کد : 1357 ۲۷تیر ۱۴۰۳ ساعت 22:46
واردات از دیماه انجام می شود

تولید برنج در کشور بیش از ۲/۳ میلیون تن است

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: استاندار گیلان امروز با حضور در روستای خلیفه محله در شرق گیلان اعلام کرد: هر سال در گیلان حدود ۸۰۰ تن، مازندران ۱/۲ میلیون تن و بقیه استان ها ۳۰۰ تن، در مجموع دومیلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول تولید می شود.
تولید برنج در کشور بیش از 2/3 میلیون تن است

  / میزان مصرف برنج کشور هم در سال 3/2 میلیون تن است یعنی نیازچندانی  به واردات برنج نیست " حدود 900 هزار تن در عین حال سالانه بیش از دو برابرمورد نیاز داخلی برنج وارد می شود -- ( گرا).!!!!!

ثبت سفارشی تا کنون برای برنج انجام نشده است " استاندار"

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، اسدلله عباسی در مراسم برداشت مکانیزه برنج در این روستا با اشاره به اینکه نزدیک به  ۷۰ درصدی برداشت برنج  در  گیلان به صورت مکانیزه انجام می شود، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در واقع از  ۲۳۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی زیر کشت برنج ، ۲۰۱ هزار هکتار آن به صورت مکانیزه خواهد بود.

وی با توضیح دشواری های کاشت، داشت و برداشت برنج در شمال و استان گیلان  بیان کرد: کاشت برنج دارای سختی های بسیار زیادی است و با توجه به مزیت‌های اقتصاد کشاورزی در استان توانسته ایم در این بخش ها حرفی برای گفتن داشته باشیم،.

استاندار  با تاکید بر لزوم ترویج بخش‌های مختلف کشاورزی و استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای مختلف برای افزایش بازدهی ، گفت : باید در آبیاری، مکانیزاسیون، تسطیح اراضی، نشاء و در برداشت از دانش روز بهره بگیریم و به موازات آن با  کاهش هزینه ها، بهره وری، بازدهی و میزان تولید در واحد سطح را افزایش دهیم.

عباسی با بیان اینکه برای انجام واردات برنج‌ در کشور ابتدا میزان تولید  و مصرف برنج مشخص خواهد شد، تصریح کرد: سه ماه بعد از آذرماه، میزان برنج مصرفی و تولیدی کشور مشخص شده و سپس واردات برنج انجام خواهد شد..

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید