کد : 1220 ۳تیر ۱۴۰۳ ساعت 13:37
تحلیل روز،

دکتر قالیباف به یقین بالاترین آرای مردمی را خواهد داشت

در حالی که تنها چهار روز تا پایان زمان مجاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و پنج روز تا " جمعه هشتم تیر ماه" روز رای گیری باقیست، به نظر می رسد، دکتر محمد باقر قالیباف با فاصله معنا داری در میان سایر داوطلبان و افکارعمومی از اقبال فوق العاده ای برخوردار بوده و پیشتاز ست.
دکتر قالیباف به یقین بالاترین آرای مردمی را خواهد داشت

در گفت و گوهای چهره به چهره که دیروز و امروز یکشنبه با جمعی از اقشار مختلف مردم در شهر رشت و بعضی شهرهای استان گیلان  از جمله لاهیجان، املش ، رودبار، تالش و صومعه سرا و در جمع دوستان صاحب نظر و دانشگاهی  داشتیم ، بیش از 90 درصد مصاحبه شوندگانی که روز جمعه پای صندوق ها حاضر می شوند بر این تحلیل تاکید داشتند، کارنامه درخشان میدانی، عملیاتی و مدیریتی دکتر قالیباف نسبت به سایرنامزدها در سطح بسیار بالایی قرار داشته و مورد اعتمادتر برای همه اقشار جامعه است

مصاحبه شوندگان معتقدند، در این دوره از انتخابات به  نامزدی رای می دهند که در صحنه رقابت ها مدبرانه و هوشمندانه عمل کرده و در پیشینه مدیریت کلان کشوردر همه 44 سال گذشته  نقش آفرین بوده، هم چنین نسبت به مشکلات جامعه  به خوبی آگاه  و برای رهایی از این مشکلات طرح و برنامه مدون و قابل اجرا و انجام داشته باشد.

از سوی دیگر نظر سنجی های انجام شده طی دو هفته اخیر از سوی نهادهای رسمی که در رسانه ها بازتاب داشت، نشان دهنده این مفهوم است که حضور این نامزدها  در میان اقشار گوناگون ، ارایه برنامه های شفاف عملیاتی و به دور از شعار زدگی  ، اشراف داشتن کامل به شرایط اقتصادی ، اجتماعی کشور برای تغییراتی تعیین کننده در جدول آرا موثر خواهد بود.
شکی نیست که برخی از نامزدها در روز های آینده و به احتمال بسیار قوی ظرف دو روز مانده به رای گیری به نفع یک نامزد کنار خواهند رفت ، اما گمانه زنی ها در این باره بسیار متفاوت است، به ویژه انکه هم اکنون همه نامزدها اذعان می دارند از رقابت های انتخاباتی کناره گیری نمی کنند.!
اینکه کدام نامزدها به نفع یک نفر صحنه رقابت را ترک خواهد کرد، در جای خود تغییر دهنده  و تحول گرا درفضای انتخابات و اقبال بیشتر رای دهندگان به آن نامزد مورد نظر است ، اما بیان نامزدهای مورد نظر در مناظره های تلویزیونی و درصد اقناع افکار عمومی ، آرامش نامزد انتخاباتی و پرهیز از تخریب ، فعالیت و حضور روسای ستاد های نامزدها در مجامع و بیان عملکرد آنها و جلب حمایت های جمعی به خصوص از قشر خاکستری رای دهنده، معرفی اسامی بعضی وزرای دولت آینده و اینکه نامزدها چه چهره های شاخصی را برای پیشبرد اهداف و اجرای برنامه های شان در نظر دارند، پرهیز از اشتباهات به هنگام سخنرانی و بیان دقیق عملکرد ، بهره مندی از مشاورانی متین و صاحب معرفت، توجه به خواسته های مردم به خصوص  تمرکز بر اصلاح اقتصاد جامعه و ثبات قیمت ها که آرامش خانواده را به همراه دارد و..... از جمله شاخصه ها و معیارهای مهم این رقابت مهم و سرنوشت ساز است.
رئیس جمهوری چهاردهم که اتفاقا با عدد شایسته ی و متبرک " 14" در این سمت انتخاب می شود، باید دستکم در زمینه حضور در میان مردم و همدلی با آنها براساس منش و رفتار شهید جمهور آیت الله رئیسی رفتار کند و در این مقوله خاص به حرف هیچ رسانه و فرد و فضاسازی ها توجهی نداشته باشد.
پیشینه سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشن می دهد، افکار عمومی در شهر و روستا  همیشه نسبت به حضور بالاترین مقامات به خصوص مقام اجرایی کشور واکنش مثبت نشان داده اند و میل دارند  از نزدیک مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند ، حتی اگر حل این مشکلات به علت تحریم ها ، ناتوانی برخی مدیران قبلی و امثال آن به اندازه دلجویی مورد توجه قرار گیرد.

 

در حقیقت مردم دوست دارند چهره به چهره به مسئولان بگویند و بشنوند و ازمدیرانی که در ساختمان های مجلل دولتی جلوس کنند و فرمان صادر فرمایند، استقبال نمی کنند.
مدیران کشور و نامزدهای انتخاباتی که همگی از مدیران فعلی نظام هستند ، باید چنین رفتار مردمی داشته باشند و با حضور در میان مردم و مثل مردم به گونه ای  افکار عمومی را اقناع  کنند که امکان سوء استفاده بدخواهان و دشمنان نباشد.
آحاد جامعه ایران اسلامی در شرایط کنونی انتظار زیادی از رئیس دولت چهاردهم ندارند جز آنکه، در گام های نخست پیرامون ثبات اقتصادی، پیشگیری از سقوط بیشتر ارزش پول ملی ، توجه فوق العاده به قشر بانوان کشور که نیمی از جمعیت ایران اسلامی را شامل می شوند،  ایجاد اشتغال برای انبوه جوان ها همراه با رونق اقتصادی، خانه سازی برای مردم  به ویژه محرومان و طبقات متوسط و کاهش جدی قیمت مسکن  با تولید انبوه و  تقویت پر شتاب تولید و نظارت حرفه ای و مستمر بر بازار عرضه و تقاضا به دور از شعارهای انتخاباتی پیاده سازی شود.
این ویژگیهای مهم به گواه استقبال افکار عمومی  در میان شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری در دکتر قالیباف بیشتر بروز و ظهور دارد و  پخش دو برنامه از زندگینامه و سوابق کاری و مدیریتی شان و اتخاذ تصمیم های کلان مستندا گواه این مدعاست.

 

کلام آخر- علی عبدالعلی زاده رییس ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز شاید در همین راستا در آخرین موضع گیری خود ، جدی‌ترین رقیب پزشکیان در بین رقبای اصولگرا را با اقبال عمومی سطح بالا دکتر محمدباقر قالیباف اعلام کرد.
وی اعتقاد دارد: ایشان " دکتر قالیباف " در بین پنج کاندیدای اصولگرا رتبه اول را در نظرسنجی ها دارد و منتظریم ببینیم تا پایان انتخابات چه کسانی در رقابت می‌مانند.
اینکه آیا اساسا اجماعی در میان کاندیداها صورت می‌گیرد یا نه و آرای آقای قالیباف در این راستا بیش از پیش تقویت می‌شود یا فرد دیگری از اصولگرایان به عنوان رقیب اصلی در این صحنه می ماند و وضعیت آرای آنها در مقابل آقای پزشکیان چگونه است – روزها آینده مشخص خواهد کرد اما اطمینان داریم که دکتر قالیباف با قدرت ، مستقل و مستدل در صحنه حضوری فوق العاده دارد..
مجید محمدپور: نویسنده ، کارشناس ارشد رسانه و استاد علوم ارتباطات

پایگاه خبری ، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید