کد : 1329 ۲۲تیر ۱۴۰۳ ساعت 18:59

مراسم سالگرد اولین استاندار شهید گیلان در رشت برگزار شد

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: استاندار گیلان گفت : دشمنان ما با تشکیل گروه های مختلف تروریستی همچون منافقین سعی در نابودی انقلاب و ناامیدی ملت داشتند اما هم اینک خودشان ناامید و زمین‌گیر شده اند .
مراسم سالگرد اولین استاندار شهید گیلان در رشت برگزار شد

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، مراسم گلباران محل شهادت شهیدان " علی انصاری " استاندار گیلان و " علیرضا نورانی " معاون عمرانی استانداری گیلان با حضور مدیر کل ارشاد استان و خانواده این شهیدان گرانقدر  در خیابان لاکانی رشت برگزار شد .

اسدالله عباسی استاندار گیلان در این مراسم با اشاره به جایگاه شهید و شهادت عنوان کرد : شهادت این ۲ شهید خدمت ، سند جنایت استکبار و صهیونیستها است که گروه‌های منحرف را در اقصی نقاط کشور به راه انداختند .

وی افزود : اما هم‌ اینک مشاهده می‌کنیم که سرانجام منافقان و یزیدیان به کجا رسیده زیرا آنان می خواستند با ترور شخصیت های برجسته انقلاب ، ما را ناامید کنند اما هم اینک خود ناامید و دلسرد شدند .

استاندار گیلان ادامه داد : با توجه به شهدای گرانقدری که نثار انقلاب کردیم ، امروز وظیفه سنگینی را بر عهده داریم ؛ باید با تمام توان راه شهدا و امام شهدا را ادامه دهیم زیرا آنان مشعل فروزانی را برای ما بر افروختند که امروز روشنایی بخش راه ما است .

اسدالله عباسی گفت : این ۲ شهید بزرگوار ، خدمتگزار در عرصه خدمت به مردم بودند که در راه اعتلای اسلام و قرآن و همچنین در راه اعتلای آرمانهای امام راحل (ره) و شهدای کربلا با اخلاص آستین همت و خدمت را بالا زدند و سرانجام به درجه رفیع شهادت رسیدند .

وی اضافه کرد : امروز مقام معظم رهبری ویژگی‌هایی همچون خستگی ناپذیری ، مجاهدت و مردمی بودن را برای شهید جمهور عزیزمان آیت الله رئیسی عنوان می‌کنند که همین ویژگی ها را شهید انصاری و شهید نورانی داشتند و این نشان می دهد که مسیر را درست می رویم و مسیر راه همین است .

دکتر عباسی متذکر شد : مردمی بودن ، ساده زیستی و اخلاص شهیدان انصاری و نورانی هیچگاه فراموش نخواهد شد و هم اینک وظیفه ما است که راه این شهیدان را ادامه دهیم زیرا آنان شهیدان راه خدمت به مردم و ارزشهای انقلاب هستند .

شهید علی انصاری سوم خرداد سال ۱۳۲۳ در رودسر متولد شد که وی از سال 1357 تا تیر ماه ۱۳۶۰ به عنوان استاندار گیلان فعالیت داشت . شهید انصاری روز ۱۵ تیر ماه سال ۱۳۶۰ به همراه علیرضا نورانی معاون عمرانی خود ، توسط منافقین ترور و به درجه رفیع شهادت نائل شدند
.

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24:
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید