کد : 1696 ۲۱شهریور ۱۴۰۳ ساعت 15:33
گروه رسانه ای ایران " گرا"، این ضایعه مولمه را به علمای بزرگوار و خانواده معزا تسلیت عرض می کند

پیام های تسلیت مقام های گیلان به مناسبت ارتحال آیت الله محفوظی - یک روز عزای عمومی

پایگاه خبری ، رسمی گیلان ۲۴: در پی درگذشت آیت الله عباس محفوظی گیلانی از فقها و استادان حوزه علمیه قم و همراهان نهضت امام راحل (ره) مقام های استان از جمله استاندار، رئیس کل دادگستری و رئیس مجمع نمایندگان در خانه ملت پیام های تسلیت صادر کردند.
پیام های تسلیت مقام های گیلان به مناسبت  ارتحال آیت الله محفوظی - یک روز عزای عمومی

:به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، در متن پیام استاندار آمده است......

خبر ارتحال عالم ربانی ، یار دیرین حضرت امام خمینی (ره) ، مرجع تقلید گیلانی و از اساتید حوزه علمیه قم ، حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ عباس محفوظی موجب تأسف و تألم فراوان گردید.

آن مرد بزرگ و الهی سراسر عمر با عزت و پُربرکت خود را در مسیر روشن اعتلای اسلام و آموزه‌ها و ارزش‌های آن و اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کار بست و سرمنشا ثمرات ارزشمند و برکات فراموش نشدنی بود که تجلی آن در تربیت شاگردانِ فراوان نِمود عینی دارد.

اینجانب این ضایعه بزرگ را به محضر حضرت ولی‌عصر (عج) ، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) ، حوزه‌های علمیه ، ملت شریف ایران و به ویژه مردم شریف گیلان ، جامعه علمی کشور ، بیت معظم و شاگردان و علاقه‌مندان ایشان تسلیت عرض نموده و برای روح ملکوتی آن عالم ربانی رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل مسالت می‌نمایم

 

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری گیلان


ارتحال غم بار عالِم پارسا و فقیه وارسته گیلانی ، مرجع گرانقدر ، آیت‌الله العظمی حاج شیخ عباس محفوظی (قدس سره الشریف) از شاگردان و همراهان نهضت امام خمینی (ره) مایه اندوه و تألم گردید.

اینجانب فقدان این عالم بزرگ را به حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی، حوزه‌های علمیه، شاگردان آن فقید سعید، مردم ارجمند استان گیلان و رودسر، بیت شریف معظم له تسلیت و تعزیت می‌گویم وبرای آن عالم مهذّب، علوّ درجات و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه پروردگار متّعال خواستارم

****


در متن پیام تسلیت مهرداد گورزوند چگینی رئیس مجمع نمایندگان  آمده  است:
رحلت عالم و مجاهد وارسته، آیت‌الله العظمی محفوظی از مراجع عظام تقلید و از شاگردان و همراهان نهضت امام خمینی (ره) موجب تاثر و تالم شد.

در کارنامه سراسر درخشان آن مجاهد و عالم وارسته، علاوه بر جدیت در درس و بحث و تألیفات، اقدامات شایسته‌ای در امور علمی و خیریه و دستگیری از نیازمندان توأم با اخلاق حسنه و مهربانی کم نظیر به وفور به چشم می‌خورد.

حضور ایشان در مبارزات، از ابتدای شروع نهضت اسلامی و همراهی با بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری و بار‌ها دستگیری، زندان و تبعید، برگ زرینی در زندگی سراسر تلاش و مجاهدت ایشان است.

اینجانب به همراه نمایندگان گیلان فقدان آن فقیه متعهد را به خانواده محترم محفوظی، مردم شهید پرور استان، ملت بزرگ ایران اسلامی و مسلمانان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

امید است که روح بلند ایشان در جوار حضرت حق آرام و مورد رحمت و آمرزش الهی قرار گیرد.

*****

نماینده ولی فقیه در گیلان پنج شننبه را عزای عمومی اعلام کرد

در پی رحلت آیت الله عباس محفوظی متولد رودسر، از روحانیان و فقهای برجسته حوزه علمیه قم، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، فردا پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ را برای تجلیل و تکریم این عالم ربانی در استان عزای عمومی اعلام کرد.

آیت الله محفوظی گیلانی از علمای حوزه علمیه قم شامگاه ۲۰ شهریور، پس از تحمل یک دوره بیماری، در ۹۶ سالگی به دیار باقی شتافت.آیت‌الله عباس محفوظی گیلانی متولد ۱۸ مرداد ۱۳۰۷ در شهرستان رودسر و از علمای برجسته حوزه علمیه قم، فقیه و سیاستمدار ایرانی دیشب دار فانی را در قم وداع گفت.

 

***

سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان در پی ارتحال آیت‌الله عباس محفوظی رضوان الله تعالی علیه از شاگردان و همراهان نهضت امام خمینی (ره)، در پیامی فقدان این عالم ربانی را تسلیت گفت.
در بخشی از پیام فرمانده سپاه گیلان آمده است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
رحلت عالم ربانی آیت الله العظمی عباس محفوظی «رضوان الله تعالی علیه» موجب تاسف و تالم شد.
آن فقیه وارسته و استاد بزرگ حوزه، عمری را در راه تبلیغ دین ، نشر معارف اسلامی و تألیف و تربیت شاگردانی متعهد و مکتبی سپری کرد و در این عرصه، منشاء آثار و برکات ارزشمند و جاودانه‌ای شد.
اینجانب فقدان غمبار این عالم بزرگ را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (روحی و ارواحنا له الفداء)، رهبر معظّم انقلاب اسلامی (مدّظلّه العالی)، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های معزز علمیه، شاگردان و دوستداران و بیت شریف آن بزرگوار تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند متعال برای روح پرفتوح آن فقید سعید، علو درجات و غفران واسعه و برای بازماندگان محترم، صبر و اجر جمیل توأم با سعادت و سلامتی خواستارم

 

****


آیت الله رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در پیامی ارتحال مرجع عالیقدر آیت الله محفوظی را موجب تالم و تاسف دانست.
در بخشی از پیام تسلیت آیت الله رمضانی آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله وانا الیه راجعون
قال رسول الله صلی الله علیه وآله: إذا ماتَ المؤمنُ الفَقیهُ ثُلِمَ فی الإسلامِ ثُلمَةٌ لا یَسُدُّها شیء.
خبر ارتحال غم انگیز مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی محفوظی رحمت الله علیه موجب تاثر و تاسف شد.
آن مرجع وارسته و استاد اخلاق مسلط در مباحث معقول و منقول با سابقه‌ای طولانی در تدریس و تربیت شاگردان حوزه، آثار و تألیفات بسیاری از خود بجای گذاشت و عمر شریف خود در ترویج شعائر اسلامی، فقه و معارف اهل بیت علیهم السلام صرف نمود.
آن فقیه فرزانه قبل از پیروزی انقلاب در همراهی و یاری امام و امت بسیار فعال بود و بار‌ها زندانی شد و بعد از پیروزی انقلاب به نمایندگی امام با حضور در دانشـگاهها، عضویت در جامعه مدرسین، نمایندگی مجلـس خبرگان رهبری و عرصـه‌های مختلف، همواره همراه و پشتیبان ولی فقیه و در بسیاری از عرصه‌های حساس مانند رسیدگی به مشکلات نیازمندان اعم از طلاب و عموم مردم موثر و تلاش‌های فراوانی داشت.
اینـجانب ضـایعه فقـدان آن اسـتاد بزرگ و مرجع خلیق و خدوم را به سـاحت مقدس حضـرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری مدظله العالی، مراجع عظام تقلیدحفظهم الله، حوزه‌های علمیه و شاگردان و علاقمندان و بیت شریف ایشان خصوصا مردم شریف و مؤمن استان گیلان تسلیت و تعزیت عرض مینمایم.
از درگاه حضرت حق جل جلاله برای روح بلند آن فقید سعید، علوّ درجات و حشر با موالیانش و برای همه متعلقین و بازماندگان خصوصا فرزندان مکرم و گرامی صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم

 

****

 

آیت الله اشکوری در پی ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی محفوظی پیام تسلیتی صادر کرد.
در متن پیام تسلیت آیت الله اشکوری آمده است: رحلت عالم مجاهد فقیه عالی مقام، حضرت آیت الله حاج شیخ عباس محفوظی را به حوزه‌های علمیه، علما و مراجع عالیقدر به ویژه رهبر معظم انقلاب و مردم بزرگوار گیلان خاندان آن مرحوم به ویژه جناب دکتر محمد صادق محفوظی تسلیت عرض نموده و رحمت و رضوان الهی و حشر محمد و آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین را از خداوند کریم برای ایشان مسئلت می‌کنم

 

*****

گروه رسانه ای  ایران " گرا"  شامل مدیران 12 رسانه مکتوب، مجازی و چند رسانه ای -  این ضایعه مولمه را به علمای بزرگوار گیلان و سراسر کشور هم چنین به بیت معظم آن بزرگوار تسلیت و تعزیت عرض کرده و  رضوان الهی برای آن عالم جلیل القدر را  از درگاه احدیت مسئالت می کند. روحشان شاد

 

پایگاه خبری ، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید