کد : 716 ۱۷اسفند ۱۴۰۲ ساعت 23:12
نظر شما چیست "

استاندار گیلان بعد از سفر رئیس جمهوری می ماند یا .....؟

پایگاه خبری رسمی گیلان ۲۴: با پایان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری یک بار دیگر توجهات محافل سیاسی ، اجرایی و رسانه ای به سوی ماندن یا رفتن استاندار از گیلان جلب شده است.
استاندار گیلان بعد از سفر رئیس جمهوری می ماند یا .....؟

گروه های سیاسی و برخی تشکل های دانشجویی طی شش ماه اخیر با موضوع گیری های خاص مثبت و اغلب منفی خودشان که برخی مواضع هم به صدور بیانیه هایی منتهی شده است ، خواستار جایگزینی اسدالله عباسی استاندار کنونی گیلان شده بودند.

به موازات این تحرکات که به یقین برخی از آنها ریشه در هدایت های پشت صحنه چهره های سرشناسی سیاسی و اقتصادی و حتی اجرایی استانی و کشوری داشته و دارد ، شایعاتی از تهران به مرکز گیلان رسید که استاندار تا پایان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری  و سفر کوتاه مدت رئیس جمهوری به استان ، رهسپار تهران می شود.!.

انتخابات برگزار شد و بنا به اظهار اسدالله عباسی ، رئیس جمهوری نیز به زودی به گیلان سفر می کنند که اگر ذره ای در شایعات به عمد منتشر شده واقعیتی وجود داشته باشد " ، وی باید قبل از پایان سال جاری عازم تهران شده و یک مسئولیت در پایتخت " احتمالا در وزارت کشور یا وزارت تعاون" عهده دار شود.

به نظر نویسنده ، استاندار در این مدت دو سال نیم کارهای خوبی مانند پروژه خط آهن کاسپین " رشت به بندر انزلی " -  گشودن 9 کیلومتری گلوگاه آزاد راه قزوین ، رشت - پیگیری جدی مساله پسماند سراوان رشت که هنوز پایان نیافته اما کارهای مهمی در این پروژه انجام شد و مدیریت شهری آن را دنبال می کند و احیا چندین واحد صنعتی به صورت کامل یا حداقلی  را انجام داد .

در عین حال به چندین پروژه برجسته مانند سدهای استان ، ایجاد اشتغال جوانان ، بحران در صنعت و تعطیلی صنایع بزرگی مانند فولاد خزر ، ضعف در بخش سرمایه گذاری در حوزه های اقتصادی  رسیدگی لازم صورت نگرفت ، ضعیف ماندن زیر ساخت های استانی، مشکلات بخش کشاورزی عدیده در صنعت چای و محصول برنج  ، مشکلات حوزه دارو و درمان و موارد دیگر یکی از دلایل اش استقرار برخی مدیران بی تجربه و فاقد ، بدون انرژی و فاقد نگاه مشورتی و بدون برنامه بود ، که متاسفانه  برای گیلان مشکل افرین شده است

بی شک یکی از دلایل این مشکلات کمبود و نبود اعتبارات لازم برای اجرای پروژه های مهم بوده که استان همچنان با آن دست و پنجه نرم می کند..

گیلان استانی است که به اندازه عمر انقلاب اسلامی با وجود 19 استاندار و 63 شهردار در مرکز استان و صدها و شاید هزاران مدیر و نماینده مجلس در چهار دهه گذشته در سراسر گیلان حتی نسبت به استان های همجوار دچار عقب ماندگی های جدی است و جبران این عقب ماندگیهای به مدیران فوق کارآمد، دانا ، پر انرژی و دارای برنامه  نیاز دارد.

اسدالله عباسی می توانست یکی از این مدیران باشد اما سایرین هرگز در حد و اندازه استاندار نبوده  و نیستند و فقط پیرامون ایشان در رفت و آمد بوده و ....

با رفتن استاندار به تهران و مسئولیت جدید، بزرگان استان تا دیر نشده با  هم اندیشی و همفکری تصمیم بگیرند چه کسی را بعنوان بالاترین مقام اجرایی گیلان انتخاب  و به دولت معرفی کنند و یک وقت متوجه نشوند که فردی غیر بومی و ناآشنا به مسائل منطقه و کم یا بی تجربه  از تهران سفارش شده که همان رویه چهل سال قبل را دنبال می کند.

بعنوان یک رسانه رسمی از هم اکنون به دست اندر کاران استان و به خصوص به مدیران رسانه ها که می توانند در این مقوله نقش آفرینی کنند، هشدار می دهیم که برای استان ، به خاطر مردمان خوب اش و جبران عقب ماندگیها ، سرو قامت به پا خیزند و عنان تصمیم گیری را به برخی افراد و نمایندگان  و تهران نشین ها ندهند، اگر چه هماهنگ با این حضرات قابل توجیه و لازم است.

مجید محمدپور - مدیر مسئول / 17 اسفند سال 1402

نظرات خودتان را در همین فضا " شبکه خبری رسمی گیلان 24 " برای ما ارسال کنید.

همفکری و هم اندیشی را از هم اکنون و همین جا آغاز کنیم.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید