کد : 1414 ۸مرداد ۱۴۰۳ ساعت 09:09
بسیاری از مناطق گیلان سیلابی است!

باران شدید، بی امان می بارد

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: در حال که ۷ الی ۸ روز از مرداد ماه را پشت سر می گذاریم، بارش باران شدید و مداوم طی دو روز اخیر بسیاری از مناطق استان گیلان را سیلابی کرده و خسارت های محیطی بر اثر طغیان رودخانه ها به بار آورده است.
باران شدید، بی امان می بارد

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" در شرایطی که فصل برداشت برنج در مناطقی از استان شروع شده است ، این باران های سیل اسا بی شک به مزارع برنج آسیب های جدی وارد کرده و گزارش های مربوطه در این زمینه از فردا که جو منطقه آرام می شود، به آگاهی افکار عمومی می رسد.

مدیر کل ستاد بحران استان با اشاره به بارش شدید و سیل آسای باران از عصر و شب گذشته تا ساعت ۵ بامداد امروز در مناطق مرکزی و شمالی استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر کلیه محورهای مواصلاتی و اصلی و فرعی استان باز بوده و تردد جریان دارد.

محمدرضا حق بین شهرستان های آستارا، تالش، بندرانزلی، آستانه اشرفیه، لاهیجان، لنگرود، رودسر و املش را دارای بیشترین حجم بارش ها دانست و افزود: بارش شدید باران در تالش همچنان ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با بیان اینکه حجم بارش ها در شهرستان های مذکور بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیمتر طی چند ساعت گزارش شده است، گفت: در شهرستان رشت نیز حدود ۱۰۰ میلیمتر باران باریده است؛ این در حالی است که این حجم از بارش موجب طغیانی شدن رودخانه ها می شود.

حق بین از رفع آبگرفتگی ها و پاکسازی معابر توسط نیروهای شهرداری و آتش نشانی خبر داد و عنوان کرد: به دلیل بارش شدید باران و وزش باد در اکثر شهرستان ها با قطع برق مواجه بودیم که هم اکنون در اکثر شهرها برقرار است.

بارش شدید باران در گیلان همچنان ادامه دارد و هواشناسی پیش بینی کرده است که این شرایط تا پایان امروز دوشنبه هشتم مرداد ماه تداوم خواهد داشت

 

در همین ارتباط مدیر کل جهاد کشاورزی اعلام کرد: با تشدید بارش باران از دیروز در گیلان، ۱۱ هزار و ۹۰۰ هکتار معادل ۱۰ درصد شالیزار‌های استان که در مرحله برداشت محصول قرار دارند دچار خوابیدگی ساقه یا ورس شده اند که کار برداشت محصول را با دشواری و هزینه بالاتر مواجه می‌کند.

وی همچنین از خوابیدگی یا ورسِ ۴ درصد شالیزار‌های استان که در مرحله خوشه دهی قرار دارند، افزود: ۷۵ درصد شالیزار‌های گیلان معادل ۱۷۸ هزار و ۵۰۰ هکتار در مرحله خوش دادن قرار دارند که بر اثر بارش رگباری باران ، ۴ درصد معادل ۷ هزار و ۴۱۰ هکتار دچار خوابیدگی یا ورس شده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بیشترین خسارت بارش باران در شالیزار‌های استان از شهرستان‌های غربی شامل تالش ، آستارا ، رضوانشهر ، ماسال و املش گزارش شده است.

صالح محمدی با اشاره به پیش بینی هواشناسی گیلان مبنی بر زمان آغاز بارش‌های رگباری در استان ، افزود: شالیکاران باید هنگام بارش ، خروجی زمین‌های شالیزاری را بازکنند تا از آبگرفتگی شالیزار‌ها و خسارت به محصول جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه پس از فروکش کردن آب باران در زمین‌ها، ابری بودن هوا و افزایش دمای هوا، احتمال بیماری بلاست در شالیزار وجود دارد، از کشاورزان خواست در یک مرحله، از داروی‌های ضد قارچ ویژه بلاست برای مقابله با این بیماری در شالیزار‌های خود استفاده کنند..

دمای هوا در استان امروز به 22 درجه سانتی گراد می رسد که این میزان شب ها به کمتر از 20 درجه ثبت شده  و نسبت به اواخر هفته قبل که حداکثر دما 34 درجه بود 12 درجه کاهش را نشان می دهد..

.
.

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید