به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، قاسمی با بیان اینکه محور ارتباطی چابکسر، ۵ استان را به هم متصل میکند، گفت: اگر دولت بخواهد کمربندی ایجاد کند با توجه به وضعیت تملک اراضی، بودجه هنگفتی در حد چند هزار میلیارد تومان لازم است که این امر نشدنی به نظر میرسد. به خصوص با توجه به اینکه در ورودی و خروجی چابکسر نیز رودخانه وجود دارد که باید برای آنها نیز پل پیشبینی شود، هزینهها بسیار زیاد میشود.
وی افزود: پیشنهاد ما این است، دولت به جای این هزینه سنگین، جادهای که از داخل شهر چابکسر میگذرد را تعریض کند. با نظر کارشناسان اگر ۴۵ متر عقبنشینی در این جاده داشته باشیم، هزینه آن نهایتاً ۷۵۰ میلیارد تومان میشود که رقمی به مراتب کمتر از احداث کمربندی است.
عضو هیئت رئیسه شورای عالی استانها اظهار داشت: در این مورد با رئیسجمهور شهید آیتالله رئیسی، معاون اول و وزیر راه و شهرسازی سابق نیز نامهنگاری صورت گرفت و در سفر استانی شهید رئیسی نیز قولهای مساعدی داده شد که با شهادت ایشان، این پروژه نیمهتمام ماند.
وی، بیان کرد: بودجه شهرداری چابکسر، ۳۰ میلیارد تومان است و از پس این کار بر نمیآید و توان مالی ندارد، از دولت چهاردهم تقاضا داریم، این پروژه را یک طرح ملی ببیند چرا که نقطه تلاقی ۵ استان است و با این وضعیت فعلی مردم دچار زحمت و دردسر بسیار میشوند.
قاسمی در پایان، تصریح کرد: امیدواریم دولت اعتبار ملی برای این طرح ملی منظور کند تا وضعیت ترافیک بسیار این منطقه بهبود یابد. پیشنهاد تعریض خیابان اصلی به جای کمربندی، از هزینههای دولت میکاهد و توقع این است، این پروژه هر چه سریعتر، شروع به کار کند.