کد : 1406 ۶مرداد ۱۴۰۳ ساعت 14:54
دخانیات گیلان ۳ ژنراتور را بهره برداری کرد،

این اقدام الگوی شرکتهای تولیدی و سازمانهای بزرگ قرار گیرد

پایگاه خبری ، رسمی گیلان ۲۴: شرکت دخانیات استان گیلان در راستای استقلال تولید انرژی برق و روان سازی تولیدات خود با افتتاح سه ژنراتور برق و تولید چهار مگاوات انرژی، از برق وزارت نیرو بی نیاز شد، کاری که شرکتهای تولیدی بزرگ و حتی سازمانها و نهادها باید انجام دهند.
این اقدام الگوی شرکتهای تولیدی و سازمانهای بزرگ قرار گیرد

به گزارش گروه رسانه ایران " گرا" ، این اقدام شرکت دخانیات همزمان با افزایش شدید گرما و مصرف بی‌رویه برق و همزمان با سیاست های  جادی کشور برای قطع پر مصرف ها و بی نیازی در این عرصه انجام شد..
گفته می شود، قطعی برق در سال گذشته هزاران میلیارد تومان خسارت به شرکت‌های صنعتی و تولیدی از جمله شرکت دخانیات تولید کننده انواع سیگارت وارد کرد-  در حالی که اگر شرکت‌ها به ویژه صنایع بزرگ نسبت به تامین برق خود اقدام می‌کردند، خطوط تولید تعطیل نمی شد..
تدبیر شرکت دخانیات گیلان در سخت‌ترین شرایط اقتصادی و اقدام به خرید سه ژنراتور و تأمین برق موردنیاز برای فعالیت تولیدی، اقدامی شایسته است که به نظر می‌رسد باید به الگویی برای  سایر شرکت‌های تولیدی و کارخانه‌ها باشد.

در چند سال اخیر منطقه آزاد انزلی و چندین شرکت تولیدی از جمله چند واحد مرغداری بزرگ مانند سپید ماکیان آستانه اشرفیه اقدام به ایجاد واحد های کوچک تولید برق کرده اند که برخی ازآنها حتی مازاد مصرف دارند و برق مازادشان را با ترخ بالاتر به وزارت نیرو می فروشند.

قابل توجه اداره کل صنعت و معدن، شهر صنعتی، شهرکهای صنعتی ، فولاد گیلان، کارخانه های تولید کودآلی  از زباله  و دیگر سازمان های استان گیلان که می توانند تا بیش از این دیر نشده نسبت به اجرای این سیاست مناسب اقدام کنند

با این اقدام به جا ، از فشار مصرف برق به وزارت نیرو کم خواهد شد و یک نوع تراز بین تولید و مصرف برقرار می شود، ضمن آنکه شرکت ها و سازمان ها و بخش های اقتصادی در حوزه تامین انرژی از وابستگی خارج می شوند. بسم الله

مدیر مسئول ..

گیلان 24 + فارس
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید