کد : 1644 ۱۲شهریور ۱۴۰۳ ساعت 13:31
بخششی که باید به فرهنگی گسترده تبدیل شود

مرگ حیات بخش یک مسافر در لاهیجان

مسئول واحد فرآهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: اعضای بدن رضا مختاری ۵۳ ساله اهل شهرستان اشتهارد استان البرز که بدلیل خونریزی ناگهانی مغز، دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده اش به بیماران نیازمند اهدا شد.
مرگ حیات بخش یک مسافر در لاهیجان

دکتر سیامک ریماز با بیان اینکه این بیمار پس از تلاش‌های کادر درمان بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان و تایید مرگ مغزی، برای اهدای عضو به بیمارستان رازی رشت منتقل شد، افزود: کبد و ۲ کلیه این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به ۳ بیمار بدحال با پرواز به بیمارستان بوعلی شیراز منتقل شد. وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون اعضای بدن ۱۴ نفر در گیلان اهدا شده است

باید به  خانواده این متوفی آفرین گفت که، برای نجات جان چند بیمار دیگر از جمله آن بیماری که کلیه این فوت شده را دریافت کرد چنین تصمیم ارزشمندی را اتخاد کردند.

اهدای عضو در جامعه یک فرهنگ است و نظر به اینکه سخنرانان و رسانه ها به این مهم توجهی ندارند، این فرهنگ چندان گسترش پیدا نکرده است.

هم چنین بسیار شایسته است رسانه های صوتی  و تصویری اعم از صدا و سیما و دیگر رسانه ها به خصوص در فضای مجازی در این باره فیلم، ویدیوو دیگر محتواها را تولید کنند.

گروه رسانه ای ایران " گرا" ، از مهر ماه امسال وارد این عرصه خواهد شد و تلاش می کند تا تولید محتواهای مناسبی را به افکار عمومی عرضه بدارد.

نظر شما چیست .؟

.

گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید