کد : 1482 ۱۹مرداد ۱۴۰۳ ساعت 20:56
استاد کشوری گفتمان دینی،

مراقب نوک قلم هایتان به هنگام خبررسانی باشید

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: استاد کشوری گفتمان دینی در مراسم تجلیل از نمایندگان روزنامه ایران در دفترسرپرستی استان گیلان با تاکید بر رعایت تقوای رسانه ای اظهار کرد: شما خبرنگاران معلمان خوب و با فضیلت جامعه هستید که باید مواظب بیان، قلم و ارتباط هایتان باشید و به جز صراط مستقیم نروید و ننویسید.
مراقب نوک قلم هایتان به هنگام خبررسانی باشید

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، آقای  حمید کامران افزود: تقوای زبان رساله و رسالتی دارد و امام سجاد "ع"  می فرماید: جهاد تبیین و زبان برما حقی دارند و در باره شما خبرنگاران ارزشمند و خیراندیش این حق در تبلیغات بیانی و  زبانی آشکار می شود که انشاء الله رعایت می شود.
استاد گفتمان دینی عنوان کرد: شما که قلم را در دستان تان گرفته اید یا با ابزار فن آوری های نوین انجام وظیفه می کنید، تا افکار عمومی را به خوبی ها و سعادت و زندگی خوب و خوشبختی هدایت کنید ، به راستی باید مراقب نوک قلم هایتان باشید که این یک رسالت بزرگ است.
مشاور استاندار گیلان تصریح کرد: همیشه باید به خاطر داشته باشید و داشته باشیم که ممکن است متن و مطلبی و خبری کذب و دور از واقعیت باشد و به حیثیت افراد لطمه وارد می کند  لذا  براساس آیات و روایت به یاد داشته باشید که حیثیت یک مومن از خانه کعبه برتری دارد.
وی با اشاره به جایگاه  رفیع خبرنگاری در جامعه و داشتن شرح صدر  یاد آور شد: برای اطلاع رسانی دقیق و علمی  مرضی رضای حق  در نظر گرفته شود ، خبرها موثق و متواتر و فاعل خبر مشخص باشد.
استاد گفتمان دینی بیان کرد: قلم به خودی خود ارزش ندارد بلکه طبق آیات قرآن مجید، باید جای حق و  باطل عوض نشود و با پرهیز از سخن و بیان باطل ، فرهنگ راست گویی و وثیق بودن مطلب به افکا رعمومی منتقل شود.
هرگز نباید جای قاتل و مقتول ، شهید با ظالم ، زور گو با کسی که تحت ظلم قرار گرفته تغییر کند و اگر خوب و سالم و روان بنویسید، پاداش و برکات آن در دنیا و آخرت بی شمار است.
در این نشست نمایندگان روزنامه ایران در شهرستان ها نظرات خود را بیان کردند و اسماعیل بلالایی سرپرست روزنامه در استان در هر زمینه توضیح لازم را ارایه کرد.
وی هم چنین  با ارایه راهکار ها ، از نمایندگان روزنامه ایران و گروه گرا خواسته شد با جدیتی پیگیرانه با فرا گیری آموزشهای لازم ، تشکیل  " گروه" خبری 2 تا 4 نفری ، پیگیری مناسبت ها، ارتباط با مدیران تلاش اطلاع رسانی به افکار عمومی و جهاد تبیین را عملیاتی کنند.
در پایان لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادمان به نمایندگان شهرستان های روزنامه ایران اهداء شد.

 

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید