کد : 1552 ۲۹مرداد ۱۴۰۳ ساعت 15:36
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد،

۳۱ کیلومترآسفالت راه روستایی و بهره برداری از ۶۱۵ خانه در روستاها

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: مدیرکل بنیاد مسکن گیلان اعلام کرد: در هفته دولت امسال ۳۴پروژه عمرانی با صرف اعتباری بالغ بر ۴۷۰ میلیارد ریال در روستاهای استان به بهره‌برداری می رسد.( هفته دولت اول تا هفتم شهریور ماه است)
31 کیلومترآسفالت راه روستایی و بهره برداری از 615 خانه در روستاها

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، مهندس حامد دائمی در نشست خبری به مناسبت در پیش بودن هفته دولت، اجرای ۳۱ کیلومتر آسفالت روستایی را بارزترین پروژه های یادشده اعلام کرد و افزود: در بخش مسکن روستایی هم ۶۱۵ واحد مسکن روستایی با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال( ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال آورده مردم و متقاضیان هدف ) در ۱۶ شهرستان به بهره برداری می رسد.

وی اقدامات اداره کل بنیاد مسکن گیلان طی سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳را تشریح کرد و گفت: شاخص تهیه و اجرای طرح هادی در استان گیلان در سال ۱۴۰۰، ۴۷ درصد بود که با ۱۳ درصد رشد این رقم در سال ۱۴۰۳ به ۶۰ درصد رسید و این اداره کل در هزار و ۲۵۷ روستای استان اقدامات اجرایی عمرانی انجام داد.

وی اضافه کرد: ۸۱۷ پروژه عمرانی نیز در حوزه پروژه‌های مدیریت و برنامه ریزی شده با اعتبار بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال در سطح روستاها انجام شد که شامل حدود سه میلیون متر مربع آسفالت در ۷۲۰ کیلومتر معابر روستایی بود.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات طی سال گذشته در راستای تثبیت مالکیت سند روستایی در شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار استان بود که ۲۳ هزار جلد سند مالکیت روستایی صادر شد و اکنون این اداره کل ۱۷۰ هزار جلد سند روستایی در این استان صادر و به متقاضیان تحویل داده است .

دائمی گفت: هدف‌گذاری این اداره‌کل در راستای انجام به تکالیف قانونی برنامه هفتم توسعه تهیه و بازنگری طرح هادی روستایی بود که شاخص اجرای این طرح در روستاهای استان در سال ۱۴۰۰ از ۹۷ درصد طی سه سال به ۹۹ درصد افزایش یافت و در ۴۹۵ روستا این طرح ها با بیش از ۶۶۰ میلیارد ریال اعتبار در حال تهیه و بازنگری است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان تصریح کرد: در بخش تولید و مقاوم سازی مسکن روستایی هم که از سال ۱۳۸۴ بنیاد مسکن اجرای آن را برعهده گرفت نیز میزان تسهیلات پرداختی در این بخش از ۵۰ میلیون ریال به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله در سال ۱۴۰۳ افزایش یافت.

وی تاکید کرد: طی سه سال گذشته شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی نیز از ۵۳ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۵۹ درصد رسیده است ؛در تولید مسکن روستایی نیز از محل پرداخت تسهیلات مسکن روستایی ۲۳ هزار متقاضی واجد شرایط روستایی شناسایی و به بانکهای عامل معرفی شدند و بانکهای عامل تاکنون با ۱۹ هزار و ۳۰۰ واحد عقد قرار داد کرده و این افراد قسط نخست را نیز دریافت کرده اند.

دائمی اظهار کرد: در راستای اجرای ماده چهار قانون ساماندهی اراضی ملی که از سال ۸۷ تصویب شد نیز ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی ملی که در داخل طرح های روستایی قرار دارند شناسایی شدند که هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی از این مقدار طی سه سال گذشته تحویل مردم شده است.

وی یاد آوری کرد: پروژه نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت نیز در استان گیلان با محوریت پروژه های ۶۲۴ واحدی رشت، ۳۶ واحدی بندرانزلی، ۱۲۰ واحدی لنگرود و ۲۷۰ واحدی گروه ساخت در حال انجام است ؛ در بخش مسکن محرومان هم تاکنون با همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان از سهمیه هزار و ۴۸۰ واحدی گیلان که باید طی سه سال احداث شود، گیلان توانست فراتر از سهمیه ۳۰۰ واحدی که برای امسال در نظر گرفته شده بود عمل کرده و زمین مورد نیاز ساخت ۵۲۵ واحد را تامین کند و هم اینک مراحل احداث پروژه ۱۸ واحدی شهرستان شفت آغاز شده است.

دائمی در خصوص تامین زمین مورد نیاز اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها هم گفت: دولت سیزدهم برای تامین زمین مورد نیاز این طرح ۷۰۰ هکتار از زمین‌های مستثنیات دولتی را شناسایی کرد و با وجود محدودیت‌ها و مممنوعیت‌های اراضی در سطح استان گیلان توانست ۶۵ هکتار را در "سامانه تم " ثبت کند؛ اولویت واگذاری زمین در روستاها به مردم بومی ساکن در همان روستا و طرح جوانی جمعیت قرار دارد.

وی اقدام دیگر این بنیاد در سه سال گذشته را تعیین تکلیف برخی از پروژه های باقی مانده مسکن مهر از سنوات قبل اعلام کرد و افزود: چهار پروژه با همکاری راه و شهرسازی در شهرستانهای رشت ، فومن، املش و سیاهکل در حال انجام است و در این راستا ۷۳ دستگاه آسانسور از محل صندوق و زمین و مسکن با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال تهیه و وارد استان شده است و بصورت ۱۰۰ درصد رایگان در این پروژه ها اجرا خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان اظهار کرد: از محل حساب ۱۰۰ امام نیز رشد خوبی را در بخش آورده‌های مردمی شاهد هستیم که میزان کمک برای تامین مسکن از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سال ۱۴۰۰ اکنون به ۷۰ میلیارد ریال رسیده است که صرف جامعه هدف متقاضیان محروم می شود
.

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید