کد : 1284 ۱۵تیر ۱۴۰۳ ساعت 12:41
رای گیری از ۸ صبح شروع شد.....

اولین زمان قانونی رای گیری ۱۰ ساعت است

پایگاه خبری ، رسمی گیلان ۲۴: براساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور، فرآیند شروع اخذ رای از واجدین شرایط از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۱۵ تیر ماه در ۲۶۸۸ شعبه استان گیلان همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.
اولین زمان قانونی  رای گیری 10 ساعت است

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، در این ارتباط تاکید شده است،  قبل از ساعت ۱۸ " 6 عصر" و در زمان صبح و یا ظهر روز جمعه که صندوق‌های آرا خلوت‌تر هستند رای تان را بدهید..

براساس ماده ۲۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری، اخذ رأی در داخل و خارج کشور در یک روز انجام می‌شود و مدت آن ۱۰ ساعت است و در صورت «ضرورت» و بنا به تشخیص ستاد انتخابات قابل تمدید می‌باشد

تقریبا در همه دوره های انتخابات در کشور نظر به اینکه بسیاری از مردم کشورمان در ساعات عصر و 4 ساعت منتهی به پایان رای گیری به صندوق ها مراجعه امکان تمدید بسیار بالا خواهد بود..

در تبصره ۱ این ماده آمده است: تشخیص ضرورت و مدت تمدید اخذ رأی در سراسر کشور به عهده وزیر کشور است.

از آنجا که رأی گیری ساعت ۸ صبح شروع و زمان قانونی پایانی آن ساعت ۱۸ خواهد بود بستگی دارد که شخص وزیر کشور چه تصمیمی برای ادامه رأی گیری داشته باشد.

هر چند مرسوم است که در همه رأی گیری ها، این زمان تمدید شود ولی این که چند بار و هر بار چند ساعت تمدید شود، مشخص نیست و لذا نباید انتخاب را به اما و اگر تمدید موکول کرد.

 بر اساس قانون انتخابات از ساعت ۲۴ به بعد نیز امکان تمدید وجود ندارد و ممکن است کسانی که در ساعات آخر به شعبه می روند، پشت درهای بسته بمانند

ستاد انتخابات استان گیلان اعلام کرد: هر گونه خرید و فروش رای و یا فضا سازی در محیط یا در فضای مجازی جرم است و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند.

استاندار گیلان هم در گفت و گو با خبرنگاران در ستاد انتخابات استان اعلام کرد: همه مقدمات برگزاری انتخاباتی سالم و با فراهم آوردن همه تمهیدات فراهم است و فرماندهی انتظامی نیز امنیت انتخابات را تحت نظارت دارد.

دکتر عباسی از مردم فهیم گیلان خواست در ساعات صبح تا 4 عصر که صندوق ها از ازدحام کمتری برخودارند، مردم خوب مان در شهر و روستا آرای خود را به نامزد مورد نظرشان بدهند.

.

پایگاه خبری ، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید