کد : 1504 ۲۲مرداد ۱۴۰۳ ساعت 14:01
یادداشت روز،

پزشکیان صادقانه ورود کرد و باید حمایت شود

مجلس شورای اسلامی از امروز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه کار بررسی صلاحیت های وزیران دولت چهاردهم را برای دادان رای اعتماد به آنها آغاز کرده است و در بیرون از ساختمان خانه ملت از میدان بهارستان در تهران تا دور ترین نقطه ایران در شهر و روستا جمع زیادی از مردم در گیر کارآمدی سن و کارآمدی وزرای پیشنهادی شده اند و تحلیلها، یادداشت ها، توصیه ها و در موارد زیادی نقدها و گاه انتقادها مجال هیچ سخن دیگری را نمی دهد.
پزشکیان صادقانه ورود کرد و باید حمایت شود

با وجود همه گمانه زنی ها و حتی پیشنهادهای ارایه شده از سوی شورای راهبری  به ریاست محمد جواد ظریف ، دولت جدید و انتظاراتی که عده ای خاص داشتند، دکتر مسعود پزشکیان با انتخاب های خود اثبات کرد که بدون حواشی و جوسازی ها با صداقت به راهش ادامه می دهد.

گر چه به طور طبیعی این تصمیم ها موجب خشنودی گروهی و یا ناخشنودی گروهی دیگر شده است اما رئیس جمهوری در دوران رقابت ها و تبلیغات انتخاباتی اعلام کرده بود: : 

دولت وی یک دولت فرا جناحی و از همه جناح های  و بهره مندی از همه چهره ها خواهد بود

در انتخاب اعضای هیات دولت حتما با مقام معظم رهبری مشورت خواهد کرد.

از چهره های با سابقه و صاحب کارنامه  و موفق استفاده می کند.

در عرصه سیاست های نظام ایشان حرف تازه ای ندارد و این سیاست ها کاملا شفاف و مشخص است

به قولهایی که به مردم چه آنها که رای دادند یا ندادند ، کاملا پایبندی خواهد بود و رئیس جمهور همه مردم است

و..........

اکنون زمان آن است که همه جریان های فکری، سیاسی، اجتماعی ، دانشگاهی ، تشکل ها و مسئولان حال و گذشته با بردباری اجازه بدهند تا رئیس دولت با ارامش و با کمترین دغدغه، جوسازی، ملتهب کردن فضا، سهم خواهی  کارش را ادامه دهد.

این جریان ها حداقل سه ماهی تحمل داشته باشند و اگر با نارسایی و مشکلی برخورد کردند ، نظرات گشایشی ، راهکارها و پیشنهادهایشان  را ارایه کنند و انصاف نیست که از هم اکنون شمشیرها از رو بسته شود.

دکتر پزشکیان ، انسان فاقد دانش، بی تجربه ، بدون پشتوانه  و نارکارآمد نیست که عده ای از روز نخست علیه ایشان و اطرافیانش فضا سازی و موضع گیری می کنند..

به قول آذری جهرمی ، در شرایط کنونی  ایراد گرفتن و  انتقاد کردن شلیک به پای خود است و باید اجازه بدهند تا رئیس دولت چهاردهم ایده ها و برنامه های خودش را به پیش ببرد.

نویسنده ، خود از طرفداران به کار گیری نیروهای جوان، کارآمد و تحصیلکرده  و بدون سفارش و توصیه های این نماینده و آن مقام و مسئول است اما دولتی که به اصطلاح مسن ترین مدیر پیشنهادی اش 66 سال باشد  " عبدالناصر همتی" - دولت پیری نیست که بسیاری از رسانه ها به غلط به این مساله پرداخته اند.

در باره حضور بانوان در دولت و یا اقلیت ها نظر خاصی نیست ، اما ترکیب نیروهای جوان و با سابقه  بهترین گزینه و انتخاب است.

مگر در آمریکا که ترامپ 77 ساله یا بایدن 81 ساله است و یا در چین و در روسیه مقام های میانگین سنی بالا دارند ناموفق یا ناکارآمد هستند.؟

شایسته است، منتقدان بگویند، بهتر است دولت جدید در ادامه کار و بعد از یک راستی آزمایی سه ماهه آن وزرایی که توان یا انگیزه همراهی ندارند برکنار و جوانتر ها جایگزین شوند.

در استان گیلان هم وقتی استاندار فعلی دکتر عباسی سر کار آمد ، عده ای به شدت حمله ور شدند که ایشان بعنوان نماینده مجلس توان اداره اجرایی استان را نخواهد داشت و همان زمان نوشتم ، باید چند ماه به استاندار اجازه بدهید تا بعنوان یک چهره ی بومی خود را نشان دهد و  امروز کارنامه و فعالیت های او واقعا قابل دفاع است.

درست است که بخشی از کارها، ناتمام  و  بر زمین مانده است اما این بخش از امور به اعتبارات اغلب ارزی سطح بالا  نیاز دارد وگرنه در زمان خودش در همین سه سال انجام می شد.

باید به رئیس دولت 14 فرصت تنفس، اندیشیدن و  راستی ازمایی داد و با صداقت بدون سهم خواهی در کنار او که او نیز در کنار و هماهنگ با رهبری است - قادر باشد به هنگام  و متناسب با شرایط کشور و زندگی مردم تصمیم های درست و لازم را اتخاذ کند.

صاحبان قلم و اندیشه و متعهدان به حقوق جامعه در این باره خوب بگویند و خوبتر بنویسند.

مجید محمدپور - نویسنده، کارشناس ارشد رسانه و مدرس علوم  ارتباطات

22 مرداد 1403/

 

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید