کد : 472 ۲۸دی ۱۴۰۲ ساعت 15:31

بی تقوایی نکنید- انتخابات نزدیک است

روز شمار برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۴۳ روز مانده به جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ را نشان می دهد و فضای انتخاباتی از زبان مسئولان نظام، چهره های سیاسی و اجتماعی، داوطلبان انتخابات، طرفدارانشان و مردم خواه نا خواه هر روز گرمتر می شود.
بی تقوایی نکنید- انتخابات نزدیک است

بی شک این گرما و تب و تاب با در نظر داشت اقدام های قانونمند و صادقانه از اواخر بهمن ماه به خصوص در هشت روز اول اسفند هم چنین در جریان پخش مواضع و برنامه های نامزدهای در صدا و سیما بسیار بیشتر خواهد شد، هر چند عده ای در داخل و گروه بیشتری  در خارج  از کشور بر طبل دلسرد کردن مردم و عدم مشارکتها می کوبند.

حالا دیگر همه نمایندگان مجلس که حتی تا چند ماه قبل در سکوت به سر می بردند ، مخالفان دولت ، جریان های سیاسی به ویژه سران دولت های قبلی و سخنران های طرفدار آنها و رسانه های نشانه دار وارد این  مساله مهم شده اند واظهارات آتشینی دارند.

در این میان بیشترین این اظهار نظرهای  بی باکانه از یک سو افکار عمومی را  دچار یاس و نومیدی و سرخوردگی می کند و از سوی دیگر رسانه های بیگانه به شدت  تغذیه اطلاعاتی و سوژه یابی می شوند.!

سایت های خبری، مطبوعات و دیگر فضاهای مجازی که جای خود دارند و در همه انتخاباتهای گذشته  و در این دوره از سوی برخی داوطلب ها  با به کار بردن ترفندهای ویژه گرد و خاکی به پا کرده اند که  نگو و نپرس .

در این میان  رسانه ها به خصوص از نوع فضای مجازی خواسته یا ناخواسته و اغلب برای حفظ منافع فردی و گروهی  بر آتش این تخلفات می دمند و این گروه از داوطلب ها با نگاه مثلا جذب آراء بالا به شدت این فضاها را  ترغیب می کنند.!

 جالب است که ، بعضی از این چهره های مجلسی و بیشتر غیر مجلسی ها در این روزها و به یقین در روزهای پیش رو  با تاختن به دولت مردمی سیزدهم و زیر سئوال بردن اقدام های شایسته  دولت  طی دو سال گذشته تلاش می کنند، به زعم خود در میان مردم بی انگیزه گی ایجاد کرده و به موازات آن برای کسب رای  باز هم به آب و آتش بزنند.

این گروه از داوطلب ها اعم از نمایندگان فعلی یا نیروهای جدید و طرفداران شان تصور می کنند با این حرکات و اقدام های متاسفانه فریبکارانه می توانند نظر افکار عمومی را جلب کنند در حالی آنها فقط قلب دشمن را شاد و آتش تهیه برای دشمنان فراهم می سازند.!

یکی ناکارآمدی سیاست های خارجی و تعاملات دولت و نظام  با جهان را زیر سئوال می برد، آن یکی در باره عملکرد نامناسب حوزه اقتصادی به خصوص بخش کشاورزی سخنرانی می کند، یکی از مشکل و کمبود شدید دارو از جمله داروهای خاص و کمبود و گرانی گوشت قرمز و مرغ  و آن دیگری در خصوص نرخ ارز ، خودرو ، خدمات عمومی و قیمت بنزین هم چنین افزایش مستمر قیمت ها و اثار آن  و دهها مورد دیگر می گوید.

عده ای عملکرد استاندارها و فرماندارها و مدیران کل را زیر ذره بین برده ، بعضی از عدم موفقیت نهضت مسکن ملی زبان می گشاید و دیگری هم از ضرورت افزایش نرخ ارز نیمایی بحث می کند و همه این ها بدون مطالعه و اطلاعات کافی و بیشتر فاقد سندیت و اغلب به دور از  واقعیت ها و تحت تاثیر رسانه ها و شبکه های بیگانه و فضای مجازی  است، اما هر چه هست مربوط به انتخابات پیش روی مجلس بوده و می خواهند به هر قیمتی یکی از صندلی های سبز صحن علنی بهارستان را صاحب شوند.( به راستی این افراد می خواهند در مجلس چه کار کنند؟)

" پرسش اساسی از این آقایان و خانم ها اینست که، به راستی  این همه تخلف ، توهین ، تهمت و سخنان  ناآگاهانه به حضور شما در خانه ملت می ارزد که، قرار است در صورت موفقیت آنجا قوانین کشور را اصلاح یا پایه گذاری کرده و بر امور کشور نظارت عالی داشته باشید.؟.

شما می دانید که آنجا " در مجلس" چه خبر است و چه چیزی توزیع می کنند که سر از پا نمی شناسید؟!.

شنیده ام در دوره های قبلی در بعضی استان ها و شهرستان ها و حتی در همین استان گیلان ، برخی طرفداران نامزدها که مسئولیت اجرایی و سیاسی در ردای مسئولان اجرایی در برخی حوزه ها  حتی در صندوق ها دست برده  و صندوق هایی از جاهایی دیگر به نام نامزد مورد نظرشان وارد صحنه کرده اند که امید واریم این اخبار به کلی نادرست باشد و چنانچه مدرک و سندی به دست نویسنده برسد " عینا آن را منتشر خواهیم کرد. مخاطبان هم چنانچه سندی در این راستا در اختیار دارند در صورت تمایل برای انتشار به ما تحویل دهند.

یا برخی عوامل اجرایی در بعضی از شهرستان ها با تعدادی از نامزدهای صاحب ثروت و مقام به قول بسته بودند و شبانه در حالی که بنر و پوستر دیگر داوطلبان را می کندند" مواظب پوسترهای این افراد خاص بودند که باز هم امید دارم آنچه برخی دیده اند و حتی گزارش کردند - درست نباشد.!!

تاکید می شود- در صورتی که در این باره سندی به دستمان برسد با شجاعت و شفافیت نام متخلف دست برنده در آرا و نماینده مجلسی که چهار سال به ناحق یک صندلی را و حتی در دوره های گذشته  تصاحب کرد، با صدای بلند افشا خواهیم کرد و از هیچ احدی هم ترس و ابایی نداریم.

مردم خوب با همه وجودشان هر روز با انواع گرانی های دست و پنجه نرم کرده و آن را باور دارند و با آن زندگی می کنند و با پوست و گوشت خود آنها  را احساس می کنند، ولی بسیاری شان به علت تدین و باورمندی و وفاداری " در همین شرایط سخت اقتصادی و معیشتی" سخنان و شعارهای  دور از واقعیت را حداقل در این دوره در 11 اسفند ماه 1402 دیگر نخواهند پذیرفت، به ویژه آنکه جوان ها دراین دوره حضوری معنادار پای صندوق ها خواهند داشت و به افراد سالم و کارآمد اقبال نشان می دهند زیرا انتخابات در مجلس و انتخاب افراد سالم و توانا به سرنوشت ایران و ملت ارتباط مستقیم دارد." جوان های جامعه حواس شان باشد"

اگر شما باور دیگری دارید- با رصد رسانه های مجازی و مکتوب یک عقب گرد و سری  به ماههای گذشته  سال جاری و نیمه دوم سال 1401 بزنید و مشاهده کنید کدام یک از این نمایندگان و چهره ها و داوطلب های سرشناس این مطالب و موارد را در آن زمان ها و در استمرار آن در حال حاضر  به رخ حاکمیت، دولت و ملت کشیده اند و توصیه می کنم به این افراد سیاه نما رای ندهید.!

مشاهده کنید ، برای کسب رای و فریب افکا ر عمومی برخی داوطلبان با انجام تخلفات مکرر و حتی توزیع پول و کالا و  بسته های معیشتی تلاش را جلب نظر مردم به خصوص طبقات کم در آمد را دارند.

اقایان و خانم های مدیران فعلی که استعفا دادید و تا دیروز به علت بهره مندی از سفره نظام و قوه مجریه از دولت تعریف می کردید و امروز به جان خودتان مشغول افشاگری هستید و نقاط ضعف را بر ملا می کنید  و معدود نمایندگانی که تلاش دارید دولت را با این همه تلاش  ،  ناکارآمد جلوه دهید در حالی که چنین نیست، اگر با این روحیات بخواهید وارد مجلس بعدی در بهارستان شوید ، شک نکنید فاتحه مردم و کشور را خوانده اید.

توصیه ی موکد داریم به سرعت کناره گیری کنید.

مجلس در این شرایط اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و تبعات آن ها در جامعه به آدم های قوی ، با اراده، دور اندیش، سالم و با اعتماد و البته بسیار شجاع  همچون شهیدان باکری، املاکی، حسین پور، همت ، خرازی، آوینی، چمران ها نیاز دارد.

رقابت انتخاباتی یعنی آنکه ، شما اگر مستقل و یا وابسته به حزب و جریان و جناحی خاصی هستید، با قدرت و سلامت و شفافیت عملکرد و کارنامه  خویش را رونمایی کنید و طبق برنامه و آینده نگری با ورود به مجلس آینده ،معیار تحولات و تغییرات به نفع نظام ، دولت و ملت باشید، نه آنکه با فریب افکار عمومی و هزینه های دهها میلیارد تومانی به هر شکل ممکن وارد ساختمان بهارستان شوید.

درمناظره های تلویزیونی آخرین دوره نامزدهای ریاست جمهوری انتخابات  " دو سال قبل " همه شاهد بودند که برخی چهره های مسئول در کمال تاسف و بی تدبیری و با بی تقوایی تا چه میزان برای کشور و نظام و چهره های مردمی هزینه تحمیل  کردند و دستگاه ناظر با آن ها طبق قانون برخورد نکرد و اکنون هم ناپدید شده اند.؟

اقایان و خانم های داوطلب نمایندگی مجلس، انتخابات و رقابت های انتخاباتی قاعده و اصولی دارد و باید آنچه را که در کلام رهبر معظم انقلاب بسیار شفاف ، متقن و گویاست آویزه گوشتان کرده به آنها با صداقت عمل کنید.

بینی و بین الله عملکرد خود و خوشنامی ها و خدمت به مردم را  با سند  شفاف سازی کنید و رقیب انتخاباتی را تخریب نکنید.

تبلیغات شما معقول و کم هزینه و در راستای منافع مردم  باشد و از سیاه نمایی و بد گویی و  تهمت زدن ها به جد بپرهیزید.

 

به قول شهید بهشتی " راست قامت " بایستید و بگویید با سلامت ، صلابت، برنامه و آینده نگری و فقط برای مردم ، کشور و سرزمین و اعتقاداتم وارد صحنه شده ام  و در این مسیر هرگز تخریب ، کم فروشی ، توهین ، بی معرفتی، رانت، رشوه ، و دیگر معصیت ها و خلاف ها  در دستور کار من  نیست و تا پای جان به سرزمینم و اعتقاداتم و اسلام عزیز خدمت خواهم کرد.

با شخصت ، با اعتماد و ارایه کارنامه وارد شوید و اعلام کنید- وقتی وارد مجلس شدید می خواهید چه کنید و اساسا از مجلس و قوانین چه می دانید و قصد دارید چه نقشی را ایفا کنید.( یعنی به شدت مطالعه داشته باشید و با آگاهی وارد خانه ملت شوید)

داوطلبان و و بعدا نمایندگانی در دوره های قبل حتی از شهرستان های برخوردار و محروم مشاهده می شوند که فقط چهار سال رفتند ، در سکوت و بدون کارنامه ای قابل ارایه با حقوق و مزایای و بعضی امتیازات قابل توجه خارج شدند و اکنون در میان مردم با نفرت به زندگی ادامه می دهند- به راستی چند روز زندگی به این کارهای خلاف و ضد مردمی می ارزد.؟

 

سخنی با مردم "

مردم خوب و فهیم ایران عزیز انشاء الله در این دوره با آگاهی و صلابت وارد عرصه انتخابات می شوند و برای یکبار هم که شده از رای دادن به دوست و آشنا پرهیز کرده و به کسانی رای می دهند که لیاقت خانه ملت را داشته باشند.

توصیه داریم ، بیشتر به نیروهای جوان و میانسال رای دهید که تحصیلات غیر کاغذی و واقعی دارند و از نخبگان ، دارای شجاعت و سلامت نفس باشند.

آنهایی را حمایت کنید که در محیط زندگی شما به نیک نامی، خیر خواهی، مردم دوستی ، کارآمدی ، صالح و صادق بودن و دور از تخلفات دارای شهرت واقعی  باشند.

انتخابات امری بسیار مهم است ، دقت کنید که برای سرنوشت و اینده فرزندان تان به افرادی رای دهید که  آدم های درستکاری باشند.

لطفا به سخنان بدون پشتوانه و شعاری ، وعده های ناشدنی و بی اساس برخی آقایان و خانم ها که هر کاری در کشور و استان ها در هر زمینه ای می شود " متاسفانه سندش را به نام خود می زنند" اعتنا نکنید .

مردم اعتقاد دارند، نماینده  نباید مدیر استانی و شهرستانی  انتخاب کرده یا در کارهای  اجرایی دخالت کند و بر روی وزیر، استاندار و فرماندار اعمال نفوذ کند- بلکه وظیفه و رسالت او وضع قانون و نظارت بر اجرای درست و دقیق قوانین است.

 مردم عزیز ایران به خود بیایید که اگر افرادی به مجلس راه یافتند، مانند عقاب با چشمان باز و بدون ملاحظه به درستی و دور از باند بازی و رفیق بازی و مناقع شخصی به امور مهم کشور و مردم نظارت دقیق و علمی می کنند و نافع ملی را به هیچ چیز و هیچ کسی ترجیح نمی دهند.

 تا روز  انتخابات بارها در این عرصه با هدف آگاهی بخشی به افکار عمومی  خواهیم نوشت و به زودی با بهره مندی از نظرات مدیران رسانه ای  متعهد و شجاع بهره خواهیم برد. استفاده از این یادداشت با منبع یا بدون منبع برای همه رسانه ها مجاز است.

مدیر مسئول – دی 1402

[email protected]ایمیل

 

 
 
پایگاه خبری رسمی گیلان 24

 

وب سایت رسمی گیلان 24 - مدیر مسئول
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید
اصول علمی روزنامه نگاری - روزنامه نگاری سایبری
کتاب اصول علمی روزنامه نگاری " روزنامه نگاری سایبری" در 300 صفحه قطع وزیری منتشر شد. اصول علمی مصاحبه ، گزارش نویسی ، خبر نویسی ، تاریخ روزنامه نگاری ایران، مبانی ارتباطات،سیاست های خبری، سواد رسانه ای، خبرنگاری بحران، روشهای سوژه یابی و یافته های نو در حوزه روزنامه نگاری سایبری" از فصل ها و مباحت کتاب است. این کتاب مرجع در مدت 45 روز به چاپ سوم رسیده است. فروش کتاب برای حوزه فرهنگ و رسانه 25 درصد تخفیف دارد. ایمیل "نویسنده" [email protected]