که شما در شهر ، از مناطق دیگر کشور میل ندارد یک روستایی با دام و طیور خود وارد محل و جلوی منزل شما بشود، شما گردشگران از شهرها بزرگ و کوچک، شهرکها از سراسر کشور هم باید زمانی که وارد مناطق روستایی شمال ایران به خصوص گیلان می شوید، نظم و فرهنگ و باورهای مردم را مراعات کنید.
گردشگران و مسافران، فرهنگ و نظم روستا را رعایت کنند

گروه رسانه ای ایران " گرا"

می پذیریم که شما برای تمدد اعصاب، تفریح و تفرج به مناطق خوش اب و هوای گیلان با غذاهای جهانی اش می آیید تا ساعاتی را  بیاسایید  ولی این را متوجه باشید- این راحتی شما نباید آسایش روحی و روانی و فرهنگی مردم روستا را دچار بحران و خدشه کند.

وقتی به روستا می آیید که  الحمدالله فراوان هم به شمال می آیید - نباید زباله هایتان را در جنگل و مرتع و کنار ساحل و رودخانه هاو اطراف جاده ها " هر جا که می نشینید و صبحانه و نهاری میل می کنید - پخش کرده و بعد هم انتظار داشت باشید هیچ برخوردی یا انتقادی به  شما نشود.

اینجا در روستا  نظم و قاعده ، فرهنگ و زندگی خاص خودش را دارد و روستاییان همیشه در محل  مقیم هستند و شما برای چند ساعت و یا برای چند رو ز به این نواحی سفر می کنید و چون وارد بر مردم  و مهمان منطقه هستید وظیفه ، نباید ه طور دلتان خواست رفتار نکنید.

صبح امروز عده ای مسافر که برای گردشگر به مناطق ییلاقی " کوهستانی و پر درخت و رودخانه " تالش گیلان آمده بودند ، فرهنگ مردم منطقه را رعایت نکرده و پس از اعتراض افراد بومی با آنها درگیر می شوند و فرمانده انتظامی منطقه با ماموران ورود می کند.

سرهنگ محمد رستمی در این باره گفت: در پی تماس مردمی با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ پلیس مبنی بر درگیری و برهم زدن نظم و امنیت عمومی توسط چند نفر در یکی از ییلاقات شهرستان تالش ، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعلامی اعزام شدند.
فرمانده انتظامی تالش با اشاره به علت درگیری این افراد ، گفت: تعدادی از مسافران و ساکنان بومی به علت رعایت نکردن شئونات اسلامی و دیگر موارد  با یکدیگر درگیر شدند و در این درگیری با سلاح سرد ۵ نفر مجروح و پس از اعزام به بیمارستان به صورت سرپایی درمان شدند.
فرمانده انتظامی تالش از دستگیری ۱۰ نفر در این درگیری خبر داد و گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند. 
سرهنگ رستمی با اشاره به اینکه ۲ قبضه سلاح سرد از متهمان کشف شد، افزود:
۲ دستگاه خودرو نیز توقیف و برابر دستور مقام قضائی روانه پارکینگ شد

ملاحظه می کنید - شما برای جنگ و دعوا وارد ساحل دریا و کوهستان و کنار رودخانه نشده اید و هر جا شرایط خاص خودش را دارد و باید خود را با آن محیط و فرهنگ مردم هماهنگ کنید.

این نوع درگیری ها موجب  می شود ، مردم روستا با هماهنگی مسئولان تصمیم خواهند گرفت دیگر اجازه ورود هیچ گردشگر و مهمانی را به روستایشان ندهند .

شما اگر به روستاهای کشورهای پیشرفته هم سفر کنید باید فرهنگ و آداب و سنت های آنجا را رعایت کنید و این گونه نیست که به دلخواه عمل کنید. متوجه باشید

نظر شما چیست.....؟ .

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید