کد : 786 ۷فروردین ۱۴۰۳ ساعت 13:46
هشدار به مهمانان نوروزی استان گیلان،

خانواده ۴ نفری بعلت گازگرفتگی در چادر مسافرتی جان باختند

پایگاه خبری ، رسمی گیلان ۲۴: هرگز دلمان نمی خواهد در میان انبوه اخبار منطقه ای به خبرهایی مانند گازگرفتگی در داخل چادر مسافرتی که منجر به مرگ خانواده چهار نفری شد، یا سقوط خودرو به داخل کانال آب و یا سوانح هولناک بر اثر برخورد دو خودرو بعلت خواب آلوده بودن و خستگی بپردازیم.
خانواده 4 نفری بعلت گازگرفتگی در چادر مسافرتی جان باختند

در همین حال چاره ای هم نیست و این نوع خبرها باید برای آگاهی و عبرت دیگرانی که به شمال و استان گیلان سفر کرده اند و به دلیل سهل انگاری یا بی احتیاطی هستی شان نابود می شود ، منتشر شود.

در همین راستان مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش با اعلام خبر فوت اعضای یک خانواده ۴ نفری به علت گازگرفتگی در ساحل گیسوم این شهرستان گفت: در پی تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵، مبنی بر گاز گرفتگی چهار نفر از اعضای یک خانواده در یک چادر مسافرتی در ساحل گیسوم تالش نیرو‌های امدادی به محل وقوع حادثه اعزام شدند.
سعید رستمی افزود: این خانواده  شامل پدر، مادر به همراه دو فرزند دختر و پسر برای تعطیلات نوروز به تالش سفر کرده بودند، که در این حادثه دردناک جان باختند.
 مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش تصریح کرد: در بررسی‌ها مشخص شد که فوت این خانواده بر اثر گاز گرفتگی ناشی از روشن کردن پیک نیک داخل چادر مسافرتی بوده است.
 رستمی؛ سردرد، حالت تهوع، سرگیجه، خستگی و خواب‌آلودگی را از علائم مسمومیت ناشی از گاز مونوکسید کربن دانست و اضافه کرد: اگر فردی دچار چنین علائمی شود باید سریع به اورژانس ۱۱۵ اطلاع دهد، زیرا اگر این علائم ادامه پیدا کند سبب کاهش هوشیاری و در نهایت مرگ آن فرد خواهد شد

***

 

یا رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شفت گفت: عصر امروز ۶ فروردین ۱۴۰۳ یک دستگاه خودروی پراید در جاده کمسار، خطیبان از مسیر منحرف شد و به داخل کانال آب سقوط کرد.
سعید منجی آزاد افزود: در اثر سقوط پراید به داخل کانال آب راننده ۶۰ ساله این خودرو فوت کرد و ۳ نفر دیگر از سرنشینا ن آن زخمی و سرپایی مداوا شدند

***


سقوط خودرو به داخل رودخانه!!


رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: هر ۵ سرنشین خودروی واژگون شده در رودخانه نجات یافتند.

شهرام مومنی افزود:در حادثه سقوط خودروی سواری ساینا  از روی پل در رودخانه بهمراه ۵ سرنشین : با کمک اهالی و آتش نشانان یکی از مصدومان که پسرحدود ۱۱ساله به علت شدت صدمه از ناحیه پا و لگن به مکان امن انتقال یافت و دیگر مصدوم خانم حدود ۴۳ ساله که قادر به حرکت و جابجایی نبود با کمک گروه عملیات سریع نسبت به تثبیت و انتقال مصدوم اقدام شد.
 قبل از رسیدن گروه‌های عملیاتی راننده خودروی ساینا مرد حدود ۵۱ ساله و دو دختر حدود ۱۶ و ۸ ساله به کمک اهالی و حاضران از خودرو خارج و به مکان امن منتقل شده بودند . هر ۵ مصدوم این حادثه از سوی گروه‌های اورژانس به بیمارستان اعزام شدند

کلام آخر- مسافران عزیز و مهمانان استان گیلان  به هنگام رانندگی احتیاط های لازم را در دستور کار قرار دهید و یا آنکه در محیط های بسته مانند چادر مسافرتی از گاز پیک نیکی و امثال آن استفاده نکنید که این نوع اشتباهات اثار جبران ناپذیری به همراه دارد.  راننده های محترم  به خصوص رانندگان جوان مراقب خودتان و خانوادهایتان باشید.

***

سردار تیمور حسینی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا نیز اعلام کرد: از ابتدای طرح نوروزی (24 اسفند) تا  (5 فروردین) متاسفانه تعداد 417 نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند و بیش از 11 هزار نفرمجروح شدند!؟.

.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید
اصول علمی روزنامه نگاری - روزنامه نگاری سایبری
کتاب اصول علمی روزنامه نگاری " روزنامه نگاری سایبری" در 300 صفحه قطع وزیری منتشر شد. اصول علمی مصاحبه ، گزارش نویسی ، خبر نویسی ، تاریخ روزنامه نگاری ایران، مبانی ارتباطات،سیاست های خبری، سواد رسانه ای، خبرنگاری بحران، روشهای سوژه یابی و یافته های نو در حوزه روزنامه نگاری سایبری" از فصل ها و مباحت کتاب است. این کتاب مرجع در مدت 45 روز به چاپ سوم رسیده است. فروش کتاب برای حوزه فرهنگ و رسانه 25 درصد تخفیف دارد. ایمیل "نویسنده" [email protected]