کد : 1362 ۲۹تیر ۱۴۰۳ ساعت 16:23
در صورت تامین اعتبار!

بیمارستان لاکان رشت شاید آبان افتتاح شود

پایگاه خبری ، رسمی گیلان ۲۴: بیمارستان جنرال استان گیلان که در دولت دهم کلنگ آن طی مراسمی با شکوه به زمین زده شده بود و قرار بود در یک برنامه سه تا چهار سال به بهره برداری برسد، اکنون با گذشت حدود ۱۵ سال ناتمام مانده و اگر اعتبار لازم تامین شود، شاید اوایل فصل پاییز افتتاح می شود.
بیمارستان لاکان رشت شاید آبان افتتاح شود

گروه رسانه ای ایران " گرا" گزارش می دهد.....

دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان  در نشستی با حضور استاندار و مدیران اجرایی و بهداشت و با بیان اینکه تاکنون برای ساخت بیمارستان لاکان رشت  ۴۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: ۸۰۰ میلیارد تومان تجهیزات برای این بیمارستان خریداری شد، اما کار‌ها طبق برنامه ریزی پیش نرفت و احتمال دارد آبان امسال این بیمارستان افتتاح شود.
وی با بیان اینکه کلنگ بیمارستان لاکان رشت در سال 1388 به زمین زده شد، تصریح کرد: تکمیل و بهره برداری از بیمارستان لاکان رشت به ۴۲۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد.
دکتر آشوبی دوم اردیبهشت ماه  امسال در نشست خبری با اصحاب رسانه گفته بود: کامل شدن بیمارستان 421 تخت خوابی لاکان رشت در صورت تامین بودجه لازم، امسال به بهره برداری می رسد.
وی در این نشست این مطلب را هم تاکید کرده بود که این بیمارستان 90 درصد پیشرفت ساخت دارد.
از خبرهای منتشره و واکنش های اینگونه بر می آید که دکتر عباسی استاندار گیلان بسیار خشنود می شد، اگر این بیمارستان به صورت کامل با تجهیزات لازم در هفته دولت امسال یعنی اول تا هفتم شهریور ماه بهره برداری می شد.!
استاندار گیلان در بازدید از ساختمان بیمارستان لاکان  خطاب به مسئولان تصریح کرد: با توجه به اینکه این استان از مقاصد مهم گردشگری کشور به شمار می‌رود، باید میانگین تخت‌های بیمارستانی استان بیش از میانگین کشوری باشد.
وی عنوان کرد: متاسفانه این در حالی است که در زمان حاضر این میزان کمتر از میانگین کشوری است؛ لذا توزیع منابع در همه مناطق استان مد نظر قرار نگرفته است.
عباسی تاکید کرد: امکان ایجاد بیمارستان فوق تخصصی در همه مناطق وجود ندارد به همین منظور در مرکز استان احداث بیمارستان جنرال و مگا هاسپیتال در دستور کار قرار گرفت و تلاش داریم همه نیازهای استان را در بخش سلامت و درمان در این بیمارستان تأمین کنیم؛و  سیاست گذاری و هدف گذاری ما نیز دستیابی به این مهم در کوتاه مدت است.
*****
اگر چه بسیاری از طرح ها و پروژه های بزرگ استانی در گیلان که تعداد شان انگشت شمارند و پروژه های ملی در استان گیلان که گاه مسئولان آنها را استانی دانسته و خواسته یا ناخواسته به خودشان ربط می دهند- بدون استثنا چند برابر زمان قانونی و نوشته شده در طرح های مطالعاتی اجرای پروژه ها تاخیرهای فراوان و گاه ناباورانه ای داشته اند، ولی یادمان و مدیران بومی و غیر بومی یادتان باشد که این بیمارستان یک ضرورت و بسیار مهم برای گیلان و مسافران و گردشگران و حتی پذیرش بیمار از استان های دیگر است .
مدیران استانی خط آهن کاسپین " از رشت تا منطقه آزاد انزلی" -  هشت یا 9 کیلومتر گلوگاه رودبار " مسیر بزرگراه رشت  به تهران" را نه بصورت کامل اما سرانجام بعد از یک تا دو دهه بازگشایی کردند و آنها هم بسیار مهم بودند – اما بیمارستان مرکزی و 421 تختخوابی برای استان فوق العاده حائز اهمیت است.

 


اما بیمارستان مرکزی و 421 تختخوابی برای استان فوق العاده حائز اهمیت است

در دولت دوازدهم معاون بومی رئیس دولت آمد و ساختمان نیمه کاره کتابخانه مرکزی را دردر محوطه پارک محتشم یا پارک قدس ! آن هم در روزهای پایانی دولت با شتاب افتتاح کرد ، اما مشکلات عدیده ای برای این ساختمان و تجهیزات آن و مدیران بعدی  بر جای گذاشت.
نیتجه این رفتار آن شد که برنامه ریزان و مسئولان بودجه در پایتخت می گویند، پروژه هایی که کامل و افتتاح شده باشد ، طبق قانون دیگر به بودجه نیاز ندارد و دست اندر کاران کتابخانه های کشور و گیلان ابراز می دارند ، به خدا قسم این ساختمان ناتمام افتتاح شد.!!!!!!!!
مدیران استان خیلی حواس شان باشد طرح ها و پروژه ها که باید در دوره زمانی دو تا سه ساله به بهره برداری برسد و به دلایلی که خودشان بهتر می دانند 10 و 15 و گاه نزدیک به 20 سال ساخت آنها طول کشیده است و نمونه های شاخصی در این خصوص  در  رشت و برخی شهرستان ها داریم – بیمارستان لاکان را اگر چه هم اکنون هم از زمانبندی بسیار عقب مانده لکن بیش از این عقب نیندازند ..
رسانه ها به خصوص گروه رسانه ای ایران " گرا"  و افکار عمومی به این امور دقت دارند و پیگیری خواهند کرد .
رسانه های استان به خصوص برخی خبرگزاری ها و معدود پایگاه های خبری در یک سال اخیر به این مساله مهم توجه کرده اند اما این مقدار کافی نیست و باید با گزارش ها و تحلیل و هشدارها با هدف همراهی و هم پوشانی از مدیران کشور و استانی خواسته شود نسبت به نیازهای استان و گردشگران و ..... توجه و عنایت بیشتر کنند - انشاء الله


29 تیر ماه 1403 – رشت ، گیلان  ( گرا)
 

نویسنده بعنوان یک گیلان دغدغه مند و متعهد  بنا دارد از مسیر رسانه - استان را به سمت قطب سلامت کشور جهت داده و پیش ببرد و هرایده ای در این باره برای فضا سازی رسانه ای بسیار مطلوب و موثر است. از دیدگاه های کادر پزشکی استان که نظرات تخصصی بسیار استقبال می کنیم. بسم الله

پایگاه خبری ، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید