کد : 1594 ۵شهریور ۱۴۰۳ ساعت 09:18
اختصاصی گرا،

استانداران سراسر کشور امروز با وزیر کشور دیدار می کنند

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۳: استانداران سراسر کشور امروز دوشنبه پنجم شهریور اولین دیدار و هماهنگی های لازم را برای ادامه خدمت و برگزاری مراسم پرشکوه و جهانی اربعین با وزیر کشور در تهران برگزار می کنند. پزشکیان در ادامه سخنانش با بیان اینکه برای انتخاب و انتصاب مدیران و معاونین دستگاه‌های اجرایی نیز شاخص‌هایی تدوین خواهد شد و کمیته‌هایی مسئول تطبیق توانمندی افراد معرفی شده برای مسئولیت‌های مختلف با این شاخص‌ها و ارزیابی تعهد آنها به اجرای سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی و قانون برنامه خواهند بود، افزود: افراد معرفی شده برای معاونت‌ها و مدیریت بخش‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی فارغ از قومیت، جنسیت و مذهب، صرفا بر اساس توانمندی، شایستگی و تعهد به اجرای اسناد کلان انتخاب و منصوب می‌شوند و انتخاب مدیران به هیچ وجه بر اساس رفاقت و انتساب افراد به گروه‌ها یا جناح‌ها انجام نخواهد شد. رئیس جمهور با تاکید بر اینکه وزرا نسبت به تغییر افراد تا زمان شناسایی افراد شایسته، باتجربه و توانمند عجله نکنند، اظهار داشت: ما نیاز به بهره‌گیری از نخبگان و کارشناسان در بستر وحدت و انسجام داریم؛ ما نیاز به اعتماد جامعه داریم و مردم بر اساس رفتار کلیت دولت در این انتخاب‌ها و گزینش افراد به ما اعتماد می‌کنند یا بی‌اعتماد می‌شوند.
استانداران سراسر کشور امروز با وزیر کشور دیدار می کنند

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، وزیر پیشنهادی کشور دولت چهاردهم سه شنبه 30 مرداد ماه  در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه های خود گفت: " برنامه من مبتنی بر ایفای وظایف و ارتقای نقش و اثربخشی فعالیت‌های وزارت کشور بدون همدلی و همگامی همه ما امکانپذیر نیست‌، و این برنامه به یاری حق از امروز آغاز می‌شود" و باید تا انتها با قوت و به صورت روز افزون ادامه یابد.

دکتر اسکندر مومنی  رای معنادار وکلای کشور در خانه ملت  را به منزله سنگینی چندین باره وظیفه خود دانست و اظهار کرد: این رای طبیعتا وظیفه ما را بسیار سنگین تر کرد و انشالله این پشتوانه ای برای تلاش و خدمت بیشتر به مردم خواهد بود.

وی تصریح کرد: امروز کشور بیش از هر زمان دیگری نیاز به امنیت، آرامش، آسودگی خاطر، وفاق و همبستگی ملی دارد و رای مجلس پشتوانه ای برای تلاش بیشتر و تعامل بین دولت و مجلس خواهد بود..

اطلاعات  دریافتی از وزارت کشور حاکی است که وزیر کشور دولت چهاردهم هنوز در باره هیچ استانداری تصمیم خاصی اتخاذ نکرده است و امروز بعد از جلسات عمومی و دیدار با استانداران به صورت چهره به چهره در این باره رایزنی خواهد شد.

برخی رسانه های فضا ساز در چند روز اخیر که همه توجهات به مراسم عظیم اربعین حسینی " ع"  بود،  به انتشار شایعاتی در باره  استانداران اینده ، تغییرات پر شتاب در این راستا  با سرانگشت اشاره برخی افراد  و گردانندگان صفحات شان اشاره کردند،  که همه این خبرها و اطلاعات کاملا بی اساس است.

به نظر می رسد ، انتخاب مدیران عالی اجرایی در تهران و استان ها به زمان ، مطالعه بیشتر و بررسی کارنامه های مدیران فعلی نیاز است و باید منتظر هفته ها و شاید ماه های آینده در این خصوص  بود

دکتر مسعود پزشکیان رئیس دولت چهاردهم نیز 31 مرداد ماه گفته بود ، برای انتخاب و انتصاب مدیران و معاونین دستگاه‌های اجرایی شاخص‌هایی تدوین خواهد شد و کمیته‌هایی مسئول تطبیق توانمندی افراد معرفی شده برای مسئولیت‌های مختلف با این شاخص‌ها و ارزیابی تعهد آنها به اجرای سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی و قانون برنامه خواهند بود.

وی تاکید کرد: افراد معرفی شده برای معاونت‌ها و مدیریت بخش‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی فارغ از قومیت، جنسیت و مذهب، صرفا بر اساس توانمندی، شایستگی و تعهد به اجرای اسناد کلان انتخاب و منصوب می‌شوند و انتخاب مدیران به هیچ وجه بر اساس رفاقت و انتساب افراد به گروه‌ها یا جناح‌ها انجام نخواهد شد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه وزرا نسبت به تغییر افراد تا زمان شناسایی افراد شایسته، باتجربه و توانمند عجله نکنند، تصریح کرد: ما نیاز به بهره‌گیری از نخبگان و کارشناسان در بستر وحدت و انسجام داریم؛ ما نیاز به اعتماد جامعه داریم و مردم بر اساس رفتار کلیت دولت در این انتخاب‌ها و گزینش افراد به ما اعتماد می‌کنند یا بی‌اعتماد می‌شوند
.

 

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید