به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" وی همچنین بر ضرورت ایجاد زیرساختهای تبلیغاتی برای جذب تماشاگر تأکید کرد.
عمادی عصر روز یکشنبه در نشست خبری پیش از اجرای نمایش " پابرهنه،لخت قلبی در مشت" در مجتمع خاتم الانبیا رشت با تأکید بر مشکلات اقتصادی و ساختاری این حوزه افزود: «دیگر نمیتوان گفت، تئاتر ربطی به اقتصاد ندارد. اقتصاد یعنی میانهروی، یعنی توازن میان درآمد و هزینه؛ اما در شرایط کنونی این توازن به هیچ وجه وجود ندارد یا به زبان دیگر اجرای تئاتر ممکن نیست.»
او با بیان اینکه «هنر در ایران دیوانگی است»، افزود: «من دیوانهام که در این شرایط کار هنری میکنم، چون از نظر اقتصاد پاسخگو نیست و عملاً تهیهکنندگی واقعی نمیکنم؛ و بیشتر کنار دوستان، حمایت میکنم.»
این تهیه کننده تئاتر به نبود حمایت تبلیغاتی مناسب برای تئاتر اشاره کرد و گفت: « متاسفانه عنصر تبلیغات در این عرصه نادیده گرفته می شودیادآور شد: کمکهای شهرداری ناکافیست و فقط یکی دو استند شهری به ما اختصاص میدهند در حالی که باید استندهای ثابت مخصوص تئاتر ایجاد شود تا مردم بدانند تئاتر کجاست..»
وی با تأکید بر اهمیت زیرساختهای فیزیکی و تبلیغاتی، افزود: «تهیهکننده باید ابزار تجارت داشته باشد و ما هم کالا تولید میکنیم و تماشاگر مصرفکننده است که البته بدون زیرساختهایی مثل سالن مناسب و تبلیغات مؤثر، نمیتوان این چرخه را ادامه داد
نمایش"پابرهنه، لخت قلبی در مشت"
طراح/نویسنده وکارگردان: علیرضا کوشک جلالی
تهیهکننده: حسین عمادی
بازیگر: مصطفی غلامی استادسرایی
از 21 خرداد 1404 ساعت 19 سالن رحمدل رشت
سایت تهیه بلیط:www.tiwall.com
دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: امیرمحمد سکوتی
دستیار دوم کارگردان: نسترن جلوه
مدیرصحنه: پرهام کاظمی
منشی صحنه: ساناز موسی نیا
دستیاران صحنه: خشایار گرانسایه، شایان خلیق معینی، پارسا همافر، امیرعباس بهرامی، علیرضا هادی پور، حسنا محمدعلیپور
جانشین تهیه: امیرمحمد سکوتی
مدیرتولید: سیدعلی زرآبادی
طراح نور و صحنه: علیرضا کوشک جلالی
طراح پوستر و بروشور: جعفرنیازی
ساخت تیزر: سبحان فرزانه
موشن گرافی: جعفر نیازی، سبحان فرزانه
عکاس: حامدکریمی پور، محمدصحرایی
روابط عمومی: لیداجهانفرد
تئاتر علم است، منتقد آگاه کم داریم
در نشست مطبوعاتی نمایش «پابرهنه، لخت، قلبی در مشت»، جمعی از فعالان و کارشناسان تئاتر با انتقاد از وضعیت فعلی هنر نمایش، ضعف در کیفیت آثار، نبود نقد منصفانه و افزایش غیرمنطقی تعداد کارگردانها را از چالشهای اصلی این حوزه دانستند.
انوش نصر، از هنرمندان و کارشناسان تئاتر، در این نشست تخصصی گفت: «تئاتر علم است، نه سلیقه. اگر معنای واقعی تئاتر را بشناسیم، دیگر آن را با نمایشی خالی از محتوا اشتباه نمیگیریم. تئاتر باید از نمایشنامهنویسی تا اجرا بازتعریف شود. این هنر علمی است و اگر فرهنگ عمومی اصلاح نشود، آثار نمایشی نیز بهرهوری لازم را نخواهند داشت.»
حسابی، یکی از خبرنگاران و دوستداران تئاتر با انتقاد از روند تبدیل بازیگران ناپخته به کارگردانان گفت: «خیلی ناراحتکننده است که تئاتری ببینی و حس کنی وقت و پولت را تلف کردهای. اکثر فعالان این حوزه نقدپذیر نیستند و تصور میکنند فوقالعادهاند. آیا نهادی نیست که به این افراد بگوید هنوز زمان کارگردان شدنت نیست؟»
بدر طالعی در واکنش به رشد کمی اما نه کیفی آثار نمایشی در رشت گفت: «آمار کارگردانهای این شهر به بیش از ۷۰ نفر رسیده، اما کارهای ضعیف مخاطب ندارد. چرا باید خانوادهای برای دیدن کاری که کیفیت ندارد ۷۵۰ هزار تومان بپردازد؟»
او با اشاره به نقش رسانهها گفت: «خبرنگاران باید ضعف آثار را هم منعکس کنند و با وجود آنکه منتقد آگاه و منصف کم داری، متاسفانه گوش شنوا ییهم نیست.
به گفته وی ویی،وقتی کارگردان بازیگر میشود و فقط از یک زاویه صحنه را میبیند، طبیعی است کیفیت افت کند
جوکار - حسین زاده.»