به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا
رییس پلیس راه گیلان از ترافیک پرحجم، اما روان در محور قزوین – رشت خبر داد و گفت: پیش بینی میشود با کاهش بارندگیها، حجم خودروهای ورودی به استان افزایش یابد.
سرهنگ جاور صفاری گفت: هم اکنون ترافیک در محور قزوین – رشت پرحجم، اما روان است، البته پیش بینی میشود با کاهش بارندگیها، حجم خودروهای ورودی به گیلان در ساعات و روزهای آینده باز هم افزایش یابد.
وی از تراکم خودروی گردشگران در جاده حسن رود، محدوده منطقه آزاد انزلی خبر داد و افزود: ترافیک خودروهای مسافران در محور اردبیل به آستارا در حال حاضر نیمه سنگین گزارش شده است.
رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه به جز محورهای ذکر شده، در دیگر جادههای استان ترافیک روان است و گره ترافیکی وجود ندارد، از ورود بیش از ۵۲۸ هزار دستگاه خودرو از ۲۵ اسفند ۱۴۰۳، اجرای طرح نوروزی پلیس راه تاکنون به استان خبر داد.
***
هادی حق شناس استاندار گیلان در جلسه ستاد خدمات سفر استان با حضور انوشیروان محسنی بندپی معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، در استانداری ، گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش بارندگی، از عصر سه شنبه شاهد موج دوم سفرهای نوروزی خواهیم بود، پس باید نظارت بر ارائه خدمات به گردشگران تشدید و مشکلات آنها برطرف شود.
وی با اشاره به خدمات رسانی به گردشگران در ایام نوروز، افزود: ۵۰ درصد تختهای دیالیز گیلان به گردشگران اختصاص یافته است که نشان دهنده افزایش حضور گردشگران در استان است.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم در این جلسه با قدردانی از اهتمام و حضور میدانی استاندار گیلان در نخستین روزهای سال جدید، گفت: با توجه به اعلام کاهش بارندگی از عصر سه شنبه، شاهد موج دوم سفرهای نوروزی خواهیم بود پس خدمات رسانی به مسافران نوروزی با قوت و دقت بیشتری ادامه دارد.
انوشیروان محسنی بندپی با بیان اینکه تا اینجای تعطیلات نوروزی بر اساس تلاش اعضای ۲۷ گانه ستاد خدمات سفر، رضایتمندی گردشگران در کشور فراهم شده است، افزود: موج بعدی سفر از عصر سه شنبه شروع و تا آخر تعطیلات، با اوج ورود گردشگران مواجه هستیم پس وظیفه ما برای نظارت بر امکانات، خدمات و تمهیدات گردشگری سنگینتر خواهد شد.
محسنی بندپی با بیان اینکه شکایتهای ثبت شده در سامانههای ثبت شکایات نشانه دغدغه گردشگران است، افزود: مسئولان دستگاههای مربوطه باید برای نظارتها قویتر و قانونمندتر ورود کنند تا مشکلات مسافران مرتفع شود.
وی یکی از شکایتهای مورد تاکید گردشگران در سامانه «مسافریار» را وضعیت سرویسهای بهداشتی بین راهی عنوان کرد و از مسئولان خواست این مشکل را مدنظر قرار داده و برای رفع آن تلاش کنند..