کد : 1196 ۲۹خرداد ۱۴۰۳ ساعت 10:12

آتش سوزی بیمارستان قائم رشت تاکنون ۹ کشته داشته است!

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: آتش سوزی در بیمارستان بزرگ قائم شهر رشت که از اولین ساعات بامداد امروز آغاز شد تا کنون ۹ کشته و چندین مجروح داشته است.
آتش سوزی بیمارستان قائم رشت تاکنون 9 کشته داشته است!

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی صبح روز سه شنبه 29  خرداد  در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات حریق مهیب بیمارستان خصوصی قائم گفت: از همان دقایق نخست وقوع حریق در بیمارستان، قرارگاه عملیاتی به منظور انتقال، بستری و ادامه درمان بیماران در دستور کارقرار دارد..

وی افزود: در زمان وقوع آتش‌سوزی ۱۴۲ بیمار در بیمارستان بستری بودند که ۱۰۹ بیمار در بخش عادی و ۳۳ بیمار در بخش‌های ویژه بستری بودند.

رئیس کل دادگستری گیلان تصریح کرد: با بررسی ابعاد حادثه متاسفانه تاکنون ۹ نفر از بیماران جان خود را از دست دادند که علت فوت توسط پزشکی قانونی در دست بررسی است

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: در رابطه با حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم(عج) رشت تا کنون چهار نفر بازداشت شده اند ضمن آنکه با توجه به گزارش آتش نشانی احتمال افزایش تعداد بازداشتی نیز وجود دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی با ابراز تاسف از وقوع حادثه آتش‌سوزی اظهار کرد: علت حادثه از سوی سازمان آتش‌نشانی در دست بررسی است ضمن آنکه با توجه به فوت تعدادی از بیماران، پزشکی قانونی استان در حال بررسی علت دقیق فوت آنان است.

وی با بیان اینکه تا روشن شدن همه ابعاد موضوع نباید پیش‌داوری کنیم، ادامه داد: ابعاد این حادثه پس از اعلام گزارش سازمان آتش نشانی و بخش های مربوطه به اطلاع مردم خواهد رسید.

رئیس کل دادگستری گیلان همچنین از تعیین قاضی ویژه برای پیگیری حادثه بعد از دستور رئیس محترم قوه قضاییه خبر داد و خاطرنشان کرد: قاضی ویژه تاکنون ۴ نفر را در رابطه با این پرونده بازداشت نموده و پیگیری موضوع با جدیت در دست انجام است.

 

آتش سوزی نیمه شب امشب حوالی ساعت 4/5  رخ داد و ماموران آتش نشانی و نیروهای امداد  و نجات به خصوص داوطلبان جمعیت هلال احمر با حضور در صحنه حریق تلاش کردند تا بیماران به سرعت از محل خارج سازند

رئیس کل دادگستری گیلان  در گفت وگوی دیگری  با اشاره به انتقال سریع بیماران این بیمارستان به دیگر بیمارستان‌ها، گفت: از ۱۴۳ بیمار بستری، ۱۲۰ نفر به بیمارستان‌های دولتی منتقل شده و بقیه هم به کمک خانواده‌های خود به دیگر بیمارستان‌ها هدایت شدند.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی تعداد فوت شدگان این آتش سوزی را طبق آخرین آمار، ۸ نفر اعلام کرده و افزود: بیشتر فوت شدگان در بخش آی سی یو در طبقه همکف بستری بودند

.وی با تاکید بر بررسی سریع علت حادثه و علت فوت بیماران، اضافه کرد: سازمان آتش نشانی باید با فوریت علت آتش سوزی را اعلام کرده و پزشکی قانونی نیز علت دقیق فوت این بیماران را مشخص کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شهروندان اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی افزود: قاضی ویژه‌ای برای رسیدگی به این حادثه معین شده که پس از روشن شدن تمامی ابعاد پرونده و علت حادثه، با مسببان و اهمال کنندگان، برخورد قاطع و قانونی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در مکان‌های پُرازدحام باید پیش بینی‌های امنیتی لازم و مقررات ایمنی ساختمان‌ها رعایت شود، اضافه کرد: رعایت استاندار در تاسیسات و همچین نظارت مستمر بر موارد ایمنی، از موارد ضروری برای پیشگیری از چنین حادثه‌های است.

هم اکنون راههای منتهی به بیمارستان قائم برای امداد رسانی بسته است و همه مدیران اجرایی شامل استاندار و معاون استانداری ، مسئولان قضایی " رئیس کل دادگستری گیلان و دادستان و دیگر مقامات و مدیران دستگاه های امدادی و بحران در محل حضور دارند.



دکتر اسدلله عباسی استاندار گیلان امروز در بازدید میدانی خود از محل وقوع حریق در بیمارستان قائم رشت، با ابراز تاسف از حادثه آتش سوزی در این بیمارستان ، با بیان اینکه تمامی بیماران بیمارستان قائم به مراکز درمانی دیگر منتقل شدند، گفت: به محض وقوع این حادثه، همه نیرو‌های امدادی، آتش‌نشانی و هلال احمر با چندین اکیپ به محل حادثه آمده و به اطفای حریق کمک کردند.دستور ویژه استاندار گیلان در پی حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم رشت

وی افزود: در زمان وقوع آتش‌سوزی ، ۱۴۲ بیمار در بیمارستان بستری بودند که ۱۰۹ بیمار در بخش عادی و ۳۳ بیمار در بخش‌های ویژه بستری بودند.

استاندار گیلان با بیان اینکه وضعیت بیماران منتقل شده به مراکز درمانی دیگر در حال بررسی است، گفت: جزییات دقیق حادثه و حادثه دیدگان، بعد از بررسی‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام خواهد شد و مردم به شایعات توجه نکنند، زیرا با دستورات صادر شده ابعاد مختلف حریق بیمارستان قائم رشت در حال بررسی است.دستور ویژه استاندار گیلان در پی حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم رشت

استاندار گیلان همچنین با حضور در بیمارستان‌های پورسینا ، حشمت و رازی رشت ضمن عیادت از تعدادی بیماران منتقل شده از بیمارستان قائم به این مراکز درمانی، در جریان چگونگی ارائه خدمات به آنان قرار گرفت.

 


محمدتقی آشوبی نیز با اشاره به جزئیات بیشتری از حریق مهیب بیمارستان خصوصی ۲۵۰ تختخوابی قائم (عج) رشت، اظهار کرد: از همان دقایق نخست وقوع حریق در بیمارستان، قرارگاه عملیاتی به منظور انتقال، بستری و ادامه درمان بیماران در دستور کار قرار گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بر اساس بررسی های اولیه حریق بیمارستان قائم (عج) رشت از اتاق یو. پی. اس و تاسیسات برق اضطراری در طبقات زیرین بیمارستان شروع شد و موضوع به صورت دقیق توسط کارشناسان در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه از زمان اطلاع به اورژانس تا صبح امروز همزمان با عملیات اطفاء، عملیات انتقال بیماران آغاز شد، افزود: در زمان وقوع آتش‌سوزی ۱۴۲ بیمار در بیمارستان بستری بودند که ۱۰۹ بیمار در بخش عادی و ۳۳ بیمار در بخش‌های ویژه بستری بودند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان یانکه تمامی بیماران از محل بیمارستان منتقل شده‌اند، گفت: متاسفانه ۹ تن از بیماران جان خود را از دست دادند که علت فوت توسط پزشکی قانونی در دست بررسی است.
به گفته آشوبی، ۲۸ نفر به پورسینا ۴۴ نفر به رازی هفت نفر به ولایت، ۱۸ نفر به حشمت، دو نفر به الزهرا، یک نفر به پیروز لاهیجان، ۱۰ نفر به بیمارستان پارس ویک نفر به آریا و سه نفر به صومعه سرا منتقل شدند.
 وی به اسامی فوت شده های این حادثه اشاره و خاطر نشان کرد: ابوطالب صادقی، زهرا قربان شیرودی، صغری صفری، معصومه اصغرنیا، محمد منتظری، محمدرضا اسدی، شهبانو راحت پیشه، آسیه جعفرزاده و لیلا جعفری متاسفانه از جمله بیمارهای این بیمارستان بودند که جانشان را از دست دادند

بیماران رایگان درمان می شوند

آشوبی هم چنین عنوان کرد: از ۱۱۸ بیمار حادثه دیده بیمارستان قائم رشت که به بیمارستان‌های استان منتقل شدند ۹۰ بیمار در بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها بستری و تحت درمان قرار دارند که همه هزینه‌های انتقال و درمان آنها در این مراکز درمانی رایگان است.
وی افزود: در نامه‌ای به همه بیمارستان‌ها اعلام شده است تا حادثه دیدگان به طور رایگان درمان شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین اعلام کرد از این ۱۱۸ بیمار ۵ نوزاد به بیمارستان ۱۷ شهریور رشت انتقال یافتند که حال عمومی هر ۵ نوزاد مناسب است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: تنها چند نفر به دلیل وضعیت جسمی نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و تحت درمان قرار دارند.

تمام/

 

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید