کد : 1186 ۲۷خرداد ۱۴۰۳ ساعت 22:19
در قالب طرح حمایت خود مالکی با تسهیلات مسکن،

۹۷هزار خانه طی ۳سال در گیلان احداث می شود

پایگاه خبری، رسمی یگیلان ۲۴: استاندار گیلان در نشست شورای مسکن گفت: طرح نهضت ملی مسکن، برنامه ایی سه ساله با هدف ساخت حدود ۹۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در سراسر استان در قالب اجرای طرح حمایتی شهری، بازآفرینی شهری، تسهیلات خودمالکی و تسهیلات مسکن روستایی در سراسر استان اجرا می‌شود. www.gilan۲۴.ir
97هزار خانه طی 3سال در گیلان احداث می شود

به گزار ش گروه رسانه ای ایران " گرا" وی امروز یکشنبه اعلا م کرد:  تاکنون حدود ۴۴ هزار و ۲۰۹ واحد آن در مناطق مختلف شهری و روستایی گیلان به مرحله اجرا درآمده است.

دکتر اسدالله عباسی  افزود: مشکل تامین زمین در گیلان از عمده‌ترین موانع تسریع در روند اجرای این طرح است، اما بر خلاف این محدودیت، ساخت واحد‌های مسکن ملی در شهر‌های لاهیجان، رودسر، رودبار، فومن، رضوانشهر، سیاهکل و ماسال با سرعتی بیشتر از دیگر مناطق استان در حال پیشرفت است واین مهم باید تا حصول نتایج مطلوب تداوم یابد.

پیشرفت ۲۵ درصدی نهضت ملی مسکن در گیلان

وی همچنین رفع محدودیت زمین در گیلان را مستلزم تعامل و هم افزایی مجموع دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها و سازمان‌های عمومی مانند شهرداری‌ها دانست و افزود: باید از تمامی ظرفیت‌ها برای اجرای هرچه سریع‌تر نهضت ملی مسکن در استان بهره گرفت.

علی نبی ییان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی هم به عنوان مسئول پیگیری روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ۳ استان شمالی کشور، با اشاره به بازرسی‌های به عمل آمده از طرح‌های ساخت مسکن در مناطق مختلف استان، روند اجرای طرح‌ها را با توجه به شرایط محدودیت زمین در گیلان قابل قبول دانست و افزود: اتمام این طرح مهم، که از اولویت‌های دولت سیزدهم بود، با مشارکت مجموع دست اندرکاران برای رفع محدودیت زمین در شهرستان‌های مختلف میسرمی شود.

پیشرفت ۲۵ درصدی نهضت ملی مسکن در گیلان

جبارکوچکی نژاد، یکی ازنمایندگان مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی هم جامعه‌ی هدف طرح نهضت ملی مسکن را عمدتا اقشار ضعیف و کم درآمد عنوان کرد و گفت: باید ترتیبی اتخاذ شود تا از منابع پیش بینی شده در بودجه و قوانین تشویقی مرتبط با آن، حمایت‌های لازم برای تامین آورده‌ی اقشار ضعیف به عمل آید.

محمدرضا فلاحتگر، مدیرکل راه وشهر سازی گیلان نیز در این نشست اعلام کرد: از مجموع ۹۷ هزار و ۵۵۰ واحدی که برای ساخت مسکن در یک برنامه‌ی سه ساله برای گیلان هدفگذاری شده، ۳۷ هزار و ۹۹۷ واحد مربوط به طرح حمایتی شهری، ۱۲ هزار و ۶۶۵ واحد در زمره‌ی بازآفرینی شهری، ۱۶ هزار و ۸۸۸ واحد از محل تسهیلات خودمالکی شهری و ۳۰ هزار واحد هم از طریق اعطای تسهیلات مسکن روستایی عملیاتی می‌شود.

پیشرفت ۲۵ درصدی نهضت ملی مسکن در گیلان

 

مهندس حامد دائمی، مدیرکل بنیاد مسکن گیلان نیز سهم بنیاد از مجموع ساخت ۹۷ هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی استان در بازه‌ی سه ساله را بیش از ۲۲ هزار واحد عنوان و اضافه کرد: از این رقم، ۵ هزار و ۸۰۰ واحد به اتمام رسیده و به متقاضیان واگذار شده است و تلاش‌ها برای انجام تعهدات باقی مانده با جدیت ادامه دارد.

پایگاه خبری، رسمی یگیلان 24:
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید