کد : 1721 ۲۵شهریور ۱۴۰۳ ساعت 22:55
کارگاه آموزشی ، مهارتی هلال احمر گیلان،

اخبار را مستند، با منبع و راستی آزمایی منتشر کنید

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: دومین جلسه کارگاه آموزشی، مهارتی اصول علمی خبر نویسی ویژه رابطان خبری شعب جمعیت هلال احمر استان گیلان در سالن جلسات این جمعیت هلال احمر برگزار شد .
اخبار را مستند، با منبع و راستی آزمایی منتشر کنید

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان،  استاد مجید محمدپور مدرس این دوره آموزشی عنوان کرد:  شناخت درست  خبر، ساختار خبر، تیتر و انواع آن ، انواع خبر،  ارزش های هفتگانه خبر نویسی ، مفاهیم اساسی در خبر نویسی و عناصر شش گانه خبر از جمله محورهای اصلی این کارگاه آموزشی است که به ترتیب در باره آنها بحث و بررسی می کنیم.

استاد محمدپور با  ابراز رضایت از حضور حداکثری فراگیران در این دوره و تبیین جایگاه راهبردی رسانه و صاحبان قلم، نسبت به آینده‌ی رسانه‌ای استان گیلان درصورت برگزاری دوره های منظم و سالانه در همه 17 شهرستان گیلان ابراز امیدواری کرد..

وی براساس آموزه‌های خود که بیش از چهار دهه فعالیت رسانه ای در همه رسانه های کشور داشته است، به فراگیران تاکید کرد: هرگز قبل از حصول اطمینان از صحت و مستند سازی خبر و منبع آن اقدام به انتشار نکنند. 

مدرس این دوره آموزشی همچنین به اهمیت بالای درست‌ نویسی و التزام به اصول علمی خبرنویسی تاکید  کرد و در باره شیوه های درست نویسی تیتر علمی و انواع تیتر و ویژگی‌های آن را برای فراگیران نکات اساسی را عنوان کرد..

این کارگاه در قالب پیش‌نیاز دوره پیشرفته خبرنویسی و با هدف مرتفع‌سازی نیاز رابطین خبری جمعیت هلال احمر استان گیلان، از هجدهم شهریور ماه سال جاری در حال برگزاری است.

معصومه فقیه شجاعی
✍️علیرضانظیری

گروه رسانه ای ایران " گرا"

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید