کد : 1399 ۵مرداد ۱۴۰۳ ساعت 21:00
امام جمعه رشت،

رقابت تمام شد، از حالا همه با هم به نظام اسلامی خدمت کنید

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: امام جمعه رشت گفت: تا دیروز انتخابات و رقابت وجود داشت، اما از این پس باید در کنار رئیس جمهور قرار گرفت و از رئیس جمهور به عنوان منتخب ملت و منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم بر اساس مُرّ قانون و شرع و به دور از نگاه سیاسی و جناحی در انتخاب وزیران و معاونان و دیگر مسئولان دولت جدید، اقدام کنند.
رقابت تمام شد، از حالا همه با هم به  نظام اسلامی خدمت کنید

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های  نماز جمعه رشت در در مصلای امام خمینی  با اشاره به تلاش و دغدغه کشاورزان به ویژه شالیکاران برای تولید برنج گفت: کشاورزان با همه‌ی دغدغه‌های کاشت، داشت و برداشت از جمله آب و آفات، نباید دغدغه فروش برنج را هم داشته باشند .

وی تصریح کرد: دولت منتخب در صورت نیاز کشور به واردات برنج، حداقل ۵ ماه بعد از دروی برنج و فروش توسط کشاورزان شمالی، آن را در کشور توزیع کنند و از نمایندگان مردم استان‌های شمالی در مجلس شورای اسلامی هم انتظار حمایت داریم.
نماینده ولی فقیه در گیلان به نزدیک بودن مراسم تنفیذ رئیس جمهور منتخب اشاره کرد و افزود: تا دیروز انتخابات و رقابت وجود داشت، اما از این پس باید در کنار رئیس جمهور قرار گرفت و از رئیس جمهور به عنوان منتخب ملت و همچنین از منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم بر اساس مُرّ قانون و شرع و به دور از نگاه سیاسی و جناحی در انتخاب وزیران و معاونان دولت جدید، اقدام کنند و افرادی به عنوان بازوی دولت در کابینه انتخاب شوند که ویژگی‌هایی همچون صداقت، تَدیُن، نگرش ملی، از بن دندان معتقد به جمهوری اسلامی و نظام اسلامی و کارآمدی را بر اساس فرموده‌های رهبر معظم انقلاب داشته باشند تا مطالبات و انتظارات مردم محقق شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان، همچنین به عملیات پهبادی انصارالله یمن و عبور پهباد‌های این کشور از گنبد آهنین صهیونیست‌ها اشاره کرد و گفت: این عملیات که قلب رژیم آپارتاید اسرائیل در تل آویو را مورد هدف قرار داد، نشان از پوشالی بودن این رژیم آدم کش دارد.
خطیب نماز جمعه رشت در ادامه با بیان اینکه انصارالله یمن دارای بانک اطلاعاتی قوی در فراسوی مرز‌ها، موشک‌های قوی، زیر دریایی‌های بدون سرنشین و جنگ افزار‌هایی که هنوز رونمایی نکرده است می‌باشد، افزود: جمهوری اسلامی ایران به مراتب قوی‌تر از هر کشوری است و این‌ها همه از برکات جمهوری اسلامی است.
آیت الله رسول فلاحتی در ادامه سخنانش جوبایدن را جنایتکار و دروغگو دانست و گفت: از ملت‌های بیدار در حمایت از مردم فلسطین تشکر می‌کنیم.
خطیب نماز جمعه رشت در بخش دیگر سخنانش به پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور به امامت آیت الله طالقانی اشاره کرد و گفت: نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی ایران و تببین کننده مواضع نظام اسلامی در مقابل دشمن و همواره خنثی کننده توطئه‌ها و تبلیغات سو دشمن بوده و دشمنان در طول ۴۵ سال در تلاشند تا این قرارگاه معنوی، سیاسی و اجتماعی را بی ارزش جلوه دهند، اما تاکنون موفق نشده اند.
آیت الله رسول فلاحتی همچنین ۵ مرداد سالروز عملیات افتخار آمیز مرصاد در سال ۱۳۶۷ و ۱۰ مرداد مصادف با ۲۵ محرم به روایتی سالروز شهادت امام زین العابدین علیه السلام را گرامی داشت.

 

به گزارش گرا امروز جمعه پنجم مرداد ماه امامان جمعه سراسر استان گیلان در خصوص انتخاب درست و دقیق وزیران و دوری از نگاههای گروهی و حزبی و انتخاباتی  به رئیس جمهور منتخب توصیه های لازم  را داشتند.

ائمه جمعه گیلان  هم چنین نسبت به انتخابات معاونان رئیس دولت، وزراء و معاونان وزیران دولت، استانداران و مدیران کل و دیگر مسئولان فارغ از نگاه سیاسی ، جناحی و انتخاباتی تاکید کردند و خواستار مدیرانی شدند که از دانش، توانمندی، پاکدستی ، انگیزه و مدیریت قابل قبولی برخوردار باشند.

برخی از امامان جمعه هم با اشاره به شروع برداشت محصول برنج ، به دولت جدید توصیه های لازم را کردند و خواهان جلوگیری از واردات بی رویه شدند.

 

این توصیه های امامان جمعه و برخی مسئولان استان طی روزهای اخیر در حالی صورت می گیرد که تصمیم گیران کشور برای واردات برنج ارز نیمایی " دلار 28 هزار تومان" در نظر گرفته اند و این مساله به معنای واردات بیشتر و مقابله با تولیدات داخلی با کیفیت است.

امید است که دولت جدید در این باره هم توجه لازم معمول داشته و اقدام سریع کند.

مدیر مسئول .

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24:
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید