کد : 1767 ۳مهر ۱۴۰۳ ساعت 00:25
نماینده ولی فقیه در گیلان،

دشمنان سازمان اوقاف متصرفات غیرقانونی وقف هستند

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت معتقد است ، عدم آگاهی مردم به مسئله وقف دو فاجعه پیش آورده که یکی اینکه نیات واقفین در موقوفات عمل نمی شود و دوم آنکه عده ای موقوفات را مصرف می شوند و نمی دانند حرام است.
دشمنان سازمان اوقاف متصرفات غیرقانونی وقف هستند

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، آیت الله رسول فلاحتی به مناسبت هفته وقف در سخنانی با اشاره به اینکه دشمنان سازمان اوقاف متصرفات غیرقانونی موقوفات هستند، عنوان کرد: ساماندهی موقوفات فریاد غاصبان را بلند می کند..
وی در دیدار مدیر کل و مسئولان اداره کل اوقاف استان با ایشان با تاکید بر اجرا و انجام نیات واقفان و اشاره به این مهم که وقف امنیت اجتماعی به وجود می آورد، افزود:  در وقف برای واقف ارامش، ثواب و برای متولی و بهره مندی برای بخشی از جامعه است.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه  واقف و متولی دو عنصر اساسی  در حوزه وقف به شمار می روند گفت: از عمده ترین عوامل عدم عمل به وقف، متولی ناصالح است.
به اظهار وی ، اگر در وقف متولی صالح وجود نداشته باشد وقف به ویرانه تبدیل می شود، این رو در وقف باید طبق نیت واقف عمل شود و اگر چنین نشود نظام به هم پیوسته واقف و موقوف علیهم و موقوف از بین می رود.
امام جمعه رشت یاد آور شد: شما دست اندر کاران امر وقف و سازمان اوقاف متولی و مسئول در حفظ و حراست از موقوفات هستید  و کارگزاران اوقاف در انتفاع اهالی وقف از وقف هم مسئولیت دارند.
وی در خصوص تبدیل به احسن موقوفات تاکید کرد و گفت:  باید برای موقوفات که عواید ثابتی دارند یا در معرض تخریب هستند منفعت بیشتر ایجاد کرد.
آیت الله فلاحتی در پایان سخنانش بیان کرد: بخشی از موقوفات در مناطق کوچک هستند  که باید اطلاع رسانی بیشتری درباره عواید موقوفات و امامزادگان و طریق هزینه کرد آنها به مردم انجام شود و از سوی دیگر خدمات رسانی به شهرستان ها متوازن و با رعایت اولویت و نیازها باشد

روابط عمومی اداره کل اوقاف استان گیلان.

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید