کد : 1523 ۲۴مرداد ۱۴۰۳ ساعت 23:43
مدیر کل سیاسی،انتخابات و تقسیمات گیلان:

وفاق ملی و در کنار هم بودن مهمترین نیاز کنونی کشور است

گروه رسانه ای ایران " گرا" : مدیر کل سیاسی ، انتخابات و تقسیمات کشوری استان گیلان اعلام کرد: در شرایط بسیار حساس کشور و با روی کار آمدن دولت جدید و براساس توصیه های موکد مقام معظم رهبری ، وفاق ملی و در کنار هم بودن با هدف تداوم آرامش و امنیت ضرورتی لازم و اجتناب پذیر است.
وفاق ملی و در کنار هم بودن مهمترین نیاز کنونی کشور است

جواد شفیعی ثابت در مصاحبه ای  تحلیلی و اختصاصی با این گروه رسانه ای عنوان کرد:  یکی از نکاتی که  این روزها همزمان با تغییر دولت و شعار رئیس دولت چهاردهم قبل و بعد از رقابت های انتخاباتی مبنی بر  وفاق ملی ، این است که همه باید در کنار برای عزت نظام و توسعه کشور تلاش کنیم.
وی با اشاره به اینکه نباید ادبیات سیاسی  برخی نامزدها و هوادان شان به گونه ای باشد که موجب انشقاق شود، افزود: بعنوان  یک تحلیلگر سیاسی معتقدم  بین روسای دولت های  سیزدهم و چهاردهم  "شهید رئیسی  و جناب آقای  پزشکیان" دو شباهت  مشهور وجود دارد که می تواند موجب  پیشرفت کشور ، آرامی و بهبود شرایط زندگی مردم شود و آن هم مردمی بودن و ارتباط صمیمانه به جامعه  و دیگری ایجاد و برقرار آرامش است.

شفیعی ثابت این را هم  یاد آور شد که ، برخی روسای جمهور پیشین ما در برخی مسائل  به جای آنکه نقطه ارامشی برای مردم بشوند، نقطه اختلاف در جامعه می شوند.
وی با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب گفت: بر این اساس همه باید کمک کنند و روحیه همراهی و همدلی مورد تشویق قرار گیرد.
به گفته وی ، از شواهد بر می آید ، گویی برخی افراط  و تفریط ها باعث می شود ، بعضی جریان ها و گروه ها دل شان نمی خواهد کشور در آرامش باشد در حالی که مهم ترین ارامش ، ارامش سیاسی و بهره گیری از همه ظرفیت ها  " است

.
مدیر کل سیاسی استانداری گیلان بیان کرد: امید است همه  با همدلی و همراهی کمک کنند که راه شهید بزرگوار آیت الله رئیسی  با  مرام شخصی  و اجرایی ایشان در کشور جاری و ساری باشد و الحمدالله رئیس دولت چهاردهم همین روحیه را دارد.

 
وی در باره سه کار مهم در میان کارهای متعدد و متنوع دولت شهید جمهور در گیلان را  تکمیل طرح های نیمه تمام گذاشته بود که آزاد راه ناتمام رشت به قزوین در منطقه منجیل - اتصال راه آهن به کاسپین در منطقه آزاد انزلی و بخش ادامه ساخت های وزارت نیرو از جمله سدهای استانی بود.
این مقام سیاسی در این مصاحبه در ارتباط با فعالیت احزاب در گیلان گفت: دربعد تاسیس حزب در استان گیلان تقاضاهایی داشتیم که منتج به نتیجه نشد در حالی که تاسیس حزب تقاضا محور است و افراد باید پس از تقدیم تقاضا تا انتهای مراحل تشکیل آن اقدام های قانونی و مصوبات را به انجام برسانند.
به گفته وی ، در گیلان بیش از 12 مورد نمایندگی احزاب  احکامی را  دریافت و آنجایی  که خودشان تمایل داشتند در منطقه خاصی فعالیت کنند، در این مدت بیش از 10 جلسه  با خانه احزاب و 40 جلسه با تشکل های رسمی بعنوان حزب و جمعیت برگزار شد.
شفیعی ثابت اظهار کرد: گیلان از خاستگاههای جدی  احزاب و خانه احزاب  به شمار می رود و  با ظرفیت خوبی که وجود دارد،  پیشرو است.
وی این را هم توضیح داد که جمعیت احزاب در استان خیلی پایین است و در جذب و ساماندهی  افراد  و کانل کشی فکری براساس سلیقه سیاسی خودشان موفق نبودند  و این مورد تقاضای ما در حوزه سیاسی بود.
در همین حال اگر حزبی مدعی است که این ساختار را داراست،  اعضای آن  باید متناسب  با تقاضای نمایندگی و  با جمعیت 2 میلیون و 600 هزار نفری گیلان باشد و در این رسانه  از همه احزاب خواهش می کنم تا در بعد رشد  و  توسعه  منابع انسانی خودشان بیشتر تلاش کنند .
وی عنوان کرد: براساس بررسی ها  برخی احزاب  دارای نمایندگی در استان راکد و یا  نیمه فعال هستند در حالی که در استان  حزبی داریم که در برش  تقسیمات کشوری استان گیلان مجوز گرفته و ممکن است پسوند گیلان داشته باشد اما نمایندگی یعنی نماینده یک حزب ملی  در استان است.

مدیر کل سیاسی ، انتخابات و تقسیمات استانداری گیلان در بخش دیگری از این گفت و گوی صمیمیانه بیان کرد: در استان گیلان 17 شهرستان داریم که آخرین آنها شهرستان خمام است و براساس آمایش سرزمینی مناطق دیگری درخواست تغییر تقسیمات را دارند اما شرایط لازم فراهم نشده است.
به اظهار وی ، برای اجرای درست تقسیمات  توفیق بود با کمک همکاران و کارشناسهای تقسیمات کشور و نمایندگان محترم مردم و دستورات استاندار محترم 10 طرح مختلف را مطالعه و بررسی کنیم.
بعنوان مثال از گذشته دور – شهرستان شدن کیاشهر در استانه اشرفیه ، رحیم اباد در شهرستان رودسر ، سنگر در شهرستان رشت ، شهرستان شدن توامان لشت نشا وبخش خشکیبجار و  بخش شدن ،  لوشان در شهرستان رودبار و جوکندان در شهرستان تالش و ایجاد شهرهای جدید مطالعات و بررسی ها کافی انجام شد.
شفیعی ثابت یادآور شد: برای ایجاد شهرستان و بخش شرایطی وجود دارد و اینکه برای تبدیل بخش به شهرستان باید دو بخش و چهار دهستان و دیگر زمینه های زیر ساختی فراهم بوده و مرز ساحلی داشته و 120 هزار جمعیت داشته باشد.
اجرای این تقسیمات به دلایل قانونی گاه امکان اجرا  ندارد ، به عنوان مثال اخیرا در خدمت مردم بخش کیاشهر بودیم – خیلی دقیق به مردم توضیح داده شد که راه توسعه کیاشهر می تواند غیر از تقسیمات جغرافیایی باشد.
برای آنکه شرایط را ایجاد کنیم و استانه اشرفیه شهرستان باقی بماند و هم آن بخشی که می خواهد شهرستان شود شرایط را را مهیا سازد و در این راستا شرایطی همچون  فاصله منطقه تا مرکز شهرستان اصلی ،  جمعیت ، زیر ساخت ها مورد نظر است.
در این ارتباط موفق شدیم بعد از بیست سال خواسته هایی که مردم شریف لوشان داشتند و  براساس آن
که لوشان پاره ی تن   و دروازه  ورود به گیلان است و بعضا برخی استان ها تمایل داشتند این شهررا به محدود خود ملحق کنند،  در دو ساله اخیر تلاش شد و ایراد ها را در نقشه و مطالعات خود انجام  و با رایزنی ها و تکمیل پرونده در  وزارت کشور موضوع موافقت و  پس از دو سال به هیات دولت رفت و با تغییرات در این منطقه موافقت به عمل آمد.
از سوی دیگر درجوکندان تالش هم مردم و هم نمایندگان در ادوار گوناگون خیلی پیگیری می کردند و نظر به اینکه  تالش از شهرستان پهناور گیلان است و فاصله شهرستان تا جوکندان زیاد بود و از سوی دیگر این فرصت با توجه به ظرفیت ساحلی مصوب شد.
پیش از آن هم طاهر گوراب و ضیابرکه کار مقدماتی ، مطالعاتی در دولت 12 انجام شده بود ،  در ابتدای دولت سیزدهم از شهر به بخش تبدیل شد.
وی با اشاره به وجود 46 بخش در گیلان که دو بخش جدید هم به آنها اضافه شد، در باره امتیاز های تبدیل شدن و تغییرات برای مردم  متذکر شد: ایجاد ادارات و سازمان ها و زیر ساخت ها، هم چنین شرایط بودجه ای ، استخدام ها ، طرح های توسعه  و اساسا ظرفیت های اعتباری از جمله آورده ها و امتیازها محسوب می شوند.
مدیر کل سیاسی و انتخابات استان گیلان در پایان این مصاحبه ی تحلیلی در خصوص برگزاری انتخابات های سال گذشته و امسال گفت: در این مدت سه انتخابات مجلس و خبرگان – دو انتخابات ریاست جمهوری مرحله اول و دوم  را باید پیگیری و برگزار می کردیم و هر بار تا 45 هزار نفر درگیر بودند و اهمیت  رقابت ، امنیت و سلامت انتخاباتی مورد توجه و رصد بود.
در بعد انتخابات و حوادث مختلف امنیتی و نظایر آن هیچ فضایی مبنی بر افزایش تنش ها نداشتیم در شرایطی که در بخش های دانشجویی، انجمن ها ، مذاهب همه باید امور مدیریت می شد
گروه رسانه  ای ایران " گرا" – ( گفتمان سازی، روشنگری ، امید افرینی
به امید روزهای درخشان تر

 

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید