کد : 1574 ۱شهریور ۱۴۰۳ ساعت 17:39
مدیر کل محیط زیست گیلان:

مشاهده پرچم آبی در ساحل یعنی آب دریا سالم است

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به نصب پرچم در شناگاه‌ها به عنوان نشانه تمیز بودن آب دریا، افزود: رنگ پرچم آبی به معنای آلودگی نداشتن و سلامت آب دریا در آن منطقه است.
مشاهده پرچم آبی در ساحل یعنی آب دریا سالم است

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان  امروز در مراسمی  از اجرای مرحله نخست طرح پرچم گذاری شناگاه‌های سواحل شمالی کشور در طرح سالم‌سازی جفرود منطقه آزاد انزلی خبر داد و گفت: در شناگاه‌هایی که از نظر سلامت تایید شوند، پرچم‌های آبی نصب می‌شود.
وی تاکید کرد: پرچم زرد احتمال خطر آلودگی و نبود پرچم ممنوعیت شنا در آب‌های آن منطقه را نشان می‌دهد و عامل اصلی آلودگی میکروبی شناگاه‌ها تخلیه فاضلاب‌های تصفیه نشده در آب دریا است بنابر این در چنین آبی هرگز شنا نکنید.

مدیرکل بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور هم  گفت: با توجه به سفر بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد گردشگران کشور به سواحل دریای خزر، برای نخستین بار در سواحل شمالی، طرح پرچم گذاری شناگاه‌ها در ساحل جفرود منطقه آزاد انزلی با هدف اطلاع رسانی در خصوص وضعیت سلامت دریا برای شنا و فعالیت‌های دریانوردی آغاز شد.

امید صدیقی با اشاره به اجرای این طرح با تفاهم‌نامه بین وزارت کشور، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست، افزود: پایش و نظارت برای رعایت ضوابط و استاندارد‌های زیست محیطی در شناگاه‌ها از جمله وظایف سازمان حفاظت محیط زیست است

نگاه رسانه:

چقدر عالی است این ایده و اجرای آن که به مردم منطقه و گردشگران هشدار می دهد در کدام منطقه می توانید در سلامت جسمی شنا کنید و از شنا در نواحی آلوده و خطرناک پرهیز شود.

حیرت انگیز است که چرا برخی طرح ها در کشورمان تا این حد دیرهنگام به مورد اجرا گذاشته می شود و توسعه آن با کندی صورت می گیرد که امیدواریم به سرعت این طرح در سراسر دریای خزر و دیگر دریاها و دریاچه ها و رودخانه های دارای قابلیت شنا نصف شود و مردم تکلیف خود شان را بدانند.

ناگفته نماند که یکی از مهم ترین گام های در این عرصه و همه زمینه ها اطلاع رسانی دقیق ، وسیع و به هنگام در همه رسانه های کشور است که همه مردم به آن ها دسترسی داشته باشند.

م، محمدپور - مدیر مسئول  گیلان 24 و چند رسانه ای واکنش خبر

اول شهریور 1403

..

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید