کد : 1483 ۱۹مرداد ۱۴۰۳ ساعت 21:59

انتخابات مجامع هلال‌احمر گیلان در ۲۶ مرکز اخذ رای آغاز شد

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: ششمین دوره انتخابات مجامع هلال‌احمر گیلان روز جمعه همزمان با سراسر کشور در ۲۶ مرکز اخذ رای در شهرستان‌های مختلف آغاز شده‌ است
انتخابات مجامع هلال‌احمر گیلان در ۲۶ مرکز اخذ رای آغاز شد


مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان گفت: انتخابات مجامع هلال‌احمر گیلان هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و ششمین دوره این انتخابات از صبح امروز همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شده‌است.

هادی سلیمی اظهار کرد: مرحله نخست انتخابات مجامع جمعیت هلال‌احمر در شهرستان‌ها امروز در حال برگزاری است و پس از آن انتخابات استانی و سپس مجمع کشوری و تعیین اعضای شورای عالی هلال‌احمر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ۱۷۱ نامزد انتخابات این دوره در گیلان شده‌اند، اظهار کرد: ۲۲ هزار و ۳۷۲ نفر از اعضای این جمعیت در استان واجد شرایط اخذ رای هستند که با در دست داشتن کارت ملی و شناسنامه می‌توانند در این انتخابات مشارکت کنند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان بیان کرد: با برگزاری مرحله نخست این انتخابات شورای اجرایی هلال‌احمر شهرستان‌ها تعیین می شود، شوراهای اجرایی بازوان توانمند هلال‌احمر در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های جمعیت هستند.

وی اضافه کرد: ۳۱۰ نفر از کارکنان، داوطلبان جمعیت و سایر دستگاه‌های اجرایی در برگزاری این انتخابات همکاری دارند و طی چند روز گذشته مانور برگزاری انتخابات مجامع هلال‌احمر گیلان به منظور آمادگی آنان برگزار شد.

انتخابات مجامع هلال‌احمر در مراحل شهرستانی، هیات مدیره استان‌ها و مجمع کشوری برگزار می‌شود و منتخبان از هر استان به شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور راه می یابند.

بر مبنای اساسنامه مصوب مجلس شورای اسلامی، هلال‌احمر به عنوان یک جمعیت مستقل، عمومی و غیرانتفاعی که از قوانین جمهوری اسلامی ایران و صلیب سرخ جهانی تبعیت می‌کند و شورای عالی تصمیم‌گیر اصلی آن محسوب می‌شود، موظف است انتخابات مجامع هلال احمر را هر چهار سال یک بار برگزار کند.

نتایج این انتخابات طی روزهای آینده اعلام می‌شود؛ تدوین برنامه‌ها و مأموریت‌های سالانه هلال‌احمر در شعب و استان‌های کشور بر اساس نظرات مصوب افراد منتخب خواهد بود
.

ایرنا + پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید