کد : 1536 ۲۶مرداد ۱۴۰۳ ساعت 13:02
قابل توجه دولت چهاردهم.....

استاندارانی، در تراز انقلاب و مردمی انتخاب کنید

استان گیلان از معدود استان هایی است که طی چهار دهه گذشته به اظهار صریح افکار عمومی و نخبگان منطقه توجه کافی به این استان سرسبز و فوق العاده زیبا نشده است و بر اساس یک نظرخواهی رسانه ای اغلب مردمان این سامان اعتقاد دارند، عدم توجه به توسعه و رشد گیلان وعفب ماندگی های مستمر منطقه ریشه در انتصاب مدیران اجرایی به ویژه عالی ترین مقام استان طی چهار دهه اخیر داد.!
استاندارانی، در تراز انقلاب و مردمی  انتخاب کنید

اکنون در این شرایط حساس که تحرکات برای بررسی های صلاحیت ها و کفایت ، کاردانی ، مدیریت و انتخاب هیات دولت چهاردهم در دستور کار مجلس شورای  است ، پیشنهاد می شود -   در باره گیلان که از نظر نیروی انسانی، منابع خدادادی، استعدادهای فراوان در همه بخش ها واقعا خاص است، با دقت نظر بیشتری عمل شود..
اقای دکتر پزشکیان، به درستی آگاهند که ، بیش از 60 درصد گیلانی ها در انتخابات ریاست جمهوری به ایشان اقبال نشان دادند و به دلیل همین رویکرد انتظار دارند ، در روزهای آینده  استانداری در تراز انقلاب و استان گیلان ، بومی و سخت کوش و در یک کلام در تراز استاندار فعلی براساس خواست بیشتر مردم منطقه  مد نظرتان باشد و به عقیده نویسنده بهترین گزینه استاندار فعلی است.


1. استاندار گیلان چهره ای  مردمی و پر تلاش  که طی این سه سال خدمت و مردمی بودن خدمات بسیاری به گواه مستندات ، آمار و ارقام و واقعیت های موجود و جبران بخشی از عقب ماندگیهای استان به انجام رسانده است و حیف است که مردم  از وجودشا ن محروم شوند.


2. چنانچه شورای راهبردی یا هر گروه  دیگری بنای انتخاب فردی دیگری برای استانداری گیلان دارد حداقل  بسیار مراقبت کنند، فردی در تراز دکتر اسدالله عباسی باشد که ادامه و اجرای کارهای باقیمانده را به معنای واقعی کلمه داشته باشد - استان و مردمانش را بشناسد و حوزه های عقب ماندگی را درک و برای توسعه، رشد و سرمایه گذاری آن برنامه داشته باشد.

شاید گفت و گوی کارشناسی و تحلیلی در این باره بسیار و مثنوی هفتاد من کاغذ باشد، اما منطقه آزاد تجاری انزلی یکی از شاخصه های مهم و کم نظیر اقتصادی در گیلان استان که مردم می گویند: از این منطقه و مدیران گذشته و حال آن هیچ خیر و  امتیازی شامل حال استان نشده است وبرخی تحرکات افراد در درون مجموعه کانع از رشد منطقه است .!.

اقای رئیس جمهور، استان گیلان در طول 44 سال پیروزی انقلاب 19 استاندار را به خود دیده است  که در تمام این مدت  به جز دو یا سه استاندار آن هم بومی و دارای کارنامه مدیریتی معین و بعضا محدود بقیه آمدند، دید و بازدید کردند  و نامه هایی طبق قانون امضا کرده و استان را ترک کردند.
 سه استاندار بومی با توجه به شناخت از فرهنگ و خواسته های مردم  و مردمی بودن شان ،  توانستند تا حد بسیار زیادی تاثیر گذار و مفید باشند و دکتر عباسی در این میان با درصد بسیار بالای شاخص بود و به معنای واقع کلمه  درخشید.
آقای دکتر پزشکیان بزرگوار - به عنوان نویسنده این تحلیل رسانه ای  اعلام می کنم ، هیچ نسبت و ارتباط نسبی و سببی با دکتر عباسی نداشته و ندارم ، اما مستنداتی قوی وجود دارد که  شخص جنابعالی یا صاحب نظران و مشاوران همراه جنابعالی صادقانه در این خصوص قضاوت داشته باشید..
در یک کلمه آنچه استاندار کنونی استان گیلان با تلاش بی وقفه و شبانه روزی  عملیاتی کرد،  در تمام این سالها و در میان 19 استاندار پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تفاوت زیاد بی نظیر است و این به معنای پایان مشکلات نیست بلکه با اختصاص اعتبارات ارزی برای پروزه های ملی مانند زباله سوز مرکز استان، رفع آلاینده ها از دو رودخانه جاری در مرکز شهر رشت، بودجه های کشوری برای پایان طرح های بزرگ انرژی " آب و برق و سد سازی" و...زمینه توسعه بسیار است.

همه مردم و مسئولان اعتراف دارند که: طی سه سال گذشته و در دوره دولت سیزدهم ، چندین طرح بسیار بزرگ بر زمین مانده استانی و ملی در گیلان به سرانجام رسید یا در حال انجام و اجراست و مردم گیلان و ایران از مزایای طرح ها و پروزه ها بهره مند شدند که این طرح های بزرگ عبارتند از:
راه آهن تهران، قزوین ، رشت که ازآرزوی مردم گیلان و ایران بود در این دوره تکمیل و انتقال مسافر و کالا در این خط آهن آغاز شد .
 پیامد آن  خط آهن کاسپین " رشت به منطقه آزاد انزلی " با هدف مبادلات اقتصادی و تجاری ایران و دیگر کشورهای جهان در قالب کریدور شمال – جنوب از طریق راه آهن سراسری و خطوط کشتیرانی شکل گرفت و با حضور دکتر مخبر افتتاح شد.
هم چنین احداث خط آهن رشت به آستارا و از آنجا اتصال به خط آهن سراسری  در جمهوری آذربایجان و قفقاز آغاز شده است و اکنون به مدیرانی نیاز دارد که شبانه روز برای تکمیل این راه آهن فوق العاده راهبردی تلاش کنند.
*معضل بسیار بزرگ پسماند در استان گیلان به خصوص در مرکز استان " شهر رشت" که زباله های 12 شهر را در ناحیه ی جنگلی زیبایی به نام سراوان به مدت حدود چهل سال انباشته می شد، به دستور رئیس جمهور شهیدمان ، سامان پیدا کرد و مستندات میدانی ، تصاویر و چهره منطقه گواه این کار بسیار بزرگ است. البته در این مقوله مدیریت شهری " شهرداری و شورای شهر" و مدیران مرتبط هم همراه و همگام بودند.

 

در این منطقه زباله های در ارتفاع 130 متر و سطح چندین کیلومتر به یک بحران جدید محیط زیستی تبدیل شده بود و در زمان چند استاندار موجب اعتراض مردم منطقه و حتی بستن آزاد راه شد، اما ایشان به پیگیری های فراوان و دعوت از مقام های دولتی و کمیسیون های مربوطه مجلس و جذاب اعتبارات و ترمیم، تسطیح و کاشت درخت در تاج کوه زباله ، چهره منطقه را تا حدی زیادی احیا کرد.

هم چنین در این مدت ، پیگیری طرح های بزرگ نیمه کار مانند دو سد ،  اجرای بیش از 6400 پروزه عمرانی در سراسر استان در شهرها و به خصوص در مناطق دور افتاده روستایی ، احیای 116 واحد تولیدی کوچک و بزرگ راکد یا تعطیل شده ، صدها پروژه ی ورزشی موثر برای جوانان و تقویت حوزه های فرهنگی-  ورزشی ، بازگشایی 9 کیلومتر آزاد راه رشت ، قزوین در گلوگاه رودبار که یک دهه برای مردم منطقه و کشور معضلی شده بود و ......  بخشی از کارها و اقدامات استاندار" دکتر اسدالله عباسی "  است.

 

عملکرد استاندار فعلی گیلان در حد و ترازی است که اغلب قریب به اتفاق مردم در خانه ملت، هیات وزیران، مسئولان استانی از جمله مدیران شهری، دادستانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و دیگران از کارنامه ایشان ابراز رضایت می کنند – " با اطمینان خود جنابعالی و شورای مرتبط هم بررسی کنید".
کلام آخر اینکه – در شرایط انتخاب مدیران که طبیعت تغییرات اغلب به حق  هر دولت در کشور ما هست، در باره استاندار گیلان و چند مدیر کل و رئیس سازمان توجه و دقت لازم را مبذول بفرمایید.
مجید محمدپور -  نویسنده، کارشناس ارشد رسانه و مدرس علوم ارتباطات
 مرداد ماه
1403

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24:
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید