کد : 1444 ۱۳مرداد ۱۴۰۳ ساعت 13:54
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

نظام پرداخت پزشکان مراکز جامع سلامت نیازمند بازنگری است

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر پرداخت واقعی حقوق و دستمزد کادر درمان به ویژه پزشکان در مراکز جامع سلامت تاکید کرد و گفت: باید با اصلاح نظام پرداخت‌ها به پزشکان، بهبود شرایط ادامه تحصیل و یا تقویت افرایش انگیزه آن‌ها، ارائه خدمت کادر درمان در مراکز بهداشت را تسهیل و جذاب کرد.
نظام پرداخت پزشکان مراکز جامع سلامت نیازمند بازنگری است

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست اجرای طرح پزشک خانواده روستایی را مناسب و حائز اهیمت برشمرد و اظهار کرد: ارائه بهترین نوع خدمت به مردم در مراکز سلامت محور به ویژه مراکز جامع سلامت، به جا و مقرون به صرفه تر است.
وی بر پرداخت واقعی حقوق و دستمزد کادر درمان به ویژه پزشکان در مراکز جامع سلامت تاکید کرد و افزود: واقعی کردن پرداختی‌ها به کادر سلامت به ویژه پزشکان در حفظ و ارتقای کیفیت سلامت مردم و کاهش هزینه‌های دولتی موثر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به گردشگرپذیر بودن استان، خاطرنشان کرد: حدود نیمی از دریافت کنندگان خدمت در استان گیلان در ایام تعطیلات نوروزی و یا تابستانه غیربومیانی هستند که باید دولت یارانه سلامت آن‌ها را برای گیلان در نظر بگیرد.
دکتر آشوبی با اشاره به تقدم بهداشت بر درمان، تصریح کرد: باید با اصلاح نظام پرداخت ها به پزشکان، بهبود شرایط ادامه تحصیل و یا تقویت افرایش انگیزه آن‌ها، ارائه خدمت کادر درمان در مراکز بهداشت را تسهیل و جذاب کرد.
استان گیلان، ۱۷ شبکه بهداشت درمان و ۱۷۸ مرکز خدمات جامع سلامت دارد که ۲۹۶ پزشک خانواده از جمله هشت نفر متخصص پزشکی خانواده در آن فعالیت دارند.
گفتنی است ۲۵۷ مامای خانواده و ۷۹ دندانپزشک خانواده نیز در برنامه پزشک خانواده روستایی گیلان فعال هستند.
گیلان، ۸۴۲ هزار و ۷۴۹ بیمه شده روستایی دارد و به طور متوسط ۸۶ هزار نفر به صورت ماهانه در این مراکز ویزیت می‌شوند
.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید