کد : 1665 ۱۴شهریور ۱۴۰۳ ساعت 22:38
به موازات نجات تعدادی زیادی از گردشگران،

۳ مسافر در آب‌های ساحلی گیلان غرق شدند!

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از غرق شدن ۳ نفر از مسافران در آب‌های ساحلی گیلان خبر داد و از همه گردشگران خواست تا به هنگام رانندگی و شنا و حضور در شهرها مقررات و ضوابط را رعایت کنند.
۳ مسافر در آب‌های ساحلی گیلان غرق شدند!

به گزارش گروه رسانه ای ایران - گرا محمدمهدی نیازمند از مرگ پدر و بستری شدن دختر خانواده گلپایگانی در اثر غرق شدگی در دریای خزر در شهرستان بندرانزلی خبر داد.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل گیلان گفت: یک خانواده اهل گلپایگان ساعت ۲۰:۳۰ در تاریکی شب برای شنا در منطقه غازیان به دریا رفتند و دچار حادثه غرق شدگی شدند که به رغم تلاش‌های صورت گرفته ازسوی ناجیان غریق، متاسفانه پدر ۴۱ ساله خانواده جان خود را از دست داد و دختر ۱۴ ساله شان نیز پس از نجات در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بندرانزلی بستری شد.
آقای نیازمند از غرق شدن پدر و پسری دیگر در آب‌های ساحلی رودسر نیز خبر داد و گفت: این دو نفر نیز ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه شب گذشته برای شنا به دریا رفتند که متأسفانه هر دو غرق شده و جسدشان صبح امروز پیدا شد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با ابراز ناراحتی از وقوع حوادث غرق شدن هموطنان به دلیل عدم توجه به نکات ایمنی مربوط به شنا در دریا، از مسافران و شهروندان خواست تا با بی احتیاطی، کام خود و خانواده هایشان را تلخ نکنند.
محمدمهدی نیازمند افزود: ۸۰۰
نفر از امدادگران و ناجیان غریق در نقاط پرخطر سواحل گیلان مستقر هستند و از خردادماه تا کنون جان ۱۸۷ نفر را که در آستانه غرق شدن و خفگی بودند نجات داده اند

از رودسر هم گزارش رسیده است که امروز پنج شنبه 14 شهریور ماه 1403  سه نفر غیر بومی درمنطقه ممنوعه شنا غرق شدند و 11 نفر توسط ناجیان غریق از مرگ حتمی نجات یافتند

***.

هجوم یک باره گردشگران به گیلان و به سواحل دریا که آمارهای سه روز 300 هزار خودرو و نزدیک به یک میلیون و 200 هزار جمعیت را گزارش می کند، موجب شده است تا حضور این جمعیت در ساحل دریا و در کنار رودخانه های استان بسیار چشمگیر باشد.

به همین منظور مسئولان نجات و غریق، جمعیت هلال احمر و به خصوص استاندار گیلان به مسافران توصیه می کنند به هنگام شنا احتیاط های لازم را داشته باشند و در مناطق مجاز شنا کنند، هم چنین به هنگام رانندگی تعجیل نداشته باشند و با آرامش رانندگی کنند.

برخی ا ز مسافران هم که در پارکها و معابر عمومی و کنار خیابان ها با چادر زدن یا بدون آن شب را به صبح می رسانند، نظافت شهر و حقوق شهروندان را رعایت کنند.

تعدادی قابل ملاحظه ای از مسافران متاسفانه با حضور در حاشیه رودها و ساحل دریا و در شهرها و روستاها هیچ اصولی را رعایت نمی کنند و دلبخواهی رفتار می کنند که موجب رنجش مردم روستا و شهرهاست .

به خاطر داشته باشید که شما مدت کوتاهی مهمان گیلانی ها هستید و احترام میزبان واجب است و بی خیال نباشید.

مدیر مسئول - 14 شهریور.

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید