کد : 1828 ۱۵مهر ۱۴۰۳ ساعت 00:06
تحلیل روز،

حاشیه ای بر مراسم تودیع و معارفه استانداران گیلان

همه آمده بودند از اصولگرایان، اصلاح طلب ها ، مستقل ها – مدیران دولتی و بخش های عمده خصوصی ، فرماندهان ، خانواده معظم شهدا و حتی همسران دو استاندار قبلی و جدید و البته روزنامه نگاران، عکاسان ، فیلبمردان پر تلاش و مقرر بود تا شاهد خداحافظی دکتر عباسی استاندار گیلان تا قبل از مراسم امروز و دکتر حق شناس استاندار جدید که بعد از دریافت حکم مسئولیت از وزیر کشور در جایگاه مقام عالی اجرایی استان مستقر و منصوب شد - باشند.
حاشیه ای بر مراسم تودیع و معارفه استانداران گیلان

دکتر فیاض زاهد نویسنده ، استاد دانشگاه و عضو شورای 30 نفری راهبردی کشور ، وزیر کشور و معاون سیاسی ایشان و هیات همراه از مهمان های ویژه مراسم بودند.

مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل استانداری گیلان به شایستگی سین برنامه را با دقت تدوین و چینش کرده بود و آقای سید هاشم حسینی  مدیر حوزه ریاست استاندار و مدیر کل روابط عمومی استانداری به اتفاق همه عوامل روابط عمومی به شکلی فعال در صحنه حاضر بودند.

این حضور تنها مربوط به چند ساعت برنامه امروز نبود، بلکه از چند روز قبل همه در تدارک این برنامه معرفی و خداحافظی بودند

.
قاری با صدایی دلنشین آیاتی از قرآن مجید را قرائت کرد و عزیزمان اقای پور احمد در حالی که مراسم به صورت مستقیم از شبکه سراسری خبر و شبکه باران پخش می شد  با شایستگی تمام و ادبیاتی در خور همایش سالن بزرگ فرماندهی انتظامی گیلان را اداره کرد

.
مشاهده برخی چهره های اصلاح طلب شامل فرماندارهای سابق و اسبق و دیگر مدیران اسبق استان و عده ای از چهره هایی که در دولت های قبلی مسئولیت هایی داشتند،  به نوبه خود توجهات را جلب کرده بود و گمانه زنی هایی در میان افراد حاضر جریان داشت

.!.
اینگونه احساس می شد که این برادران و خواهران شرف حضور پیدا کرده بودند تا با جلب نظر استاندار جدید در روزهای آینده بر مستندی تکیه بزنند و به گفته یکی از مدیران  حاضر در سالن ، با برخی از آنها طی دو هفته ای اخیر مذاکرات و هماهنگی هایی هم شده است که امری طبیعی محسوب می شود.!


واقعیت این است که تغییر یک اصل اساسی پذیرفتنی در هر جامعه به خصوص در جامعه ما همگام با  تغییر دولت ها به ویژه دولت ها از به اصطلاح اصلاح طلب و میانه رو به اصولگران  – امری طبیعی و جاری است.
در دولت های دهه هفتاد و هشتاد برخی از روسای جمهوری انتقادهایی داشتند که رئیس دولت بعدی مثلا دو ، سه و چهار هزار مدیر سراسر کشور را در زمانی کوتاه تغییر داده است، اما این رویه به یک سنت نانوشته  تبدیل شد و با تغییر دولت ها - تغییرات در مدیران پذیرفتنی شد..

مراسم اگر چه با یک ساعت تاخیر در هوای بارانی برای ورود وزیر کشور و هیات همراه آغاز شد ، اما همه مشتاق بودند تا ببینند و بشنوند که مسئولان استانی و دو استاندار قبلی و جدید در این مراسم چه خواهند گفت.
فیلم های زیبایی از گیلان عزیز با اطلاعات خوبی پخش شد که کاری از شبکه باران بود و مراسم با خیر مقدم گویی فکور معاون عمرانی استانداری استارت خورد و او به شایستگی از خدمات و تلاش های دکتر اسدالله عباسی استاندار گفت  و گفت : در مدت سه سال دولت سیزدهم این استاندار بومی، پر سابقه و با تجربه و دانش  شبانه روز نداشت و همه همت و توان و قدرت ارتباطی خود را برای مهم ترین مسائل استان گذاشت و به معنای واقعی کلمه ،  خستگی را خسته کرد.
فکور با بیان یک نمونه در دوره مسئولیت اش  توضیح داد: چند سال بود که چند پل مهم در شهرستان فومن  به دلیل عدم اختصاص بودجه ناتمام مانده بود و با همت و پیگیری استاندار در زمانی کوتاه بودجه لازم تامین و پل ها ساخته شد و مردم منطقه دعاگوی استاندار شدند

.
فکور در باره ابر پروژه های استان از جمله خط آهن رشت، کاسپین  -  گشایش کامل آزاد راه رشت و به قزوین در گلوگاه قزوین بعد از بیش از یک دهه – مساله مهم پسماند و مسائل زیست محیطی هم مطالبی بیان کرد و افزود: این پروژه ها که سالها  در دوران چندین استاندار بر زمین مانده بود، توسط دکتر عباسی و همکاری مدیران هر حوزه  به سامان رسید.
نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت و پس از ایشان گودرزی چگینی رئیس مجمع نمایندگان گیلان پشت تریبون قرار گرفتند و در آغازین کلمات و سخنان کوتاه شان  از تلاش های استاندار تقدیر و تجلیل کردند.

آنها با اشاره به آمار و اطلاعاتی گفتند ، عقب ماندگی ها و مشکلات گیلان بسیار است و برای حل همه آنها به زمان و مدیران شایسته ای مانند دکتر عباسی و دکتر حق شناس نیاز است که هر دوی آنها فرزند گیلان عزیز هستند.

عملکرد استانداران سالانه رصد و ارزیابی می شود

دکتر اسکندر مومنی وزیر با تجربه و کاردان کشور وقتی پشت تریبون قرار گرفت ، عنوان  کرد: یکی از برنامه های دولت چهاردم و وزارت کشور ارزیابی مستمر و سالانه استانداران است و براساس این رصد و ارزیابی استاندارها امتیاز می گیرند .
 
 مومنی در سالن اجتماعات فرماندهی انتظامی استان گیلان در شهر رشت که از جمعیت کامل بود با اشاره به اینکه  رصد و ارزیابی استانداران براساس معیارها و در چارچوب های مدون ، تصریح کرد: کارنامه استانداران برای ادامه مسیر در شاخص هایی چون افزایش وفاق و همبستگی در جامعه، میزان رضایتمندی مردم، ارتقاء مولفه های فرهنگی در جامعه، کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش تولید و اشتغال، پیشرفت استان بررسی می شود.
وی عنوان کرد: از دیگر شاخص های ارزیابی کارنامه یک ساله استانداران؛ اتمام و تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام که یکی از معضلات کشور ست همچنین بهبود فضای کسب و کار، کاهش تورم و فقر در جامعه، ارتقا شرایط زیست محیطی است.
وی اظهار کرد: البته اولویت این شاخص ها برای استان ها به علت شرایط خاص هر منطقه ، متفاوت است و بدیهی است که ارتقاء شرایط زیست محیطی برای گیلان بیش از سایر عرصه ها حائز اهمیت ویژه است.
وزیر کشور در موضوع انتخاب استانداران با بیان اینکه با انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور دوره جدیدی با محوریت وفاق و همدلی آغاز شده است، گفت : رئیس جمهور در دوران تبلیغات انتخاباتی شعار وفاق ملی را مطرح کرد و بر این عهد هم استوار ماند و بعد از حضور در دولت آن را محقق کرد.
وی افزود : وی معتقد است یک تفکر، جناح و نگرش به تنهایی نمی تواند کشور را اداره کند و برای سازندگی و پیشرفت در همه زمینه ها باید همگان به میدان بیایند و کمک کنند.
وفاق ملی یک اولویت مهم است
وی تصریح کرد: دولت تغییر کرده و امروز باید از همه نگاه ها و جریان های سیاسی کشور استفاده شود و رئیس جمهور در تشکیل کابینه صادقانه این امر را پیاده کرد.
مومنی تصریح کرد: ما هم باید این مسیر را ادامه دهیم چنانکه در انتخاب استانداران هم همینگونه عمل می شود و همه استانداران نیز باید در اداره استان این مسیر را ادامه داده و بر این عهد پایبند باشند.
وی عنوان کرد: با دستور رئیس جمهور برای تعیین استانداران کمیته ای تعیین و شاخص هایی هم مشخص شد تا بر اساس آن افراد شایسته و کارآمد برای جایگاه استانداری ها انتخاب شود.
وی افزود : به تاکید مکرر رئیس جمهور ، افراد منتخب برای استانداری ها در کنار دارا بودن شاخص ها و شرایط تعیین شده باید اهل وفاق و مدارا و تعامل با همه جریان های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باشند.
وزیر کشور افزود: یکی از اولویت های مورد تاکید دکتر پزشکیان که به عنوان شاخصی در انتخاب استانداران مورد توجه جدی است، مردم مداری و مدارا با همه اقشار مردم است .
وی ادامه داد:برای گیلان هم بر اساس همین رویه و شاخص های تعیین شده درکارگروه و کمیته استاندار انتخابات شد و هادی حق شناس از امروز به عنوان استاندار گیلان مشغول به کار می شود
 
حق شناس تجریبات و دانش لازم را برای این مسئولیت دارا است


وی در خصوص انتخاب دکتر هادی حق شناس بعنوان استاندار گیلان گفت: یکی از ملاک های ارزیابی موفقیت در مسئولیت های قبلی وی اعم از سطوح ملی و استانی بود و تقاضا برای بازگشت ایشان  به استانداری گلستان زیاد بود اما یکی از شاخصه هایی که گذاشتیم این  است که هیچ استانداری نباید در یک استان تکرار شود.
وزیر کشور ادامه داد: حق شناس تحصیلات و تجربیات لازم و متناسب را برای این مسئولیت دارد و امید است با تمام توصیه‌هایی که قبلا گفته شد و با همراهی و همکاری همه بخش ها و اجزاء استان در مدیریت استان موفق باشد؛ زیرا به تنهایی هرگز نمی تواند به نتیجه مطلوب برسد زیرا رمز پیشرفت و موفقیت استان بسیج همه منابع، تمامی امکانات و همه نگرش ها و ظرفیت هاست.
مومنی یکی از بزرگترین سرمایه‌های استان گیلان را سرمایه انسانی و تعداد دانشگاه های فراوان با دانشجویانی نخبه در مراکز آموزش عالی استان و سراسر کشور عنوان کرد.




همه همت و تلاشم را برای پیشرفت گیلان و مردمانش گذاشتم

نوبت به دکتر عباسی رسید و او با آمارهای  مستند و متقن و در حالی که لحظاتی بغض گلویش را گرفته بود، از شاخص ها، ملاک ها و مستندات  برجسته توسعه در گیلان گفت.
استاندار عباسی از خط آهن رشت ، کاسپین – گشایش آزاد راه رشت ، قزوین – حل معضل حدود چهل ساله پسماند در منطقه سراوان رشت تا مرز 86 درصد – احیای 116 واحد تولیدی تعطیل یا راکد – حرکت های بزرگی در حوزه دانش بنیان ها – رشد اشتغال در گیلان از حدود 10 درصد به حدود 7/6 درصد – تحرکات در بخش اقتصاد دریا محور – پیشبرد کارهای سالم سازی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود و ساخت تصفیه خانه در شهرکهای صنعتی  و بخشی از شهر صنعتی ، زندان لاکان، مسکن مهر و .... – حل مشکل کم آبی در دو سال گذشته در شرایط کم آبی شدید و تشکیل قرار گاه تامین آب زراعی، و .....با اتکای بر مستندات از منابع کشور مانند مرکز آمار ایران سخنان مجملی ایراد کرد.


اقتصاد گردشگری از اولویت های استان گیلان است

دکتر هادی حق شناس هم زمانی که پشت تریبون قرار گرفت ، از کارهای پیش رو خود و همراهانش گفت و توضیح داد: باید به محیط زیست استان – احیای تالاب انزلی که زندگی مردمان سه شهرستان انزلی، صومعه سرا و فومن به آن بستگی دارد – ضرورت توسعه بخش گردشگری و تقویت حوزه اقتصاد در این عرصه – توجه به مناطق محروم تر در حاشیه شهرها و روستاهای دور افتاده و چند حوزه مهم و تاثیر گذار در راستای بهبود شرایط استان و طی شدن روند توسعه پایدار سخن گفت و از مدیران روزهای آینده خواست که باید با وفاق ملی و دست در دست هم بر این امور فائق بیایند و کارنامه خوبی از خود بروز و ظهور دهند.
مراسم با تقدیم لوح تقدیر به دکتر عباسی و تقدیم حکم استاندار شدن دکتر حق شناس به پایان رسید و حاضران نزدیک به سه ساعت و نیم در سالن اجتماعات فرماندهی انتظامی ناظر این برنامه  تودیع و معارفه در خور توجه بودند./
به امید روزهای بهتر با وفاق ملی و همدلی برای پیشرفت ، توسعه پایدار و تقویت بنیه های اقتصادی استان گیلان

مدیریت پایگاه خبری، رسمی گیلان 24

گروه رسانه ای ایران " گرا" .

گیلان 24 + گروه رسانه ای گرا
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید