کد : 1786 ۵مهر ۱۴۰۳ ساعت 23:27

یاوران وقف در گیلان تجلیل شدند

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: ۱۰۰ نفر از هیات امناء، واقفان، خیران، ائمه جماعات و خادمان بقاع متبرکه و امام زادگان گیلان امروز (پنجشنبه) در همایش یاوران وقف در حرم مطهر فاطمه اخری (س) رشت تجلیل شدند.
یاوران وقف در گیلان تجلیل شدند

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ،  معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در این همایش گفت: سرمایه بزرگ موقوفات، ظرفیت عمده در سازمان اوقاف و امور خیریه است و هم‌اینک ۸۰۵ نیت احصا و در حال اجراست.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصرالدین نوری‌زاده اظهار کرد: بیشترین نیت واقفان در حوزه موقوفات کشور متعلق به سید و سالار شهیدان، هزینه های برگزاری مراسم‌ها، عزاداری‌ها و زیارت آن حضرت است.

وی بیان کرد: هدایت نیات واقفان به نیازهای روز از جمله ازدواج جوانان، حمایت از فعالیت‌های علمی، قرآنی، پژوهشی، دانش بنیان و اشتغال از سیاست های جدید سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.

معاون امور مجلس و استان های سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: در سازمان اوقاف به دنبال مدیریت ارتقاء بهره‌وری موقوفات، افزایش منافع موقوفات و اجرای نیات واقفان هستیم و این موارد مورد تاکیدست.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در دوره جدید بر سه ماموریت حفظ عین افزایش بهره‌وری و اجرای نیات واقفان توجه ویژه دارد اضافه کرد: واقفان اموالی را بر اساس نیاتی وقف می‌کنند از اینرو اجرای امینانه موقوفات باید اجرا شود.

حجت‌الاسلام نوری زاده با بیان اینکه اعتماد مردم به اوقاف، بزرگترین سرمایه سازمان اوقاف و امور خیریه است ادامه داد: اعتماد مردم تقویت کننده هویت اجتماعی سازمان اوقاف است بنابراین برای پیشبرد ماموریت‌های این سازمان باید اعتماد مردم جلب شود.

وی منابع انسانی مومن و متخصص را از دیگر سرمایه های در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه خواند و اظهار کرد: فعالیت‌های مهم این سازمان در حوزه اجرای نیات و فعالیت فرهنگی در بقاع با تلاش نیروی انسانی انجام می‌شود.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ فرهنگ بیگانه در کشور بیان کرد: این دغدغه رهبری بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین باید برای تبدیل مساجد و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی هر منطقه تلاش شود.ایرنا

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید