کد : 1675 ۱۷شهریور ۱۴۰۳ ساعت 14:55
طی ۴ روز بیش از ۵ میلیون نفر و ۴۵۰ خودرو وارد گیلان شد!

ورود غیر منتظره گردشگران به گیلان و غرب مازندران! - رکورد شکن بودید

پایگاه خبری ، رسمی گیلان ۲۴: همه ی ما می دانیم،" مهمان حبیب خداست و روزی اش را با خود به همراه دارد و هر جا قدم بگذارد خیر و برکت و تحولات اجتماعی و اقتصادی را در پی دارد.
ورود غیر منتظره گردشگران به گیلان و غرب مازندران! - رکورد شکن بودید

استان های شمالی به خصوص با اولویت مازندران، گیلان و گلستان در تمام  365 روز سال از مهمانان عزیز و گرانقدر از همه طبقات اجتماعی و فرهنگی، باورها و سنت ها پذیرایی می کنند و به این میزبانی بسیار مباهات می ورزند.

 گردشگران به خصوص آن گروهی که به محیط زیست، حفظ منابع طبیعی و سواحل و رودها و حاشیه جنگلها  و به فرهنگ و آداب مردم منطقه  احترام می گذارند- به دلیل حضورشان در هتل ها، مهمانسرا، مهمانپذیرا، بومی گردی ها، رستوران ها، برای بازار استان و شهرستان و تولیدات روستایی همیشه رونق اقتصادی و در آمد را به همراه دارند، اما  همه ی این ها زمانی ارزش و منزلت دارد که میزبان دچار تنگنا و چالش و مشکلات عدیده نشود.

  ما مردم منطقه در گیلان و مازندران حضورتان را مغتنم می دانیم و قدم هایتان را به اصطلاح سرمه چشم مان می کنیم ، اما وقتی که معابر عمومی و بازارهای گیلان و هتل ها و رستوران ها وارد می شوید  ، پوشش تان به خصوص مردها باید مناسب باشد و پوشیدن یک شلوارک کوتاه با یک رکابی  شایسته شما و خانواده های منطقه نیست

منتظر مهمانان بودیم ، اما تا این حد غیر منتظره!!

 

زمانی که به جنگل عزیمت می کنید و بدون آگاهی شاخه های " تر" درختان را شکسته و برای کباب زدن آتش درست می کنید و به هنگام ترک محل آتش را به همان صورت رها کرده و زمینه ساز فاجعه آتش سوزی می شوید، احترام تان را نگه نداشته اید ، احترام میزبان به جای خود.!

وقتی در بازار های استان بازدید می کنید و دست هایتان به سمت دانه های زیتون و گردو و دیگر خوراکی ها  دراز است و بی اجازه میل می کنید - شاید بتوان گفت که دیگر مهمان نیست و اگر صاحب مغازه با متانت سکوت می کند، نباید تصور کنید که بی خیال است یا اساسا برایش مهم نیست.!

صحنه دوم: میلیون ها نفر در مدت 4 تا 5 روز وارد گیلان و غرب مازندران شده اید که مناطقی فوق العاده زیبا و در ایران و بسیاری نقاط جهان بی نظیر هستند و آب و هوای این منطقه هم بی نظیر است ،  آگاه باشید که هیچ کس  منتظر این همه مسافر  در مدتی کوتاه نبود و سابقه هم نداشته و لذا دستگاههای مسئولی آماده پذیرایی این همه مهمان نبودند و برای فراهم کردن شرایط به کمی زمان نیاز داشتند..

مانند اینکه درمنزل تان زندگی می کنید و منتظر یک خانواده سه نفری مهمان هستید اما به یکباره 10 خانواده وارد می شوند و سلام ، احوالپرسی می کنند - چه حالی به شما دست می دهد. مردم منطقه هم دچار همین شرایط بحرانی می شوند.

اگر ورود ها به تدریج  و در طول سال باشد که ما در گیلان همیشه  منتظر قدم های شما هستیم ، اما با حجم ورود مسافران از سراسر کشور ، دستگاههای اجرایی و خدمت رسانی بطور طبیعی کم می آورند.

 در این چند روز همه شما و هم 2/5 میلیون گیلانی و یک میلیون مردم غرب مازندران به یکبار با کمبود بنزین و نان و دیگر خدمات شدند ، اما مسئولان نان و دیگر خدمات را به دلیل آنکه در انبارها داشتند به سرعت جایگزین کردند لکن بنزین را تا تانکرهای از مرکز استان بارگیری کرده و به  سراسر استان منتقل و توزیع کنند به زمان نیاز است و همه اذیت شدند.

رسانه های  بیگانه هم همین مساله را ناجوانمردانه یک خوراک تبلیغی علیه کشور و نظام تبدیل کردند و صف های طولانی خودرو جلوی جایگاهها و ترافیک 10 و 12 کیلومتری را به رخ کشیدند. در این شرایط ما و شما دیگر نباید با آنها که سخنانی سمی منتشر می کنند " همراهی کنیم.

نویسنده شاهد است که دراین چند روز همه فرمانداری ها، بخشداریها، دهیاران، شرکت پخش مواد سوختی، اتحادیه نانوایان، مدیران اجرایی در استانداری ، دستگاههای خدمات رسان مانند جمعیت هلال احمر استان  و همه پای کار آمدند تا مشکلات به حداقل ممکن برسد.

امیدواریم که سفربه شما خوش گذشته باشد  اما به خاطر داشته باشید وقتی برای سفر به منطقه ای سفرمی کنید ، حفظ احترام صاحب آن منطقه ضروری است و اینکه در این گونه سفرها همکاری با مردم منطقه ، مسئولان و بردباری را دراولویت قرار دهید

خبرزیربا لطفا بخوانید ..........

در همین راستان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از ثبت ۷ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۷۷۵ نفر شب اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت استان خبر داد و گفت: میزان اشغال تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی گیلان ۱۱۵ درصد گزارش شده است.

ولی جهانی امروز، ۱۶ شهریورماه با اشاره به آخرین گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان اظهار کرد: بر اساس داده‌های آماری ستاد هماهنگی خدمات سفر گیلان طی ۱۰ الی ۱۵ شهریورماه ۴۷۸ هزار و ۴۲ خودرو از مبادی های ورودی مختلف وارد استان شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان از ورود ۴ میلیون و ۹۷۴ هزار و ۸۲۹ مسافر و گردشگر به استان خبر داد و افزود: این تعداد مسافر و گردشگر از طریق مرزهای زمینی و هوایی وارد گیلان شدند.

جهانی از ثبت ۷ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۷۷۵ نفر شب اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت گیلان خبر داد و گفت: بر اساس گزارش ها میزان اشغال تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی گیلان ۱۱۵ درصد گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در مدت زمان مذکور ۴۲۵ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری گیلان صورت گرفته است، گفت: اماکن گردشگری و اقامتی تحت نظارت بازرسین قرار دارند.

به قلم، م- محمدپور ...... مدیر مسئول

اختصاصی گروه رسانه ای ایران " گرا" .

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید