کد : 1472 ۱۷مرداد ۱۴۰۳ ساعت 20:06
افتتاح بزرگترین پست ۲۳۰ در رشت،

اولین دانشکده حفاظت زیر ساختی پدافند غیرعامل کشور در رشت افتتاح شد

پایگاه خبری ، رسمی گیلان ۲۴: اولین دانشکده حفاظت از زیر ساخت پدافند غیر عامل کشور با حضور وزیر کشور و استاندار گیلان در محل دانشگاه گیلان در رشت راه اندازی شد.
اولین دانشکده حفاظت زیر ساختی پدافند غیرعامل کشور در رشت افتتاح شد

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، استاندار گیلان در این آئین با اشاره به اهمیت فعالیت‌های پدافندی در سطح استان و کشور، گفت: این دانشکده در ۳ رشته زیستی، پرتوی و سایبری از مهرماه امسال دانشجو می‌پذیرد. دکتر اسدالله عباسی افزود: با توجه به تهدید‌های زیستی، پرتوی، سایبری و زیست محیطی در گیلان و رتبه بالای استان در حوزه فعالیت‌های پدافند غیرعامل در کشور، ساخت دانشکده پدافند غیرعامل در گیلان امری ضرروری است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در گیلان برای مقابله با تهدیدات زیست محیطی، اضافه کرد: مشکل مدیریت پسماند و تکثیر گیاه سنبل آبی در عرصه‌های آبی از جمله معضلات حوزه پدافند غیرعامل در گیلان است که در حال حاضر، بیش از ۸۵ درصد از معضل پسماند سراوان ساماندهی شد و در بخش مقابله با گیاه سنبل آبی هم کار‌ها به خوبی پیش می‌رود.

استاندار گیلان گفت: همه کارکنان دولت باید ۱۲ ساعت آموزش تخصصی پدافند غیرعامل را بگذرانند و این اقدام در دست اجراست

 

***

هم چنین با حضور وزیر کشور و استاندار گیلان  بزرگترین پست 230 جی آی اس  کیلوولتی سردار شهید حق بین رشت افتتاح شد.
بزرگترین پست 230 جی آی اس  کیلوولتی سردار شهید حق بین رشت با هزار و ۲۰۰ میلیاردتومان هزینه، با حضور دکتر احمد وحیدی وزیر کشور و همراهی دکتر عباسی استاندار گیلان، با یاد شهدای خدمت و رییس جمهور شهید، به بهره‌برداری رسید.

این پست برق ۴۰۰ مگاولت آمپر ظرفیت دارد که به پست‌های ۲۳۰ کیلوولت شهید سیادتی رشت، پست رشت شمالی در خمام، پست ۲۳۰ کیلوولت پونل در رضوانشهر و پست ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه پره سر متصل است و نقش حیاتی در انتقال انرژی نیروگاه پره سر به شبکه سراسری دارد.

 

.

پایگاه خبری ، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید