کد : 1640 ۱۲شهریور ۱۴۰۳ ساعت 09:14

حال اقتصادخانواده ها - این روزها!!

گرانی ها در سراسر کشور به حد و مرزی رسیده است که قشرهای کارگری، کشاورزان و کارمندان اداری فقط باید حسرت همه چیز را داشته باشند و آنها که شغل و درآمدی ندارند .... انالله
حال اقتصادخانواده ها - این روزها!!

خانواده های ایرانی به خصوص قشرهای کم در آمد ، این روزها در شهریور ماه سا 1403 به حدی در تنگنا قرار گرفته اند که حتی توان بیان این همه گرانی و تبعیض  و ناکارآمدی مدیران را ندارند.

مدیران بیش از دو دهه اخیر که به یقین اغلب آنها با رانت و باند و وابستگی حزبی و جریانی " آویزان های سودجو" به گونه رفتار کردند که تاریخ مانند این جماعت را به یاد ندارد و نخواهد داشت..!

وزیری که افتخار می گوید، بله - من 18 شرکت قانونی دارم و دخترش هم به جرم فساد و ارتشاء دستگیر می شود و از نظر ظاهر هم بسیار خود را مومن نشان می دهد و در بخش های اقتصادی و صنعت کشور سالها حضور جدی دارد و کسی او را اساسا نمی بیند-  از جمله همان مدیرانی است که نه تنها نفعی برای مردم، نظام و  دین و آئین نداشته که سرتا پا تخریب و ضرر و نومیدی بود

در ژاپن ، نخست وزیر به تازگی وقتی می شنود" دو نفر از آشنایان او را در یک دستگاه دولتی به کاری گمارده اند " استعفا داد" ، اما در کشور ما متاسفانه تعدادی قابل توجهی از مدیران همه فامیل را وارد شغل دولتی یا در شهرداری ها و یا شرکتهای دولتی کرده و میلیاردها تومان پول بیت المال را به جیب زده اند که از شیوه زندگی هایشان مشخص است اما استعفا که هیچ -، بازخواست هم نمی شوند و کسی به دارایی هایشان رسیدگی نمی کند.!!؟.

 سالها است که دررسانه های معتبر کشور می گویم و می نویسم - مدامی که دستگاهای نظارتی و قوه قضاییه از مدیران قبلی و بعد از مسئولیت حسابخواهی نکنند ، در جریان مدیریت ها نظارت نباشد یا بسیاری مسائل به هر دلیلی نادیده انگاشته شود، در بر همین پاشنه می چرخد و هر سال وضع اقتصاد خانواده ها در کشورمان  بدتر خواهد شد و نباید امیدی به بهتر شدن  داشت.

عده ای طی دو تا سه دهه اخیر به ثروت های هنگفت باد آورده رسیده اند و همچنان چپاول می کنند و عده  ی اکثریتی در فقر و نداری دست و پا می زنند و این تراژدی بسیار دردناک ادامه دارد و موجب بی اعتمادی عمومی است..

مردم امروز به وضعی رسیده اند که حتی پول ترمیم یک دندان خود را ندارند و باید برای عصب کشی و پر کردن یک دندان حداقل 10 میلیون تومان  است یا کسانی که در سنین بالاتر قرار دارند برای یک ایمپلنت دندان تا 30 میلیون تومان در نظر بگیرند در حالی که حقوق یک ماه آنها 10 تا 15 میلیون تومان است.  هزینه های بستری شدن در مراکز درمانی و عمل های جراحی و هزینه های خوراک و دیگر خدمات که به واقع کلمه سر به اسمان دارد و .........!

باقی بقایتان- م، محمدپور/ 12 شهریور 1403

 

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید