کد : 1357 ۲۷تیر ۱۴۰۳ ساعت 22:46
واردات از دیماه انجام می شود

تولید برنج در کشور بیش از ۲/۳ میلیون تن است

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: استاندار گیلان امروز با حضور در روستای خلیفه محله در شرق گیلان اعلام کرد: هر سال در گیلان حدود ۸۰۰ تن، مازندران ۱/۲ میلیون تن و بقیه استان ها ۳۰۰ تن، در مجموع دومیلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول تولید می شود.
تولید برنج در کشور بیش از 2/3 میلیون تن است

  / میزان مصرف برنج کشور هم در سال 3/2 میلیون تن است یعنی نیازچندانی  به واردات برنج نیست " حدود 900 هزار تن در عین حال سالانه بیش از دو برابرمورد نیاز داخلی برنج وارد می شود -- ( گرا).!!!!!

ثبت سفارشی تا کنون برای برنج انجام نشده است " استاندار"

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، اسدلله عباسی در مراسم برداشت مکانیزه برنج در این روستا با اشاره به اینکه نزدیک به  ۷۰ درصدی برداشت برنج  در  گیلان به صورت مکانیزه انجام می شود، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در واقع از  ۲۳۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی زیر کشت برنج ، ۲۰۱ هزار هکتار آن به صورت مکانیزه خواهد بود.

وی با توضیح دشواری های کاشت، داشت و برداشت برنج در شمال و استان گیلان  بیان کرد: کاشت برنج دارای سختی های بسیار زیادی است و با توجه به مزیت‌های اقتصاد کشاورزی در استان توانسته ایم در این بخش ها حرفی برای گفتن داشته باشیم،.

استاندار  با تاکید بر لزوم ترویج بخش‌های مختلف کشاورزی و استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای مختلف برای افزایش بازدهی ، گفت : باید در آبیاری، مکانیزاسیون، تسطیح اراضی، نشاء و در برداشت از دانش روز بهره بگیریم و به موازات آن با  کاهش هزینه ها، بهره وری، بازدهی و میزان تولید در واحد سطح را افزایش دهیم.

عباسی با بیان اینکه برای انجام واردات برنج‌ در کشور ابتدا میزان تولید  و مصرف برنج مشخص خواهد شد، تصریح کرد: سه ماه بعد از آذرماه، میزان برنج مصرفی و تولیدی کشور مشخص شده و سپس واردات برنج انجام خواهد شد..

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید