کد : 1496 ۲۱مرداد ۱۴۰۳ ساعت 18:10
با هدف دریافت رای اعتماد،

اسامی وزرای دولت جدید به مجلس اعلام شد

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: پزشکیان رئیس دولت چهاردهم امروز یکشنبه ۲۱ مرداد ماه اسامی کابینه پیشنهادی اش را برای بررسی صلاحیت ها و گرفتن رای اعتماد طی نامه به رئیس مجلس اعلام کرد.
اسامی وزرای دولت جدید به مجلس  اعلام شد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه)،‌ متن نامه معرفی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم را به شرح زیر قرائت و اعلام کرد جلسات کمیسیون ها برای بررسی صلاحیت ها از فردا دوشنبه 22 مرداد ماه برگزار خواهد شد.:

« ۱- علیرضا کاظمی؛ وزارت آموزش و پرورش

۲- ستار هاشمی؛ وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات

۳- حجت الاسلام والمسلمین سیداسماعیل خطیب؛ وزارت اطلاعات

۴- عبدالناصر همتی؛ وزارت امور اقتصادی و دارایی

۵- عباس عراقچی؛ وزارت امور خارجه

۶- محمدرضا ظفرقندی؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

۷- احمد میدری؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

۸- غلامرضا نوری قزلچه؛ وزارت جهادکشاورزی

۹- امین حسین رحیمی؛ وزارت دادگستری

۱۰- عزیز نصیرزاده؛ وزارت دفاع، پشتیبانی و نیروهای مسلح

۱۱- فرزانه صادق؛ وزارت راه و شهرسازی

۱۲- سیدمحمد اتابک؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت

۱۳- حسین سیمایی صراف؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

۱۴- سیدعباس صالحی؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

۱۵-  اسکندر مومنی؛ وزارت کشور

۱۶- سیدرضا صالحی امیری؛ وزارت میراث فرهنگی و گردشگری

۱۷- محسن پاک نژاد؛ وزارت نفت

۱۸- عباس علی آبادی؛ وزارت نیرو


 

۱۹- احمد دنیامالی؛ وزارت ورزش و جوانان»

 


رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه روسای کمیسیون‌ها، معاونت قوانین و نظارت و همچنین هیأت رئیسه مجلس پیش از آغاز صحن علنی گفت: از این رو جدولی برای این موضوع در نظر گرفته شده است و این جدول زمانبندی لازم را پیش بینی کرده است، طبق این جدول مشخص شده که از فردا دوشنبه و در رأس چه ساعتی کدام وزیر پیشنهادی در کدام کمیسیون حضور پیدا کند.

قالیباف در ادامه با درخواستی از نمایندگان ادامه داد: تقاضا داریم حضور وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌ها 5 دقیقه قبل از اتمام زمان صورت پذیرفته و جلسه کمیسیون هم به اتمام برسد تا وزیر پیشنهادی به کمیسیون بعدی برود تا ان‌شاءالله تا آخر بتوانیم بررسی‌ها را به طور کامل انجام دهیم.

وی افزود: اگر ادامه بررسی‌‌ها به شنبه آینده نیز کشیده شود ان‌شاءالله در جلسات چهارشنبه و پنج‌شنبه زمان جلسات را اعلام خواهیم کرد بنابراین جلسات کمیسیون‌ها پیرو بررسی کارنامه وزرا در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه بررسی کارنامه وزرا در مجلس ادامه داد: در این جلسات جز نمایندگان عزیز و جز کارشناسان همراه گزینه‌های پیشنهادی که سه نفر بوده و یک نفر از آن سه نفر معاون پارلمانی بوده و دو نفر دیگر کارشناس خواهد بود هیچ کس دیگری در جلسات حاضر نشده و به مجلس وارد نمی‌شود.

قالیباف تأکید کرد: بعد از جلسات کمیسیون‌ها ضرورتی وجود ندارد تا گزینه‌های پیشنهادی با تعدادی از نمایندگان و خارج از کمیسیون – نه در زمان برقراری کمیسیون – و قبل از جلسات رسمی مجلس، جلسه‌ای داشته باشند چرا که بعد از اذان صبح تا 12 شب مجلس برای وزرای پیشنهادی اتاق مورد نظرشان برقرار است

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید