کد : 1484 ۲۰مرداد ۱۴۰۳ ساعت 07:33
فرماندار رشت:

بودجه امسال شهرستان رشت به ۴۰۷ میلیارد تومان افزایش یافت

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: فرماندار رشت در باره تخصیص بودجه امسال به شهرستان عنوان کرد: سال گذشته اعتبار تخصیصی ۳۴۱ میلیارد تومان بوده که امسال با رشد ۱۹ درصدی به ۴۰۷ میلیارد تومان افزایش یافته است.
بودجه امسال شهرستان رشت به 407 میلیارد تومان افزایش یافت

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری شهرستان رشت، مهندس کیا عاشوری امروز، در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت با مقایسه دستاوردهای انقلاب، اظهار کرد: وضعیت زیرساخت‌ها، راه‌های روستایی، سطح تحصیلات، برق، آب شرب، بهداشت، اجتماعی و فرهنگی در طول این 45 سال با وجود تهدیدات، تحریم‌ها و تنش‌ها قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و رشد چشمگیری بافته است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه بنابر گزارش‌ها میزان درآمد ما در کشور 3 هزار همت بوده که 2 هزار همت صرف پرداخت حقوق و مزایا می‌شود، افزود: درک درست از اقتضائات مهم است، با این شرایط و با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار، امسال 407 میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان رشت پیش بینی شده است.

عاشوری در بخش دیگری بیان کرد: بخشداران نسبت به موضوع تفکیک زباله از مبدا اهتمام داشته باشند، حتما در مسیر راه‌های روستایی سطل‌های زباله تعبیه شده و زباله مدیریت شود. در شهرها هم شهرداران توجه و دقت ویژه‌ای نسبت به مدیریت پسماند داشته باشند.

فرماندار رشت در خصوص اعتبار تخصیصی به شهرستان در سالجاری تصریح کرد: سال گذشته اعتبار تخصیصی 341 میلیارد تومان بوده که امسال با رشد 19 درصدی به 407 میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت بیان کرد: این اعتبار در مقایسه با گستره جغرافیایی شهرستان رشت به عنوان مرکز استان و تمرکز و استقرار ادارات کل، بیمارستان‌ها، جمعیت ثابت و شناور قابل توجه نیست، علاوه بر این گیلان و رشت با وجود سهولت دسترسی و جاذبه‌های گردشگری همواره مقصد گردشگران بسیاری است

 

در بخشی مناطق شاهد ساخت و سازبی رویه هستیم که بخشداران و دهیاران ورود کنند

.

وی با بیان اینکه دهیاران و شهرداران نسبت به موضوع ساخت و سازهای بی رویه باید نظارت دقیق داشته باشند، افزود: متاسفانه در برخی مناطق شاهد ساخت و سازهای بی رویه هستیم که بخشداران و دهیاران و شهرداران باید نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه با وجود تمام تلاش‌ها در تامین زیرساخت‌های لازم اما در برخی مناطق ضعف‌هایی وجود دارد که درصدد رفع آن هستیم، گفت: در حال حاضر 60 روستای فاقد آب شرب سالم داریم، در حالیکه آب آشامیدنی سالم از اولویت‌های ما بوده است، همچنین تامین انرژی برق از دیگر پروژه‌های مهمی بود که سال گذشته اقداماتی انجام گرفت

 

قرار گاه امام حسن مجتبی"ع" 500 میلیارد تومان به تامین آب روستایی اختصاص داد.

عاشوری ادامه داد: قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) از اعتبارات خود، 500 میلیارد تومان برای تأمین آب اختصاص دادند، این موفقیت‌ها باید منعکس شود تا زمینه شور و نشاط و امیدآفرینی در جامعه فراهم شود.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما این بود که اعتبار پیش بینی شده را به صورت عادلانه توزیع کنیم، اولویت هم با پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت 50 درصد به بالاست.

 

احیای دو رودخانه رشت بسیار حائز اهمیت است


فرماندار رشت احیای رودخانه‌های رشت را مهم دانست و ادامه داد: احیای این دو رودخانه بسیار حیاتی و مهم است، تاکنون اقداماتی هم توسط محیط زیست انجام گرفته اما باید اقدامات علمی و پویا باشد تا نتیجه آن رودخانه‌ای باشد که روزی مردم در آن ماهی صید می‌کردند.

عاشوری گفت: از مجموع اعتبار امسال 135 میلیارد تومان اعتبارات استانی بوده، 145 میلیاردتومان اعتبارات متوازن و 73 میلیارد تومان از محل اعتبارات نمایندگان مجلس، 6 میلیارد تومان اعتبار هم برای بخش تعمیر و تجهیز اختصاص یافته است. برخی از اعتبارات استانی منع قانونی دارند و برای برخی پروژه‌ها باید از محل اعتبارات متوازن تخصیص دهیم.

وی ادامه داد: سعی کردیم با توجه به شرایط و اقتضائاتی که وجود دارد، این اعتبارات را عادلانه و با اولویت پروژه‌های نیمه تمام توزیع کنیم
.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید