کد : 1283 ۱۵تیر ۱۴۰۳ ساعت 09:22
اختصاصی گرا - حتما پاسخ بدهید

نمایندگان مردم گیلان در مجلس کدام سو ایستاده اند- چرا ؟!!

مجلس شورای اسلامی اعضای کمیسیون های سیزده گانه خود به جزء دو کمیسیون را شناخت و بار دیگر ۱۳ نماینده گیلان در همه کمیسیون ها به غیر از کمیسیون کشاورزی عضو شدند.!
نمایندگان مردم گیلان در مجلس کدام سو ایستاده اند-  چرا ؟!!

    لطفا و حتما به افکار عمومی توضیح دهید!!

مجلس ۱۳ کمیسیون تخصصی دارد که اعضای ۱۱ کمیسیون تخصصی مشخص شد و تکلیف ۲ کمیسیون دیگر یعنی حقوقی و (قضایی و فرهنگی) بعد از رسیدن به حد نصاب تعیین خواهد شد.

البته این نخستین بار نیست که نمایندگان استان  سرسبز گیلان با تلاش پر رنج  تولید کنندگان محصولات متنوع کشاورزی هم چون برنج، چای ، زیتون، بادام، کیوی، مرکبات، گل گازبان و به خصوص فندق که مقام بالای کشور را داراست ، صیفی و سبزی  و نظایر آن  - در دوره های قبل مجلس هم آنچنان نماینده ای در بخش کشاورزی نداشتیم.!.

در دوره قبل ظاهرا با وفات یک نماینده در یک حوزه انتخابیه شرق گیلان  به علت کرونا  در استان گیلان ، جایگزین وی به کمیسیون کشاورزی پیوست و چون یک نفر بود  و تک صدایی در مجلس جایگاهی ندارد ، باز هم در طول سالها وارد کنندگان به حد بیش از اندازه و نیاز چای و برنج وارد کردند و کشاورزان استان برای فروش محصول دچار بحران و حیرت شدند.

آنقدر برنج در فصل و غیر فصل برداشت وارد شد که تا دو یا سه سال انبارها از برنج وارداتی پر شد و برخی مسئولان هم اعلام کردند ، در مبادلات با کشورها به علت تحریم ها از آنجا که نمیتوانستیم  ارز وارد کنیم به صورت تهاتر برنج و چای وارد کنیم و محصولات دیگر از جمله نفت صادر شد.!

اکنون در استانه فعالیت های رسمی مجلس جدید انتظار این بود که یک سوم یا یک چهارم نماینندگان  گیلان و حتی مازندران عضو کمیسیون کشاورزی شده و از کشاورزان که رای دهندگان اصلی همین نمایندگان بودند در زمان کاشت، داشت و برداشت حمایت کنند تا این همه دچار مشکل و مصیبت نشوند..

همین حالا که در کوران چین دوم برداشت برگ سیز چای و در استانه خوشه دهی بوته های برنجزارهای وسیع گیلان به مساحت 238 هزار هکتار در گیلان هستیم ، مقدار زیادی از محصول چای " بخوانید سنواتی یک کهنه شده و برنج " در کارخانه ها و انبارها موجود است و سازمان ها و ارگان های مسئول هیچ اندیشه ای برای این مشکل نمی کنند.

نتیجه آن شده است که ،کشاورزان امید خود را به تولید ، مدیران اجرایی و نمایندگان مجلس  از دست بدهند و اراضی کشاورزی به سادگی به غیر بومی ها فروخته و به سنگ و اجر و بلوک ، ویلا و آپارتمان تبدیل شود.!

طبق اطلاعات استحراجی از مجلس، نمایندگان جدید مردم گیلان در مجلس در این کمیسیون ها عضو شده اند.؟؟

مهرداد گودرزوند، جبار کوچکی‌نژاد و مهرداد لاهوتی سه نماینده گیلانی حاضر در کمیسیون برنامه و بودجه هستند همچنین ولی داداشی و یاسر اسلام دوست عضو کمیسیون اجتماعی شدند. مهدی فلاح عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شده است؛ محمد علیجانی و سعید رحمت‌زاده به عضویت کمیسیون اقتصادی مجلس درآمدند و ابراهیم نجفی و احمد دنیا مالی ۲ عضو کمیسیون عمران هستند در نهایت محمدرضا احمدی عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شده است.

هنوز مشخص نیست که سلمان زارع نماینده لاهیجان و سیاهکل و کریم معصومی نماینده فومن و شفت به عضویت کدام کمیسیون درآمده‌اند اما پیش‌بینی می‌شود که عضو کمیسیون حقوقی و قضایی یا فرهنگی شوند

نظر شما مردم به ویژه کشاورزان گیلانی در این باره چیست ؟

برای ما بفرستید تا از طریق این رسانه و گروه رسانه ای  ایران " گرا" به آگاهی بیشتر نمایندگان برسد که شاید تغییر موضع دهند و در خانه ملت جای باشند که به داد ملت " تولید کنندگان" برسند.

به قلم : مجید محمدپور - نویسنده، کارشناس ارشد رسانه و استاد علوم ارتباطات

 

پایگاه خبری رسمی گیلان 24 + گرا
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید