کد : 905 ۵اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 15:02
همزمان با روز زمین پاک

شهرداری لاهیجان کیسه های پارچه ای بین شهروندان توزیع کرد

پایگاه خبری ، رسمی گیلان ۲۴: در یک اقدام زیبای حامی محیط زیست و همزمان با روز زمین پاک ،شهرداری لاهیجان نسبت به توزیع کیسه های پارچه ای در بین شهروندان اقدام کرد.
شهرداری لاهیجان کیسه های پارچه ای بین شهروندان توزیع کرد

 

همزمان با روز زمین پاک  توزیع کیسه های پارچه ای در بین شهروندان توسط شهرداری لاهیجان

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا " به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری لاهیجان، رضا زنده دل، شهردار لاهیجان در این باره بیان کرد:  به منظور فرهنگ سازی و آگاه کردن شهروندان در خصوص میزان مضرات کیسه های پلاستیکی و تلاش برای حفظ محیط زیست شهری و نه به کیسه های پلاستیکی، برنامه توزیع کیسه های پارچه ای در بین شهروندان و نانوایی های شهر اجرا شد.
شهردار عنوان کرد: این اقدام در راستای برنامه های متعدد شهرداری برای معرفی لاهیجان به عنوان پاک شهر گیلان و با هدف حفظ محیط زیست، اجرا شده  است و در این طرح کیسه های پارچه ای بین نانوایی ها و شهروندان به همراه بروشورهایی با هدف آموزش و آشنایی هرچه بیشتر شهروندان توزیع می شود

بسیار به جا و شایسته خواهد بود دیگر ارگانها و نهادها با تشویق اداره کل محیط زیست استان گیلان و مقام های اجرایی استان و هر شهرستان چنین اقدام های موثری را انجام دهند.

براساس مطالعات علمی کیسه های پلاستیکی که میزان تولید آن هر سال در سراسر جهان و در کشورمان ایران بیش از پیش تولید می شود" هر کیسه به 400 تا 500  سال زمان نیاز دارد تا تجزیه  شده و جذب خاک شود.

انبوه کیسه پلاستیک رها شده در معابر و حاشیه جاده ها و خیابانها و متاسفانه در بیشتر روستاها علاوه بر آنکه صحنه بسیار نامطلوب را به مردم بومی و گردشگران ارایه می دهند، به وسیله دام بلیعده و تبعات مربوط به گوشت این حیوانات نصیب انسان ها می شود.!؟

شایسته تر خواهد بود که تشکل های زیست محیط به خود آمده و در این راستا اقدام کنند و ارگان هایی مانند شهرداری لاهیجان و شخص شهردار که چنین حرکات حامی محیط زیست را انجام می دهند مورد تشویق و تقدیر و معرفی بیشتر قرار گیرد.

مدیر مسئول شبکه خبری گیلان 24 - چندرسانه ای واکنش " صوتی و تصویری"

5 اردیبهشت ماه 1403

.

 

پایگاه خبری ، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید