کد : 1577 ۲شهریور ۱۴۰۳ ساعت 09:12
دیدگاه،

چرا قالیباف راهبرد همکاری با پزشکیان را دنبال می‌کند؟

یکی از سوالاتی که ممکن است این روزها از آقای قالیباف و جریان نواصولگرایی پرسیده شود این است که چرا قالیباف به جای تقابل و تعارض با رئیس جمهور جدید، فضا را مثبت و هماهنگ پیش می‌برد و در مواردی به او کمک هم می‌کند؟ این کنشگری را می‌توان در چند سطح تبیین کرد.
چرا قالیباف راهبرد همکاری با پزشکیان را دنبال می‌کند؟

1️⃣  مسئله‌ی قالیباف توسعه و پیشرفت کشور مبتنی بر آرمان‌های انقلاب اسلامی است. او برای دستیابی به این هدف اساسی، حاضر است انواع کنشگری‌های سیاسی را در چارچوب عقلانیت انقلابی و گفتمان انقلاب اسلامی انجام دهد. همکاری برادرانه با شهید رئیسی در مجلس یازدهم هم دقیقا به همین علت بود. حالا هم که مردم شخصی را برای ریاست جمهوری انتخاب کرده‌اند، او وظیفه خود می‌داند که در همین چارچوب به او کمک کند. کنش آقای پزشکیان در یک ماه و نیم اخیر نیز نشان از پایبندی او به این چارچوب کلی و کلان دارد. گرچه تفاوت و حتی اختلاف سیاسی بین دو نفر واضح است اما وقتی آقای پزشکیان در تلاش برای ایجاد وفاق در مسیر پیشرفت کشور است، قالیباف حتما در این مسیر به او کمک خواهد کرد.
2️⃣ علاوه بر این نکته‌ی کلی که برای هر رئیس جمهور صالحی قابل انطباق است، مسئله اساسی دیگر تاکید محکم رهبر معظم انقلاب بر همکاری برای به موفقیت رساندن دولت آقای پزشکیان است. قالیباف، سرباز ولایت و نواصولگرایی گفتمانی مبتنی بر تبعیت عملی از ولی فقیه است. لذا باتوجه به توصیه‌های جدی و محکم ایشان، ما وظیفه خود را کمک حداکثری به آقای پزشکیان می‌دانیم. گرچه مرزبندی سیاسی مشخص بین ما وجود خواهد داشت اما در عرصه عمل، همکاری حداکثری خواهد بود.
3️⃣  بحث دیگر مربوط به شخصیت آقای پزشکیان است. رئیس جمهور در اظهارات و عملکرد خود نشان داده که قصدی برای درگیری ندارد و اتفاقا می‌خواهد فضای کشور را آرام و روبه وفاق پیش ببرد. همکاری قالیباف با او می‌تواند ضامن دور نگه داشتن وی از تندروهای جریان اصلاحات باشد. همانطور که این دسته از افراد، از فهرست پیشنهادی پزشکیان ناراحت و عصبانی شدند. همچنین ارائه برخی پیشنهادها و راهکارها به او توسط قالیباف، قطعا به نفع کشور خواهد بود.
البته اینجا باید این موضوع را یادآوری کرد که مجلس و رئیس آن وظایفی را در حوزه ریل‌گذاری برای دولت و نظارت بر حسن اجرای آن به عهده دارند که قالیباف حتما به آن وظایف عمل خواهد کرد. ضمن اینکه اصل در این مباحث اجرایی و قانونی، توجه به امر کارشناسی و تخصصی به دور از نگرش سیاسی و جناحی است. لذا در رای اعتماد هم باوجود نگاه مثبت به فهرست پیشنهادی، اصل بر همین قواعد کارشناسی و اساسی خواهد بود.

🔹کلام اخر، اینکه دکتر محمد باقر قالیباف با وجود تفاوت سیاسی آشکار و مرزبندی بدون رودربایستی با اصلاحات، به واسطه قاعده حکمرانی، دستورات مصرح رهبر معظم انقلاب و شخصیت و رفتار آقای پزشکیان موظف است که در عمل همکاری برادرانه داشته باشد
.

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید