کد : 1176 ۲۵خرداد ۱۴۰۳ ساعت 21:49
انتخابات چهاردهم،

بهتر بود، اگر.............؟!

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ایران این روزها با اعلام برنامه ها، شفاف سازیها و بیان کارنامه های شش نامزد در قالبی جدید در شبکه های صدا و سیما وارد مراحل جدیدی شده است. www.gilan۲۴.ir
بهتر بود، اگر.............؟!

افکار عمومی هم اغلب از این برنامه ها به نوعی استقبال کرده اند، اگر چه اقشار دیگری از مردم کشور به خصوص کم درآمدها که فشار اقتصادی و بیکاری را بیش از دیگران تحمل می کنند، نسبت به این فعالیت ها باور کمتری دارند.
در این دوره خاص که دوست و دشمن چشم به انتخابات زود هنگام ایران به دلیل شهادت ، شهید جمهور " مردی که برای خدمت به مردم شب و روز نشناخت " ، دوخته اند و حتی غربی ها منتظر تا ببینند رئیس جمهور آینده ایران با مسائلی مانند  گسترش روابط دو یا چند جانبه، فعالیت های هسته ای و دیگر موارد چگونه رفتار و سیاست گذاری خواهد کرد.
به هر حال این انتخابات نه تنها برای افکار عمومی در ایران فارغ از جو و فضا سازیهای رسانه های معاند و بدخواهان فوق العاده با اهمیت است ، در همین حال  برای جهان غرب  و کشورهای بزرگ دنیا هم بسیار حائژ اهمیت است.
نامزدهای عزیز به یقین با درک درست شرایط کشور و مشکلات اقتصادی و اجتماعی و ضرورت ارتباط با جهان  برای پیشبرد اهداف نظام ، راهکارهای گوناگونی ارایه می دهند ، ولی آنچه از نگاه نویسنده در این شرایط مهمتر است، ترکیب نامزدها و تعداد آنها برای مراحل پایانی است.
کاش می شد، از میان شش داوطلب انتخابات ریاست جمهوری دو نفر از دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب با ارزیابی و نگاه نخبگانی جمعی در کشور به اصطلاح بالا می آمدند و به صورت رو در رو برنامه های خود را اعلام می داشتند.
با این شیوه مردم ایران در شهر یا روستا بهتر و بیشتر می توانستند نسبت به انتخاب بهترین چهره برای ریاست جمهوری پای صندوق های رای باشند.
واقعیت این است که با این تعداد نامزد انتخاباتی از یک سو آرای کاندیداها شکسته و تقسیم می شود و از سوی دیگر افکار عمومی در انتخاب دچار مشکلاتی خواهند شد چرا که انتخاب یک نفر از دو نفر بسیار معقول تر، آسانتر و بهتر از انتخاب یک نفر از میان شش نفر است.
محافل سیاسی ، تشکل ها ، گروه ها و رسانه ها تا همین زمان " امروز جمعه 25 خرداد ماه " نگاه خود متوجه سه نامزد انتخاباتی بیشتر معطوف داشته اند و از این سه نفر دو نفر بخت بیشتری برای کسب اکثریت آرای مردمی را دارد. افکار عمومی اظهار می دارند از میان این دو نفر یکی رای خواهد آورد.
این تحلیل یک ایده و پیشنهاد مشخص و جدی است و می تواند برای دوره های آینده منظور نظر قرار گیرد.
شایسته است ، صاحب نظران و نخبگان در این خصوص دیدگاهها و نظرات خود را در رسانه ها، مراکز علمی و سیاسی اعلام دارند و در صورت نظرشان را برای ما در شبکه خبری ، رسمی گیلان 24 ارسال کنند تا اطلاع رسانی شود.
مجید محمدپور – نویسنده، کارشناس ارشد رسانه و مدرس علوم ارتباطات
مدیر مسئول رسانه   - 25 خرداد 1403


 

www.gilan24.ir
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید