کد : 964 ۱۸اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 21:21
استاندار گیلان خواستار شد،

تعاونی‌ها با مشارکت مردم تقویت شوند

پایگاه خبری ، رسمی گیلان ۲۴: استاندار گیلان با تاکید برنامه ریزی های مدون و کاربردی و حمایت های مستمر مدیران بخش تعاونی استان عنوان کرد: تقویت تعاونی‌ها با مشارکت مردم از جمله مهمترین برنامه‌های ما برای حل مشکلات اقتصادی است.www.gilan۲۴.ir
تعاونی‌ها با مشارکت مردم تقویت شوند

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گراگ ، دکتر اسدالله عباسی در اولین جلسه شورای توسعه تعاون گیلان، با اشاره به شعار سال رشد تولید با مشارکت مردم گفت: حمایت و تقویت تعاونی‌ها با مشارکت مردم به عنوان پیشران در فعالیت‌های اقتصادی می‌تواند در افزایش تولیدات کشاورزی، دانش بنیان، صنعتی، اقتصاد دریا محور و گردشگری بسیار اثرگذار باشد.
وی با بیان اینکه در بخش‌های تولیدی قدم‌های خوبی در استان برداشته شده، افزود: زمینه و بستر خوبی برای زنجیره ارزش و ارزش افزوده تولیدات در استان فراهم است که باید با استفاده از همه ظرفیت تعاونی‌ها در تمامی شهرستان‌ها، قدم‌های موثری در بخش اقتصادی برداشته شود.
استاندار تشکیل جلسه برای بررسی و حل مشکلات تعاونی‌های مرزنشینان، اولویت دادن به تعاونی‌های فعال در حوزه دانش بنیان، پشتیبانی و پرداخت تسهیلات به آن‌ها و همچنین مشخص کردن تعاونی‌های فعال، نیمه فعال و راکد و احیای آن‌ها را از مهم‌ترین مصوبات نخستین جلسه شورای توسعه تعاون گیلان عنوان کرد.
مدیرکل تعاون در این نشست از ایجاد ۵۰ شرکت تعاونی جدید در سال گذشته خبر داد و گفت: با ایجاد این تعاونی‌ها ۳ هزار و ۱۲۵ عضو شدند و برای ۱۵ هزار و ۲۸۸ نفر شغل ایجاد شد.
سیاوش آقاجانی افزود: سال گذشته تعاونی‌های استان ۵/۲۵ میلیون دلار صادرات داشتند که ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.
وی هم چنین نقش تعاونی‌های توسعه و عمران و همچنین تعاونی مرزنشینان را در جهش تولید موثر دانست و گفت: تشکیل تعاونی‌های دانش آموختگان با اولویت اشتغال فارغ التحصیلان در حوزه‌های فناور و دانش بنیان نیز در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان،
تشکیل و تقویت تعاونی‌های توسعه روستایی بامحوریت تولید روستایی و گردشگری به ویژه بهره مندی از آب بندان‌های روستایی با مشارکت مردم محلی را از دیگر اقدامات مهم در راستای شعار سال دانست.

پایگاه خبری ، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید