کد : 1772 ۳مهر ۱۴۰۳ ساعت 18:04

موزه شهدای گیلان در رشت افتتاح شد

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس صبح امروز سه شنبه سوم مهر ماه موزه‌ی شهدای، بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان در رشت افتتاح شد.
موزه شهدای گیلان در رشت افتتاح شد

به گزارش گروه رسانه ایرا ن " گرا" این موزه با حدود هزار متر مساحت دارای ۴۸ غرفه است که ۵۸۰ اثر موزه ایی از ۱۱۰ شهید گیلان در آن طراحی شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، هدف از راه اندازی این موزه را ایجاد فرصتی برای بهره گیری نسل جدید، به ویژه دانش آموزان و دانشجویان از سیره و آثار برجای مانده از شهدای این مرز و بوم دانست و افزود: هم اکنون آثار موزه ایی حدود ۹۰۰ شهید از مجموع ۸ هزار شهید گیلانی جمع آوری شده و تلاش می‌شود تمام این آثار در قالب موزه‌های شهدا در استان برای دید عموم به نمایش گذاشته می‌شود.
محمدرضا داوطلب همچنین افزود: اکنون حدود ۲۲۰ هزار سند از مجموع ۸ هزار شهید گیلانی در دست است و ۲ هزار و ۳۰۰ شهید استان هم وصیت نامه دارند.

استاندار درحاشیه‌ی بازدید از موزه‌ی شهدای گیلان بر لزوم جمع آوری، حفظ و نگهداری صحیح آثار موزه ایی شهدا تاکید کرد وگفت: راهکار‌هایی باید برای تسهیل در روند بهره گیری از آثار موزه‌ی شهدا برای نسل جدید اندیشیده شود.
دکتراسدالله عباسی شهدا را بزرگترین سرمایه‌های کشور برای رسیدن به قله‌های عزت و اقتدار دانست و بر لزوم تاسی از سیره‌ی شهدا تاکید کرد.
سردار حمید دامغانی، فرمانده سپاه قدس گیلان نیز جمع آوری آثار و تهیه و تدوین سیره و زندگینامه‌ی شهدا را در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم دانست و بهره گیری از زیرساخت‌های فضای مجازی در روند تجهیز و توسعه‌ی موزه‌ها تاکید کرد.

افتتاح موزه شهدای گیلان در رشت
همچنین در ادامه این مراسم، استاندار به همراه سردار حمید دامغانی، فرمانده سپاه قدس گیلان و امیر دریادار دوم حمیدرضا سعادت، فرمانده‌ی منطقه‌ی چهارم دریایی و فرمانده ارشد ارتش در استان در منزل جانباز ۷۰ درصد حسین فرحناک در رشت حضور یافتند و با این سرمایه ارزشمند دفاع مقدس دیدار و گفت‌وگو کردند

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید