کد : 1898 ۲۷مهر ۱۴۰۳ ساعت 16:34

تسلیتی به ایرنا که بازتاب زیادی داشت

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: خیال نکنید ، در خبرگزاری جمهوری اسلامی مشهور به " ایرنا" فرد صاحب نامی به رحمت ایزدی پیوسته که چنین تیتری را یکی از کارکنان این سازمان خبری دولتی منتشر کرده است.!
تسلیتی به ایرنا که بازتاب زیادی داشت

 خبر این بود............

تسلیت به کارکنان خبرگزاری ایرنا

♦️ ‏۸۰هزارمتر زمین کارکنان خبرگزاری ایرنا توسط مدیرعامل سابق ایرنا که یکماه پیش برکنارشد،به ثمن بخس نابود شد!

♦️این زمین مرغوب در تهرانپارس میتوانست باعث خانه دار شدن چند هزار پرسنل ایرنا در سراسر کشور شود که با ندانم کاری و سوءمدیریت مدیرقبلی از بین رفت - ♦️به کارکنان ایرنا تسلیت میگوییم

***

علی نظری" از کارکنان یا بازنشسته های این سازمان به تازگی این پیام تسلیت را رسانه ای کرد و به دنبال آن فضاهای مختلف در تهران و استان ها از جمله در گیلان مطلب را بازنشر کردند!

نویسنده که از بازنشسته های ایرنا است در تمام سالهای خدمت شامل 27 سال مسئولیت ایرنا در پنج استان  هرگز از هیچ امتیازی در این سازمان خبری، دولتی برخوردار نشدم و اتفاقا با خود عهد کرده بودم در صورتی که واگذاری زمین های تهرانپارس آغاز شود، به هر شکل ممکن یک قطعه زمین را برای خانه سازی در اختیار بگیرم.

ایرنا در طی سالهای پس از پیروزی انقلاب درمنطقه  سعادت آباد و چند نقطه دیگر قطعاتی زمین دولتی یا تعاونی را تهیه ، یا خریداری و برای کارکنان خود خانه سازی کرد که جای تقدیر دارد، اما قطعه زمین تهرانپارس تفاوتی بسیار داشته و دارد.!!

نویسنده عقیده دارد، با احترام با همه مدیران سابق خبرگزاری جمهوری اسلامی که در طی 44 سال آمدند  و از یک ماه تا حدود 9 سال عده ای رانتی و باندی آمده و ماشین امضا بودند و جمعی هم الحق مدیریت کردند- در این میان اقایان کمال خرازی و فریدون وردی نژاد عملکرد و مدیریت شایسته تر و بهتری نسبت به سایرین از خود نشان داده و به ثبت رساندند.

اکنون هم که برادر عزیزمان جناب آقای انصاری به تازگی مدیر عاملی این سازمان را عهده دار شده است، با توجه به شناختی که از ایشان در وزارت ارشاد داشته و با افتحار با ایشان مدت محدودی همراه و همکاری کردم ، در حوزه مدیریت و توجه به کارکنان و بازنشسته های سازمان زبانزد باشد که یقین دارم در توان ایشان هست.

در تمام چهل سال گذشته ایرنا اشتباهات مدیریتی بسیاری را تجربه کرد و شاید آخرین مورد آن اعلام فروش املاک و دارایی ها " مثلا و به قول خودشان مازاد" بود که تیشه بر ریشه این مجموعه در استان ها و اعتبار خبرگزاری دولت زده شد و هیچ دستگاه مسئولی در این راستا رصد و راستی آزمایی نکرد.؟!.

کمی تحمیل کنید - یک نمونه آن ، اینکه در سالهای 1369 تا 1377 که رئیس ایرنا در استان گیلان  بودم ، ، با دشواریهای بسیار ، خون دل خوردن ها و دریافت وام و حتی قرض کردن از آیت الله احسانبخش نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت ، ساختمانی ویلایی و بسیار مناسب در کمربندی شهید بهشتی رشت ساخته و با حضور مدیران سازمان مرکزی و استان افتتاح شد..

این ساختمان در مرکز استان گیلان تنها دارایی ایرنا بود که بعدها کمک کردم تا ساختمانهای انزلی و آستارا " با تامین مصالح " توسط مدیران این دو شهرستان ساخته شد  اما در کمال حیرت مدیریت مرکزی سازمان به شیوه ای بسیار ناشیانه از اوایل دهه 1390 این تنها ساختمان در مرکز استان گیلان را تخلیه و اعلام فروش کرد.!؟

به خاطر دارم، مهندس سید علی اکبر طاهایی استاندار مردمی و محبوب  گیلان در چند مرحله بازدید از ایرنا مرکز استان ، از مهندسی و استحکام ساختمان و موقعیت آن تعریف و تمجید کرده بود که برای شاید 50 سال آینده خبرگزاری دولت کفایت می کند.

با کمال تاسف بسیار ، تهران دستور داد تا ساختمان را بعد از حدود 4 یا 5 سال اعلام مزایده - چند ماه قبل به بانک کارآفرین با مبلغی حدود 24 یا 25 میلیارد تومان فروختند و کارکنان ایرنا در مرکز استان " شهر رشت" را در خیابان معلم به یک ساختمان 5 طبقه داخل کوچه هر طبقه سه واحد منتقل کردند که بی سلیقگی خریداران و طراحان آن جای سئوال بسیار دارد.

حیرت دوم آنکه، در تهران و استان ها هیچ سازمان مسئولی در حوزه نظارتی ورود نکرد که چرا وقتی یک ساختمان در مرکز استان دارید ، باید آن را بعنوان مازاد اعلام و عرضه کنند . بعد از آن هم شنیده شد که قرار است ساختمان مرکز شهرستان انزلی فروخته شود.

پرسش اینجاست که برخی مدیران سازمان واقعا چرا چنین رفتاری دارند و اموال دولتی را چوب حراج می زنند و کارکنان را دچار زحمت و مشکل کرده و اعتبار سازمان را در استان ها تنزل می دهند.؟.

اقایان مدیران، شما و همین اقای مسئولی که زمین تهرانپارس را بنا به اظهار این همکارمان  فروخته ، حق چنین کارهایی را ندارید و باید  سازمان بازرسی در تهران و گیلان و بسیاری استان ها از جمله در ساری مرکز استان مازندران ورود کنند  تا اموال سازمان برگردانده شود.

ساختمان هایی که با عشق و تلاش بسیار روسای ایرنا دراستان ها و با قرض و کمکهای استانداران و فرمانداران و تسهیلات بانکی و قرض  شخصی برای حفظ جایگاه و عزت سازمان ایرنا احداث شد و عده ای با بی توجهی آنها را به سادگی از دست دادند.

از همه مخاطبان به علت طولانی شدن متن پوزش می طلبم اما چون درد بود و مدیران مرکز زحمات همه ما را به هدر دادند، نتوانستم سکوت کنم و امیدوارم بقیه همکاران در این مقوله ورود کنند و اتفاق مبارکی برای زمین تهرانپارس و بناهای ایرنا در مراکز استان ها و شهرستان رقم بخورد.

م، محمدپور " نویسنده و استاد علوم ارتباطات " - گیلان ، جمعه 27 مهر ماه 1403

 

 

 

!

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید