به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، علیاکبر مرزبان، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، در بازدید از بنادر چمخاله، انزلی و آستارا، بر حمایت همه جانبه ستاد مرکزی از بنادر استان تأکید کرد.
وی با بیان اینکه پشتیبانی سازمان در حوزههای سیاست گذاری، تخصیص بودجه، نظارت و مشاوره انجام میشود، اظهار داشت: هدف ما این است که مدیران، کارشناسان و تمامی مسئولان بنادر بتوانند وظایف اجرایی خود را به بهترین شکل انجام دهند.
مرزبان با اشاره به سفر دو روزه خود به گیلان،گفت: این بازدیدهای میدانی و جلسات مشترک نشان میدهد که عملکرد مدیران بنادر برای هیئت عامل اهمیت دارد و ما همواره حامی آنها هستیم.
آقای معاون در این سفر هیچ اشاره ای به تغییرات مدیریتی در حوزه بنادر و دریانوردی نکرد که دست بر قضا از لایروبی مهم تر است.
حاشیه نشینان تالاب بین المللی انزلی و بندر مرزی استارا در مصاحبه هایی که طی دو سه اخیر با رسانه های استانی و شهرستانی داشته اند مکرر بر تغییرات در مدیریت حوزه بنادر تاکید داشته و خواستار تحولات در این عرصه شده اند.
مدیریتی که برای انجام تحول و رفع مشکلات مردم در تالاب و ساحل خزر منتظر بودجه از تهران نشسته و اقدام بایسته ای و شایسته ای ندارد. ساحل نشینان اعتقاد دارند مدیران حوزه بنادر و دریا نوردی در گیلان که از چند سال پیش در این مسئولیت استقرار دارند باید در این مدت نسبت به افزایش رسوبات و مختل شدن تردد های دریایی برای قایق های و حتی کشتی ها پیش بینی و چاره اندیشی می کردند.
مردم ساحلی در سراسر گیلان از لنگرود تا انزلی و استارا عنوان می کنند، اگر با مدیریت ها جلوی رسوبات گرفته می شد ، امروز این همه مشکل رقم نمی خورد که از به گونه ای از زندگی ساقط شوند. بدتر از همه آنکه بعد از انباشت رسوبات بسیار زیاد برای رفع مشکل فقط پشت میزشان نمی نشستند تا تهران چاره اندیشی کند.
در شرایط کنونی به دلیل عدم کارآیی لازم مدیریت حوزه بنادر و دریانوردی در استان صیادان و انبوه قایفران های از طبقه متوسط به طبقه محروم تنزل یافته و اغلب شغل پدری خود را از دست داده اند.
مدیران وزارت راه و شهرسازی ، سازمان بنادر و دریانوردی و شخص استاندار در گیلان باید در این خصوص تنها نظاره گر نباشند و برای حل مشکل اساسی مردم ساحل نشین همت و اقدام عاجل به انجام برسانند.
مسئولان کشوری سازمان بنادر و مدیران اجرایی گیلان می توانند در این باره توضیح دهند - چرا ساحل دریای خزر در گیلان در دوره زمانی کوتاهی به چنین روزی افتاده و مسئولیت اقایان مدیران بنادر در این راستا چیست . چرا اساسا مدیران جوان تر ، با انگیزه تر و با دانش تر برای این مسئولیت منصوب نمی شوند. پاسخ دهید..........