کد : 1605 ۶شهریور ۱۴۰۳ ساعت 14:13

۳۷ هزار میلیارد ریال در حوزه برق گیلان سرمایه‌گذاری شد

پایگاه خبری رسمی گیلان ۲۴: استاندار گیلان گفت: طی ۲ سال اخیر ۳۷ هزار میلیارد ریال در زمینه تولید و نیز اصلاح شبکه برق استان سرمایه‌گذاری شده است.
۳۷ هزار میلیارد ریال در حوزه برق گیلان سرمایه‌گذاری شد

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای گیلان دکتر اسدالله عباسی روز سه‌شنبه در جریان بهره برداری از پروژه پست برق بخش سنگر رشت اظهار کرد: هم اینک نیز هشت پروژه مربوط به برق منطقه‌ای که در حوزه تقویت برق استان است همزمان در مناطق مختلف گیلان افتتاح می شود.

وی افزود: در عین حال حدود ۲۰ روز قبل نیز پست برق ۲۳۰ کیلوولتی شهید حق‌بین رشت توسط وزیر کشور بهره برداری شد و در مدار قرار گرفت و اینک نیز شاهد افتتاح هشت پروژه دیگر با اعتباری بالغ بر سه هزار ۷۵۰ میلیارد ریال هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: تلاش ما آن است که با توجه به نقشه راهی که رییس جمهور اعلام کرده، شبکه های فرسوده برق را مرمت و بازسازی کرده و برق موردنیاز استان را هم تامین کنیم.

استاندار گیلان بیان کرد: با توجه به اینکه گیلان استانی دارای اقتصاد کشاورزی و گردشگری است و از سوی دیگر مسافران زیادی وارد این خطه می‌شوند، تلاش می کنیم تا برق موردنیاز تامین شود در عین از مردم نیز انتظار است در مصرف برق صرفه جویی کنند تا شاهد قطعی نباشیم.

عباسی در ادامه با اشاره به افتتاح پست برق شهر سنگر رشت اظهار کرد: نوساناتی در برق این منطقه وجود داشت که با پیگیری های نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی این پروژه در هفته دولت به بهره‌برداری رسید تا این مشکل برطرف شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان نیز در خصوص پروژه‌های افتتاحی هفته دولت گفت: عملیات اجرایی ۲ پروژه در بخش پست، پنج پروژه در بخش خط و یک پروژه نیز در بخش اصلاح و بهینه‌سازی برق به اتمام رسید و بهره برداری شد.

محمود دشت‌بزرگ افزود: پروژه‌های پست ۶۳.۲۰ کیلوولت سنگر، پست ۶۳.۲۰ کیلوولت خشکبیجار، خط ۶۳ کیلوولت ورودی پست سنگر، خط ۶۳ کیلوولت ورودی پست خشکبیجار، فیبر نوری خطوط ۲۳۰ کیلوولت رشت شمالی- حق بین - سیادتی، ورود و خروج خط ۲۳۰ کیلوولت رشت شمالی - پونل - سیادتی در پست حق بین، ورود و خروج خط ۶۳ کیلوولت نفوت – طالقانی – سیادتی در پست حق بین و اصلاح و بهینه سازی شبکه انتقال و فوق توزیع، از جمله پروژه‌های اساسی و زیربنایی برق منطقه‌ای گیلان بود که امروز بهره‌برداری شد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان بیان کرد: برای افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های فوق در مجموع سه هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و همچنین برای ۱۵۱ نفر نیز اشتغال ایجاد شده ‌است
.

پایگاه خبری رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید