کد : 1676 ۱۷شهریور ۱۴۰۳ ساعت 21:42
استاندار خواستار شد،

فرصت های اقتصاد دریا محور مورد توجه دانشگاههای گیلان قرار گیرد

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: استاندار در جمع دانشگاهیان عنوان کرد: هم اینک فرصت‌های ارزشمندی همانند اقتصاد دریامحور در گیلان وجود دارد که با توجه به ظرفیت‌های این بخش می‌توان در حوزه آبزی‌پروری، گردشگری، انرژی و سایر موارد تحقیقات زیادی انجام داد.
فرصت های اقتصاد دریا محور مورد توجه دانشگاههای گیلان قرار گیرد

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا"  دکتر اسدالله عباسی امروز شنبه  در نشست هم‌اندیشی روسا و نمایندگان ولی فقیه دانشگاه‌های گیلان  با تاکید بر ضرورت تعامل بیشتر و گسترده تر دانشگاه‌ها با هم اظهار کرد: باید چشم انداز آینده را اعم از تعداد استاد مورد نیاز و نیز ظرفیت دانشگاههای گیلان برای پذیرش دانشجوها طی چند سال آینده هم به صورت مستند سنجیده شود و بر این مبنا برنامه ریزی و اقدام شود.

استاندار گیلان گفت: دانشگاهها باید بر روی تهدیدها و فرصت‌های استان تحقیقات بیشتری انجام داده و با ارائه راهکارهای علمی و کارشناسی بویژه در حوزه چالش ها کمک‌حال مدیران استان شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: همچنین در حوزه تهدیدها و چالش‌های استان با مسائلی همچون پیری جمعیت و پسماند مواجهیم که پایان نامه‌های دانشجویان و مقاله های علمی اساتید می تواند در این خصوص و ارائه راهکارهای کارشناسی باشد.

وی عنوان کرد: در تعطیلات چند روز اخیر شاهد بودیم با توجه به حضور گسترده مسافران، عرضه بنزین در برخی از جایگاههای سوخت با مشکل مواجه شد که این خود بیانگر آن است که در شرایط اضطراری اقدامات و روش‌های سنتی پاسخگو نیست و باید ایده و طرح‌های نو و تازه‌ای ارائه شود که دانشگاهها می توانند در این خصوص پیشگام شوند و راه حل های مناسبی ارائه دهند.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به بازگشایی دانشگاهها بیان کرد: از امروز دانشگاه آزاد فعال شده و سایر دانشگاه‌ها نیز بازگشایی خواهند شد که باید همه مقدمات در این زمینه آماده باشد تا دانشجویان بویژه ورودی های جدید تفاوت بین دانشگاه و مدارس را احساس کنند.

وی اضافه کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که دانشجویان در زمان انتخاب واحد بلاتکلیف نشوند ضمن آنکه محیط دانشگاه باید پویا و بانشاط باشد و از سوی دیگر دانشجویان هم انتظار دارند که مراکز آموزش عالی از نظر کیفیت شرایط مطلوبی داشته باشد.

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید