کد : 1528 ۲۵مرداد ۱۴۰۳ ساعت 23:12
تیتر مفهومی که رسانه ها و مدیران چند بار آن را بخوانند

خبرنگاران مانع لغزش مدیران می شوند

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: بازرس کل گیلان با اشاره به اینکه خبرنگارها و رسانه ها مانع لغزش مدیران می شوند، گفت: خبرنگار هیچ‌گاه در تقابل با یک مدیر نیست بلکه گاهی مانع لغزش او می شود و قشری پاک‌دست، خوش‌فکر و امانت‌دار هستند
خبرنگاران مانع لغزش مدیران می شوند

به گزارش  گروه رسانه ای ایران " گرا" به نقل از روابط عمومی بازرسی‌کل استان گیلان، دکتر احمد آقایی به وظایف سازمان بازرسی اشاره کرد و گفت: سازمان بازرسی به عنوان عالی‌ترین نهاد نظارتی در بین دستگاه‌های دولتی در جهت حسن اجرای امور و اجرای صحیح قوانین گام برمی‌دارد؛ لذا تمام تلاش ما در جهت مطالبات و حقوق مردم است .
وی  تصریح کرد: صیانت از میراث آبا و اجدادی و زیست‌ بوم مانند جنگل هیرکانی یکی دیگر از وظایف این سازمان است که همچون گذشته با همت بلند و همکاری اصحاب رسانه تداوم خواهد داشت تا دست غارتگران، سودجویان و فرصت‌طلبان کوتاه شود.

آقایی به اصحاب رسانه به عنوان بازوان پر توان حاکمیت اشاره و عنوان کرد: این قشر پرتلاش قابل احترام و تکریم هستند و مبنای این احترام در سوره قلم آمده است که این مسئله نشان‌دهنده تقدس این جایگاه است؛ لذا یک خبرنگار در نظام اجتماعی در راستای جهت‌دهی افکار عمومی، خالصانه و صادقانه عمل می‌کند و هیج چیز مانع این امر خطیر نخواهد شد چون خبرنگاران، حقیقت‌نگار، راست‌کردار و واقعیت‌پندار هستند.

بازرس‌کل استان گیلان با بیان اینکه وجه اشتراک سازمان بازرسی با اصحاب رسانه، فرهنگ‌سازی در جهت صیانت، پیشگیری و حفظ باورها است، گفت: دامنه استان بسیار زیاد است و طبعاً بسیاری از مسائل از دید ما پنهان است اما خبرنگاران در اوج آگاهی به ما کمک می‌کنند تا در جهت صیانت از جامعه گام برداریم.

وی ضمن اشاره به وظیفه ذاتی سازمان بازرسی که اصلاح امور است، افزود: مدیران به تمام قوانین احاطه ندارند و اگر مدیری به مشورت سازمان اعتنا نکرد به دستگاه قضایی سپرده خواهد شد و در این راستا هیچ مماشات، تسامح و تساهل نخواهیم داشت.

بازرس کل استان گیلان ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 46 گزارش با 182 پیشنهاد اصلاح امور به دستگاه‌های اجرایی ارسال شده همچنین 4 گزارش تعقیب کیفری به محاکم قضایی با معرفی 8 نفر از کارکنان دستگاه‌های بازرسی شونده و ۲۸ گزارش تعقیب اداری به هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان دولت و نهاد ریاست جمهوری با معرفی 72 نفر از مسئولین و کارشناسان دستگاه اجرایی ارسال گردیده است.

وی همچنین اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون ۷8۶ شکایت به سامانه ملی رسیدگی به شکایات و اعلامات سازمان بازرسی رسیده که از این تعداد حدود 90 درصد مورد رسیدگی (اتمام یافته) و مابقی در دست رسیدگی است. همچنین 1254 اعلامیه (گزارش فساد) از طرف شهروندان گزارش شده است که از این تعداد به 1125 مورد رسیدگی و مابقی در حال رسیدگی است

 

 

******* 2

مردم گیلان تصاحب اراضی ملی را به بازرسی اطلاع دهند

احمد آقایی در حاشیه بازدید از برکه پریان شهرستان آستارا گفت: حسب گزارش مردم شهرستان آستارا در سال ۱۳۹۹ مبنی بر قصد تصرف و تصاحب زمینی موسوم به برکه پریان  بازرسی کل استان گیلان به این پرونده ورود و با بررسی مدارک موجود دستور عدم صدور هر گونه سند برای این عرصه را صادر کرد.

بازرس کل استان گیلان خاطرنشان کرد: در شهریور ۱۴۰۲ سند مالکیت به نام دولت به نمایندگی منابع طبیعی شهرستان صادر و سپس بر اساس ماده ۱۰ قانون زمین شهری و همچنین دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور سند این عرصه به سازمان ملی زمین و مسکن برای بهره برداری عام المنفعه مردم آستارا منتقل شد.

وی با بیان اینکه برکه پریان با پیگیری‌های تاثیرگذاری که از سوی شهرداری آستارا و حمایت‌های بازرسی گیلان صورت گرفت، از چنگال سودجویان خارج و به مردم برگردانده شد افزود: امروز اسناد این برکه به طور رسمی به شهرداری آستارا تحویل داده می‌شود و امیدورایم شهرداری با بستن قرارداد‌های خوب و طرح‌های توسعه یافته و تاثیر گذار در راستای بالا بردن سطح امیدآفرینی و رفاه مردم گام بردارد.

آقایی با اشاره به اینکه قانون گذار دست غارتگران را قطع خواهد کرد افزود: بازرسی کل گیلان با ۶ گروه نظارت و بازرسی از بازرسان و مدیران ارشد آمادگی دارد تا در راستای بالا بردن اعتماد مردم و کوتاه کردن دست سودجویان اقدام‌های عملی و مستمری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه گردشگری ویژگی بارز شهرستان آستارا است،گفت: این شهرستان مرزی به عنوان پیشانی استان گیلان، شهرستان حائز اهمیتی است و به همین دلیل نباید برای توسعه شهری و شهرستانی مهمترین موضوعات از جمله امنیت غذایی و کشاورزی را به فراموشی سپرد.

بازرس کل استان گیلان در پایان بیان کرد: مردم در صورت مشاهده هر نوع سودجویی و تصاحب اراضی ملی سریعاً به بازرسی گیلان و سایر دستگاه‌های نظارتی یا دادستان‌ها اطلاع دهند تا با اقتدار قانونی، متولیان امر ورود کنند.

 

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید